het kan altijd mis gaan natuurlijk. ik moet morgen geopereerd worden aan mijn neus onder narcose. ik verwacht dat hij dan niet meer droog kan blijven overdag en snachts. het is veel te drastisch om mama zo te zien. hij snapte wel allemaal wat gaat gebeuren maar ja, hij zal wel schrikken denk ik. en de hele dagen moet papa vr hem zijn. tja. als het mis gaat dan doen we gewoon weer de luier om. ik wist niet dat ik zo snel terecht kon vr de operatie(was nog 1 jaar wachtlijst). baaalleeenn.
Goed zeg druif! Hopelijk zet het door! Ik maak altijd afstreep-'kalenders' en dan moet ze 10 kruisjes zetten voor er een beloning komt. Kruisjes zetten op zich, ziet ze al als beloning
@druif: Mijn dochter gaat rond 19.30u à 20.00u slapen omdat het nu vakantie is, tijdens het schooljaar gaat ze een uur vroeger slapen. Hopelijk blijft je zoontje droog vannacht. Veel succes met je operatie morgen! Mijn dochter ligt er ook weer zonder luier in, ben benieuwd.
Belize: ja het kan altijd misgaan, is ook helemaal niet erg. Dat probeer ik ook duidelijk te maken aan hem, dat het al heel knap is dat hij het überhaupt geprobeerd heeft! Hij mag van mij 3 keer achter elkaar een ongelukje hebben ( daarna zijn mn waterdichte moltons op, haha) en krijgt hij weer een luier om. Heel veel sterkte met je operatie! Kinderen zijn wel heel flexibel hoor, en accepteren een situatie snel! Ik zou proberen hem toch het vertrouwen te geven dat ie het kan zonder luier, en zn gewone slaapritme aanhouden. Vaak als ze heel veel indrukken hebben op gedaan of erg vermoeid zijn gaat het mis. Als hij in ieder geval niet oververmoeid op bed gaat... Arevinol: ik had ook een soort afstreepkalender gemaakt alleen dan met stickers. Helaas vindt hij stickers niet meer zo boeiend, maar ik heb hem nog wel liggen, het maakt het misschien wel overzichtelijk wanneer hij dan een cadeautje krijgt en hoe lang hij nog droog "moet" blijven? Timonneke81an houdt ze het echt goed lang vol hoor!! Ruim 12 uur! ik hoop voor je dat ze de smaak te pakken heeft nu en het door heeft! Ben ook erg benieuwd of onze zoon het volhoudt. Ik vind het wel spannend hoor! Stom is dat.
Hij was weer droog!! Maar wel " gesmokkeld": voordat wij naar bed gingen hebben we nog gevraagd of hij moest. Half slapend knikte hij ja, ik wilde hem eigenlijk laten liggen, want hij lag echt nog half te slapen en kwam ook niet zelf uit bed. Maar gezien de twijfel bij het naar bed gaan plus hij had aardig wat soep op en yoghurt naast zn normale drinken, toch maar gedaan. Grote plas en de rest van de nacht was ie droog. En om half 8 weer wakker voor een plas! Vanavond toch maar weer zonder wakker maken proberen en voor de nacht even wat minder drinken aanbieden denk ik.
Hoi Druif, hoe is het bij jullie nog geweest? Hier nog 2 nachten droog geweest, maar ze durft nog steeds niet zelf op haar potje 's morgens.
Afgelopen nacht zei hij erg zeker dat hij geen luier om wilde! Dus niet gedaan en hem ook niet wakker gemaakt voor onze nacht. helaas vanmorgen een ongelukje en het bed verschonen Hij moest er wel van huilen. Hopelijk gebeurt het vannacht niet. Ben wel van plan om het vannacht zonder luier te blijven proberen, als het weer mis gaat kunnen we desnoods de nacht daarna nog eens proberen met om 23 uur wakker maken, dan houdt ie het vast wel vol, maar eigenlijk vind ik het onszelf voor de gek houden. En hij heeft al meerdere malen laten zien dat hij het wel een hele nacht kan. Timonneke: misschien belonen met stickers als ze het zelf doet??
Wij hebben het destijds wel getraind (wakker maken voor een nachtplas steeds verder vervroegd) en beloond, maar toen was stiefdochter dan ook al 8 jaar.... 3 jaar lijkt me rijkelijk vroeg om er al op te gaan trainen. Komt het, dan komt het en anders nog maar even niet toch?
Ik denk inmiddels dat trainen niet zoveel zin heeft als je kind er lichamelijk nog niet aan toe is of als het gewoonweg nog niet wil. Mijn zoontje was een paar keer droog en dan vind ik dat je wel kan stimuleren dat hij droog blijft. Lichamelijk is hij er schijnbaar klaar voor, maar nu nog de wil om droog te blijven
Onze oudste is nog niet zindelijk in de nacht. Overdag was hij ook later, pas met 3,5. De nacht boeit me niet zo eigenlijk, komt vanzelf. Ik was zelf ook pas laat zindelijk 's nachts en zolang hij er geen last van heeft, heeft t voor mij geen haast...
