Nachtzindelijk worden of maken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Druif78, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Nachtzindelijk worden of maken?

1. Nachtzindelijkheid moet vanzelf komen

2. Nachtzindelijkheid mag ook gestimuleerd worden

3. Andere mening, namelijk...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nou, heb het vanavond aan hemzelf over gelaten. Kortweg gevraagd of hij ene luierbroekje wilde of niet. Na wat overdenkingen (haha) zei hij: luierbroekje aan. prima, geen discussie. Ik ga hem gewoon elke dag kort vragen voor de nacht of hij het wil ipv hem gewoon aan te doen. dan leg ik het bij hem. Hem kennende zal hij eens in een "gekke" ( vertaal: dwarse) bui zeggen dat hij hem NIET aan wil en dan ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren haha...
    Dus mijn tactiek: geen druk en het geheel aan hem overlaten.

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dat is het beste denk ik.

3. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Mijn dochter is bijna een jaar droog overdag, en is sinds kort af en toe een nacht droog. Het is 's avonds dikwijls een gevecht om de pamperbroek aan te doen, omdat ze zonder pamper wil slapen. Nu ging ik net nog een keer kijken, en ze ligt rustig te slapen met haar pamperbroek op de grond ;).

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Als ze het echt zelf aan geeft zou ik het gewoon eens proberen, haar die verantwoordelijkheid en het vertrouwen geven! Was ze droog??

Gisterenavond heb ik hem gevraagd wat hij wilde en hij wilde een luierbroekje aan. Rond een uur of 22 had hij een nachtmerrie en werd hij huilend wakker. Slokje water gedronken en hij wilde toen nog even plassen.
    Vannacht rond 4 uur hoorden we hem zelf naar de wc gaan!!!
    En vanmorgen was hij droog!! Natuurlijk flink gecomplimenteerd. Hopelijk kunnen we het droog zijn toch weer oppikken. Normaal plast hij nooit snachts op de wc, dus of het ook nog lukt zonder tussendoor te plassen? Op vakantie was het dus wel 5x gelukt, ik ga hem er ook niet voor wakker maken.
    Vanavond vraag ik hem gewoon weer wat hij zelf wil. Blijkbaar draagt dat toch bij aan zn verantwoordelijkheidsgevoel?

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je moet hem niet beladen met verantwoordelijkheidsgevoel door elke avond te vragen. hij heeft gezegd dat hij het nog aan wilde en blijkbaar is hij zelf ermee bezig(zelf naar wc gaan)hij zal wel op n gegeven moment zelf zeggen. of je vraagt hem na 10 dagen of zo.heb vertrouwen en het heeft absoluut geen haast!

6. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    @druif: Wat flink dat je zoontje zelfstandig gaan plassen is tijdens de nacht!
    Mijn dochter is tijdens de nacht droog gebleven, maar 's morgens om half 9 riep ze dat ze te laat was om te plassen, nat bedje dus. Vanavond wou ze weer zonder luier slapen, dus ze ligt er weer zonder in, ben benieuwd...

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Zie het niet zo zwaar, ik wil de druk er juist af halen door het er verder niet over te hebben. Gewoon een vraag tijden het aankleden: luier aan of uit?
    Vanavond wilde hij m uit! :$ :)
    Voor het eerst.
    Ik vind het dood spannend, heb hem niet laten merken ( hopelijk). Keer laten plassen zoals altijd en op hoop van zegen dat ie weer droog blijft!
    Ik wil hem niet nog eens wakker maken om 23 uur. Anders ben ik bang dat ie er aan went. En dan zal hij het wrs wel redden, wat ook weer goed kan zijn voor zn zelfvertrouwen, maar toch... vind het dan toch een beetje "voor de gek houden". I keep my fingers crossed!

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dat was ook voor het eerst dat ie zelfstandig ging plassen snachts! Vond het ook wel stoer, hihi!
    Maar wat knap van je dochter tot half 9! nou, dan mag het ook wel :D Maar durft ze niet zelfstandig naar het toilet dan? Misschien een potje naast dr bed?

9. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Haar potje staat sinds enkele dagen naast haar bed, en we hebben een lampje aangedaan zodat ze het goed ziet staan. Maar ze is nog nooit uit haar bed gekomen om te plassen. Ze is eigenlijk nog nooit alleen uit haar bed gekomen, ze komt er pas uit als wij haar kamer binnen komen. We hebben haar nu nog eens extra gezegd dat ze moet roepen als ze wakker is, dan kan ze direct gaan plassen.

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Spannend druif!! Wie weet, nu hij zelf de controle heeft genomen...:)

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    heel spannend he!ik kon op de eerste nacht helemaal niet slapen!ik hoop het goed gegaan is!

