Nachtzindelijk worden of maken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Druif78, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Nachtzindelijk worden of maken?

1. Nachtzindelijkheid moet vanzelf komen

2. Nachtzindelijkheid mag ook gestimuleerd worden

3. Andere mening, namelijk...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier is het door omstandigheden in 1 keer gelukt....

Met 2 jaar en 10mnd begon hij uit zichzelf zindelijk te worden, eigenlijk ging dit ook meteen goed. Ik heb nooit met stickers enzo gewerkt.

Altijd wel hele natte nachtluiers, echt doorlekken en alles.. dus ik dacht, dat gaat nog wel even duren....

1,5 week geleden heeft hij een ongelukje gehad waarbij zijn piemel een flinke wond heeft opgelopen die gelijmd moest.
    Hij mocht minimaal 5 dagen niet nat worden,

Thuis bedacht ik me dus pas... hoe met de nachtluier???
    Ik heb hem uitgelegd dat hij met zijn piemel geen luier om kan, en ben al vroeg op de avond begonnen, met eten veel drinken geven en uitgelegd dat hij voor het slapen gaan géén drinken meer zou krijgen. Vlak voor het slapen gaan opgelet dat hij goed uitplaste.
    En zonder luier te bed.. Meteen droog!
    Daarna is het van de 10 nachten 2x mis gegaan, 2 kleine plasjes. Hij zou nu wel weer een luier om mogen, maar doe dit dus niet.
    Ik heb van die matjes op zijn matras die eventuele urine opvangen en dat is niet meer werk dan een luier verschonen.

En hij wil dus ook geen eens meer een luier om, die hebben we symbolisch aan zijn broertje gegeven ;)

Maar goed, ze kunnen het dus blijkbaar wel als het 'moet'...

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Jemig wat een vervelend "ongelukje"!!! Blijkbaar ging bij hem daardoor wel de knop om! Als het moet.... Zou bijna zeggen: "gelukkig" dat het in weinig gevallen echt noodzakelijk is... :p
    Hier nog steeds droog!! Slechts 1 ongelukje, 10 dgn geleden, nu sinds we de luier aflaten, dat is nu precies 2 weken geleden! Ben zo trots!

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Helaas, helaas, te vroeg gejuicht! 3 nachten achter elkaar nat. Eerste nacht had manlief m naar bed bgebracht en veel laten drinken ´s avonds, dat was dus niet erg handig. maar de tweede nacht niet anders dan anders gedaan en toch weer nat. Afgelopen nacht twijfelde ik of ik m om 23 uur wakker moest maken, maar hij werd zelf al wakker, dat kwam dus goed uit, Toch weer nat vanmorgen vroeg!!! balen!
    Denk dat ik vanavond het luierbroekje maar weer aan doe en het even laat rusten. Geen idee deze terugval, niks bijzonders gebeurt. Toch lijkt hij nog wle gemotiveert, er wacht nog altijd een cadeautje op hem als hij nog een week droog blijft! Ik benadruk echter wel dat ik het al superknap vindt dat hij zonder luier heeft geslapen en dat een ongelukje kan gebeuren!!

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    moeilijke beslissing zeg.wat heb je gedaan? hoe ging het?

5. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter was overdag met 2 jaar en 10 maanden zindelijk en pas tijden laters , ikdenk met dik5 jaar ook nachts. Onze zoon is net met precies 4 jaar eindelijk zindelijk overdag en was eerder ' s nachts al wel droog. Dochter had soms drie weken droog en dan weer drie nachten nat.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik had afgelopen nacht het luierbroekje maar weer aangedaan en die was vanmorgen ook nat. 4 nachten op rij dus nat. Ik laat het maar even zo. Hij vindt het zelf ook niet leuk en lijkt me nog wel gemotiveerd, want hij gaat nog steeds voor zn beloning ( een treintje). Hij kan het dus wel, alleen waarom het nu even niet wil? Ik laat het even helemaal los hoor en als zn luier droog is pakken we het wel weer op!

Deel Deze Pagina