Mijn zoontje ruim 8 wkjes oud nu krijgt half borst half fles, 3x borst en 2x fles per dag (nestle nan) Nu poept hij momenteel een stuk minder dan toen hij alleen nog bv kreeg is dit normaal, het is nu ommenabij 1x per week. Ik zie hem overigens niet persen etc dat het niet lukt en als ie poept is het ook niet hard ofzo, meer een dikke brei. Is dit normaal maar ene x per week poepen met de combi borst/fles? Ook drinkt hij zijn flessen niet helemaal leeg en blijft daarna vaak nog even klagen en leg ik hem nog even aan de borst en is het goed. Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij zijn hele fles opdrinkt? alvast bedankt.
Ik weet niet wat de reden is waarom je ervoor hebt gekozen om half fles en half borstvoeding te gaan geven? Echter wanneer een kind alleen borstvoeding krijgt zie je vaak dat ze de eerste 6 weken bij iedere verschoning een poepluier hebben en dat die vaak erg dun zijn. na deze 6 weken zie je vaak het ontlastingpatroon veranderen naar 1 keer per dag tot zelf 1 keer per week. dus dit kan gewoon normaal zijn. ook zie je vaak dat de ontlasting dan wat dikker wordt, zeker wanneer een kind flesvoeding bijkrijgt. dat het kind zijn fles niet helemaal leeg drinkt kan meerdere oorzaken hebben: - de hoeveelheid kan misschien te veel zijn. aan de borst zie je niet wat een kind drinkt en bepaald het kind wat hij nodig heeft. dit kan per voeding wisselen. - het zuigen aan de borst vergt een andere zuigtechniek dan zuigen aan een fles. sommige kinderen hebben moeite om beide zuigtechnieken goed onder de knie te krijgen. je kunt eens wat andere spenen uitproberen. soms zie je dat het kind met de ene speen beter kan drinken dan met de andere speen.