doorlekken? zindelijk ?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by mamavanJenA, Oct 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

Dec 9, 2010
    433
    0
    0
    hoi allemaal

hier toch nog een zindelijkheid topic

mijn dochter van 3 jaar en 2 mnd
    lekt constant door elke luier is zowat raak ook nog Pampers
    alleen nou vroeg ik me af is dan de tijd rijp om zindelijk te krijgen?
    ze heeft wel interesse erin maar toch heel veel ongelukjes ?

nu ben ik ook constant in de weer met natte broeken enz

wat is jullie raad ?

2. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Die twee staan toch los van elkaar??:(
    Doorlekken lijkt mij meer een kwestie van grotere/andere luiers.
    Zindelijk zijn/worden heeft meer te maken met haar interesse erin, of ze de drang voelt, eventuele angst voor wc etc. Hoe staat het daarmee? Geeft ze al zelf aan dat ze moet plassen?

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Eens met bovenstaande.
    Op zich heeft ze met 3 jr zeker wel de leeftijd om zindelijk te worden hoor. Zou dat dus voor gaan, ook handig met het oog op de basisschool als ze 4 is.......

4. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

Dec 9, 2010
    433
    0
    0
    ze heeft al maatje 6 aan van pampers

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Staat los van elkaar, maar ik zou zeker weleens een poging gaan wagen, heb je het nog niet eerder geprobeerd? Grote kans dat ze er allang aan toe is.

6. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Heb je het nooit eerder geprobeerd? Dit lijkt me zo laat.

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Staat inderdaad los van elkaar gewoon vaker verschonen.
    om de 2 a 3 uur max.
    En bij elke verschoonronde op de wc zetten. En iets later de luier uitlaten.

3+ kunnen ze echt wel beginnen met zindelijk worden. Hier was ze al met 20 mnd zo goed als(dag) zindelijk

8. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    Ik zou het ook eens gaan proberen, maar goed kan ook zijn dat kruidvat of een ander merk beter is voor haar. Bumblies vind ik ook geen slechte luiers.
    kan ook zijn dat ze het heel lang ophoudt en dan in een keer een super plas waar geen luier tegen bestand is.

9. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik denk ook dat ze het ophoud en dan opeens een grote plas doet die de luier doet doorlekken.

Misschien wil ze een keer op het potje? Heel laat is het niet hoor maar meisjes zijn vaak wel wat sneller dan jongens.

In Engeland hebben ze pampers 6+ met extra capaciteit. Waarom ze die hier nog niet verkopen is mij een raadsel. Ons zoontje weegt 19 kilo en is 's nachts nog niet zindelijk. We hebben regelmatig een overvolle luier en nat bed 's ochtends. De 6+ pamper zou een uitkomst zijn.

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38

Misschien kun je pyama broekjes kopen ? Kruidvat heeft mt 7 etc ervan..

11. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Maar het is toch geen wedstrijd wiens kind het eerst zindelijk is (geworden)? Het ene kind is daar sneller aan toe dan het andere. Liever laat dan dat het een strijd wordt en erg lang duurt denk ik dan. Wellicht heeft TS het al eens geprobeerd en lukte het niet. Ik denk in ieder geval dat vaker verschonen een optie is. Ik heb zelf slechte ervaring met luierbroekjes, die gaan niet zo lang mee. Wellicht inderdaad beginnen met proberen overdag geen luier te laten dragen en potje in de aanslag houden. Wie weet gaat het goed?!...

12. Charlie007

Echt? maat 7? dat wist ik niet. Bedankt voor de tip. Ik vraag me ook af hoe die Dry Nites enzo zijn qua wat ze aan kunnen....

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38

Ja het is wel speciaal voor de nacht. Gewoon een keer proberen lijkt me voor die 6 euro.

Mijn ervaring met die luierbroekjes is wel dat ze wat ruimer vallen vind ik.

Maat 4 normale pampers komt er uit eindelijk wat langs.
    Bij die luierbroekjes nooit gehad, hier is ze namelijk ook nog niet nacht zindelijk.

Kruidvat Boyz Medium Pyjamabroekjes | Kruidvat deze broekjes bedoel ik.

14. Charlie007

Lijkt me een prima oplossing dus ga het zeker proberen. Had ooit wel gehoord dat luierbroekjes meer aankunnen of net wat hoger zitten maar de pamper luierbroek nr. 6 zit bij hem best strak om zijn middel. Hij heeft een beetje een brede bouw. Wie weet zit Kruidvat beter.

Share This Page