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik ben ook tig keer wakker geworden: hee, hij slaapt nog, dus hij is nog droog?! En om half 8 kwam hij onze kamer op: ik heb een droge luier!!!!
    Dus ik zeg: schat, je hebt helemaal geen luier aan, je hebt zonder geslapen, weet je nog?!
    Supertrots dat ie droog is gebleven!!!!!!!

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    geweldig!

14. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    @druif: Wat goed van je zoontje! Hij mag ook supertrots zijn op zichzelf!

Ik hoorde mijn dochtertje om 9u wakker worden, ben snel naar haar toe gegaan, zodat ze zeker haar ochtendplasje op haar potje zou doen. Plasje op het potje, en klaar! Ze was ook heel erg trots!

15. Hier was ze in september zindelijk overdag en vanaf december sliep ze zonder luier snachts. de eerste keren pakten we haar om 23.00 op maar dan wilde ze nooit plassen. de gok gewaagd om haar te laten liggen en de dag erna nog droog. Behalve als we een intensieve dag gehad hadden met veel indrukken (pretpark, dierentuin, verjaardag etc.) dan kreeg ze nog een luier.

16. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wat knap!!!! Hoe laat gaat ze 's avonds naar bed? Ze houdt het echt heel lang vol! Je maakte haar niet wakker rond 23 uur toch?
    Misschien durft ze binnenkort zelf wel op het potje te gaan!
    Onze zoon komt wel zelf het bed uit, wanneer zn wekkertje het aangeeft ( zo'n slaaptrainer met een aapje: ogen open is uit bed, ogen dicht is in bed blijven, we hebben hem rond 7:30 uur staan). heb hem wel gezegd dat als hij moet plassen snachts dat hij er wel uit mag en ons desnoods mag roepen als het niet lukt, maar is niet nodig geweest!!!

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Zo, die was er ook vroeg bij dan! Knap hoor! En had ze het zelf aangegeven? En na een drukke dag, is ze dan ook nat in de luier of ook weleens zonder geprobeerd?

Ik ben erg benieuwd of hij het gaat volhouden. Denk dat ik die regel ook ga toepassen die ik hier las: 3x achter elkaar nat is weer een luierbroekje aan. Tot nu toe nog niet gebeurd.
    Hoe hebben jullie het beloond? Ik heb hem nu alleen flink gecomplimenteerd en wil hem na 3x een cadeautje geven, maar heb het nog niet tegen hem gezegd, anders is de lol er misschien daarna wel af, als de buit binnen is :D Of misschien na 5x een cadeautje... mmmm, ga dr eens over na denken.

18. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    eerswte nacht heb ik hem n lieveheersbeestje kussentje gekocht dat hij n dagh daarvoor zag en graag wilde hebben. samen naar de winkel!
    en hij krijgt steeds kleine kadootjes, zonder dagen te tellen, hij vraagt zelf af en toe om n kadoo(ik ben droog mama of zoiets) ik heb n kadoo reserve.hahaha. hij vindt uit pakken leuk.

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Zelf doen net als zindelijk worden.
    Onze dochter is in de ochtend altijd droog dus probeerde we zonder luier en voor nu 1 keer een nat bed.
    Registreerde te laat dat ze moest plassen.

Met overdag zindelijk worden ben ik precies hetzelfde trouwens.
    Stimuleren met stickers enz wel gedaan als er per ongeluk een plasje in het potje zat.
    Uiteindelijk met 2.5 jaar wilde ze zelf geen luier meer om.
    De eerste 2 keer was ze na 10 minuten al 3 keer omgekleed dus weer een luier om gedaan want dan voel je het niet aankomen.
    De derde keer dat ze het zei weer af gelaten en vanaf dat moment schoon, droog en zindelijk.

Pushen heeft in mijn ogen geen zin.

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb hem nu ook wat moois beloofd van Thomas de trein, waar hij helemaal fan van is, maar weet nog niet wanneer ik dat geef. Bij 5 dagen droog denk ik. Moet ook niet te lang duren vind ik, anders kan hij het niet overzien. Ook weer niet te kort, anders is de buit binnen en gaat t misschien toch weer mis...
    Heb er een beetje hard hoofd in of het goed gaat vannacht. Ik vroeg hem wat hij wilde en eerst zei hij dat hij de luier om wilde. Vervolgens trok hij zn pyjama broek aan zonder luier dus ik attendeerde hem erop. Toen wilde hij toch geen luier dus ik zei hem dat ie dan wel droog moest blijven. ja,nee, ja, nee.... het leek niet door te dringen. Nog eens gezegd dat als hij snachts moest plassen dat ie dan wel naar de wc moest gaan. Geen antwoord... :x ik weet het dus niet... hij leek geen interesse te hebben, maar ligt nu wel zonder luier.... lijkt me niet echt een goede voorbode, maar we zien wel...

Deel Deze Pagina