Nachtzindelijk, welke plaswekker

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door ZoWelkom84, 28 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Graag hoor ik wat jullie ervaring is met een plaswekker en dan ook welke?

    Mijn zoontje is 6 jaar en plast 's nachts nog in zijn bed. Hij slaapt behoorlijk vast. Als hij in de ochtend wakker wordt is hij of blij dat zijn luier droog is of teleurgesteld dat het niet gelukt is.

    Ik hoop hier goede ervaringen te lezen en van het merk.
     
  2. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.585
    113
    Wij hebben net bij urifoon een liberty plaswekker besteld. Wordt via de verzekering helemaal vergoed. Heb nog geen ervaring met hoe het werkt maar de service is in ieder geval erg fijn en ze begeleiden je ook in het proces.
     
    ZoWelkom84 vindt dit leuk.
  3. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Dank je!
    Ik was aan het kijken naar urifoon en dryly.

    die dryly werkt met panda en mobiele app. Hoe wordt de kleine wakker van die urifoon? Door wat wordt hij wakker gemaakt?
     
  4. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.585
    113
    Wij hebben en een alarm, en een trilalarm erbij. Als het alarm dan gaat moet ze eerst de sensor van het ondergoed klikken en dan pas kan het alarm uitgezet. Dus ze moet echt bewust wakker worden.
     
    ZoWelkom84 vindt dit leuk.
  5. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Wanneer gaan jullie ermee beginnen?
     
  6. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.585
    113
    Vanavond, dus ben heel benieuwd
     
  7. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ik ook! Zou je een update willen geven?
     
    Leolove vindt dit leuk.
  8. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Wij hadden een van Rodger. Werkte bij beide kinderen prima. De oudste was bijna 8 en de jongste bijna 7. Bij beide binnen 2-3 weken klaar. Moet wel zeggen dat ze beide erg gemotiveerd waren. Bij de jongste was het echt een kwestie van even in zijn systeem krijgen dat hij uit bed moest gaan als hij moest plassen ipv blijven liggen. En nu wordt hij eigenlijk nooit meer 's nachts wakker omdat hij moet plassen. Bij de oudste was het wel een ander verhaal, die had echt nog nooit een droge luier gehad, met bijna 8 jaar... maar ook daar in 2 weken het kwartje gevallen.
     
  9. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.585
    113
    De 1e nacht dacht ik echt dit gaat nooit goed komen. 3 keer compleet nat, en niet wakker te krijgen. Maar de 2e nacht werd ze al zelf wakker van de wekker. En na 1 week was de wekker eigenlijk niet meer nodig en wordt ze zelf wakker om naar de wc te gaan. En dat terwijl ze nog nooit een droge luier gehad had. Als ze vroeg naar de wc gaat weet ze het de dag erna niet meer. Ze doet het dan onbewust. Gaat ze later in de nacht dan weet ze het wel
     
    ZoWelkom84 en Archie83 vinden dit leuk.
  10. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Beter!
    Hier een drama! Maar echt een drama…

    Ding gaat af en in het begin moeilijk wakker te krijgen, nou ja oké.. maar nu blijft die gewoon liggen en wilt er niet uit.
    Zeiknat..

    uiteindelijk toch zelf ding afgedaan geplast, gedoucht en alles weer schoon. Gisteravond gevraagd, toch maar of hij ermee door wilt gaan..
    nu een auto lamp op zijn kamer gezet en vannacht ben ik benieuwd hoe die er dan mee omgaat.
    Hij wilt niet stoppen maar hij weigert gewoon echt zijn bed uit te komen..
     
  11. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.585
    113
    Hoe lang ben je nu bezig? Is hij erg moe dat hij niet op wil staan misschien, midden in de nacht moeten douchen is ook wel een grote onderbreking van de nacht.
     
  12. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Wij doen hem alleen onder de douche als zijn shirt ook echt nat is geworden, anders niet hoor.

    wij zijn nu drie weken bezig? Die maandag of dinsdag nadat jij was begonnen.
    We zijn er wel achter dat hij in zijn ‘eerste’ slaap heel boos wordt en er dan echt niet uit wilt en stoïcijns blijft liggen.
    Maar als hij in de nacht wakker wordt dan gaat het echt stuk soepeler.
    Hij krijgt tijdens eten maar 1 beker met water en daarna niks meer…
     
  13. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.585
    113
    Aa
    Ja dat hadden wij ook,maar dan een kind dat heel verdrietig was. Maar dat wist ze de volgende dag niet meer. Zo in de diepe slaap zit het dan. Laat je hem voor het naar bed gaan plassen, 45 min rusten (voorlezen, tv, zelf lezen) en dan nog eens plassen? Dat hielp bij ons om het vroeg moeten plassen te stoppen. Als je bij urifoon gekocht hebt kun je hem ook bellen, ze geven persoonlijk advies
     
  14. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ja dat doen we allemaal. Mijn gevoel zegt dat hij een te gespannen blaas heeft. Overdag plast hij dus niet veel en de trigger is in de nacht dat er dan veel urine aangemaakt wordt, zoiets wat ik gelezen heb.. ik ben er heel bang voor dat dat het is en dan weet ik niet hoe het op te lossen is gezien hij op school zit en geen horloge wilt omdat iedereen dan denkt dat hij nog in zijn broek plast (waarschijnlijk dan wel op de dag).. dus hoe ik dat erin ga krijgen……
     
  15. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.585
    113
    Lastig, het moet toch vanuit hem zelf komen. Dus als het probleem overdag zit moet hij er ook dan aan willen werken. Misschien in een vakantie opnieuw proberen, zodat je een nieuw ritme kunt aanleren in het overdag naar de wc gaan?
     
  16. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ja we moeten even juist moment gaan bedenken. Zomervakantie in bakkende caravan en dan nachtelijke taferelen met huilend kind weet ik ook niet of dat verstandig is op een camping.

    ik heb Urifoon een mail gestuurd of ze nog tips hebben. Hij wilt wel graag want een luier wilt hij dus niet meer om……
     
    Leolove vindt dit leuk.
  17. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Ik zou dan toch even langs de huisarts gaan. De jeugdverpleegkundige zei bij ons ook dat het wel goed was om even bij te houden hoe vaak ze overdag plassen. Als dat heel vaak is of juist veel minder, dan kan er ook een medische oorzaak zijn waardoor die nachtzindelijkheid niet gaat lukken.
     
  18. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn zoontje heeft in plaats van een “echt” plashorloge, een Miband, dat is zo’n soort goedkope fitbit, die er gewoon heel hip uit ziet. Je kan daar een tijdschema van trilalarmpjes op instellen. Dat werkte bij ons prima.

    Maar ben je al naar een plaspoli geweest voor een diagnose? Mijn zoontje was ook heel koppig, maar op de plaspoli maakte de verpleegkundige de afspraken met hem en ging het zeg maar buten ons om, dus hoefde hij ook niet opstandig tegen ons te worden.
     
  19. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Nee ben nog niet bij de plaspoli geweest. Ik heb dan een verwijzing nodig van de huisarts zeker?
     
  20. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Ja mijn zoontje was ook overdag niet zindelijk dus we kregen heel makkelijk een verwijzing. Bij ons begon de intake met een hele riedel medische checks achterelkaar… dan weet je in elk geval ook wat het allemaal NIET is… anders bleef ik mezelf toch een beetje gek maken met allerlei gedachten over waar door het zou komen.
     

Deel Deze Pagina