Surf: je hebt gelijk hoor! Overdag is ook belangrijker dan snachts. daar heeft verder toch niemand last van als hij nog een luier draagt! Hier ging het afgelopen nacht weer goed: droog. Dus eigenlijk sinds we zonder luier doen 3x droog (waaronder 1x gewekt rond 23 uur) en 1 x een ongelukje. Vanmorgen hoorde ik hem rond 6:45 uur al rommelen op de gang. Toen kon ik het toch niet laten om hem te vragen of hij niet moest plassen. Was zo "bang" dat hij zou vergeten dat hij geen luier om had en alsnog nat zou worden! Stom... Alsof hij het niet nog een uurtje vol zou houden na al tig uur. Vannacht weer zonder luier, hij zegt het nu al zelf! Het was wel een vermoeiende dag bij het zwembad, dus hopen dat het goed gaat!!
Hier maken we haar nog wel even wakker voor een plas. Ze wil graag zonder luier slapen en vind het fijn als we haar toch nog even wekken om te plassen. In mijn ogen is ze zindelijk maar vind dat extra stukje zekerheid gewoon nog fijn. Ga er vanuit dat ze ook gauw genoeg aangeeft (ze slaapt nu zo'n 3 weken zonder) dat ze niet meer wakker gemaakt wil worden. En anders is het een kleine moeite. Xxx
Vanmorgen weer droog! Eigenlijk dus in 1 week zonder luier 1 ongelukje gehad. Knap!! Mocht t nu toch mis gaan, of 2x achter elkaar zit ik er toch ernstig aan te denken om hem te wekken rond 23 uur. Denk dat het prettiger is voor zn zelfvertrouwen in plaats van dan weer terug naar de luier te moeten gaan!
hier meteen na operatie sliep hij 1 keer na natte broek door tot 0m 7 uur. en keer n halve ongelukje gehad.maar nu ging het weer 2 nachten goed, droog. druif :wakker maken lijkt me ook beter omdat ze erg verdrieti zouden worden als ze nu weer luier om moeten hebben. tim wil het echt nooit meer. hij ervoer het al als straf nu nog veel meer erger gewend om er zonder te leven. hij kreeg ook overdag ongelukjes..maar ja, het is toch ingrijpend vr hem om mij zo te zien en ook dat ik in ziekenhuis lag vr 2 dagen en een nacht.
Logisch dat hij even een klein terugvalletje heeft gehad! Geeft helemaal niks! Begrijpelijk ook. Ik zou dat wel benadrukken ook bij hem! Maar gelukkig gaat het alweer beter! Fijn! Slaapt hij nu ook weer wat langer uit? Hier gaat het echt super! 1 keer een ongelukje gehad dus en daarna niet meer ( afkloppen! ) Dus in zo;n 10 dagen 1 keer een ongelukje. We maken hem niet wakker om 23 uur, hij hiudt t goed vol, slaapt tot 7:30 en vaak gaat hij pas om 8 uur of half 9 eens plassen! Wel laat ik hem standaard naar de wc gaan voor hij zelf naar bed gaat ( ca 20 uur). Mocht hij wel 2keer achtereen ofzo nat zijn dan overweeg ik hem om toch te wekken rond 23 uur. Dat vind ik dan minder "straf' voor hem dan hem weer terug in de luier te doen. Ook krijgt hij van het weekend een cadeautje als hij het zo lang heeft volgehouden. Dan is hij bijna 2 weken droog ( hopelijk geen ongelukjes dan erbij) en is het hopelijk een nieuwe gewoonte geworden!
hij sliep dus 1 keertje om 7uur nog steeds!!!!maar dus in nat bed.hahahah. ik heb hem toen wakker gemaakt. verder slaapt hij echt niet langerdan 6:30.das al beter dan 5 uur.dat is vr ons door slapen.
Er zit wel veel tijd tussen ja, al vind ik met 2 jaar dagzindelijk zijn wel weer heel knap/vroeg! Heeft ze interesse in "zonder luier slapen"? Heeft ze weleens een droge luier gehad smorgens? In dat geval zal ik het misschien een beetje stimuleren, kijken of dat net het zetje is wat er voor kan zorgen dat het lukt. Zo niet, dan is het ook niet erg lijkt mij. Tot 6 was "normaal" geloof ik??
Ik heb zodra ze overdag zindelijk was (met 3 jaar en 3 maanden), meteen de luier s'nachts ook uit gelaten. Wel een paar keer een ongelukje, maar na een week was ze ook s'nachts zindelijk. Ik heb dr wel een paar weken om 23 uur laten plassen. Mijn dochter slaapt ook heel vast, en plaste gewoon op de wxc terwijl ze doorsliep Nu doen we dat niet meer en plast ze gewoon s'avonds voordat ze gaat slapen en blijft ze helemaal droog. Ze is nu ruim 3,5.