Nachtzindelijkheid dwingen?! Advies consultatiebureau

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Withinshin, 10 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Wat een onzin. Elk kind is anders en het komt wanneer het kind eraan toe is.
    Niets van aantrekken. Je kan hem misschien wel extra laten plassen voor het slapen oid, maar je kan weinig dwingen aan iets wat ze tijdens hun slaap doen.

Hier was ze met 2 jaar en 3 mnd overdag zindelijk en eigenlijk ook de nachten. Wel een luier omgedaan nog een maand of 1,5 voor sporadisch een ongelukje.

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wat bij mij helpt is hem s avonds niet zoveel meer te laten drinken, maar misschien doe je dat al.

Oh en onze zoon is bijna nooit helemaal wakker als wij hem laten plassen als wij naar bed gaan maar hij blijft toch droog...

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mijn dochter was met 2,5 jaar zo dagzindelijk. De zindelijkheid tijdens het dutje heeft langer geduurd. Toen het te vaak fout ging, heb ik haar gewoon weer een luierbroekje aan gegeven. En aan de nachtzindelijkheid begin ik écht niet nu.

Mijn zus was nog een kleuter. Toen haar bed steeds vaker nat was, heeft ze weer een luier gekregen. Ze was opgelucht. Een half jaar later ging het wel goed.

4. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Drinken, tsja... Kind komt met grote dorst uit school (ik zeg al steeds dat hij op school water moet drinken, er staat een bekertje bij de kraan). Bij vriendjes krijgt hij sowieso weinig te drinken valt me op, soms helemaal niks! Ook geen fruit. Dus als ik hem om 17.30 uur thuis heb, drinkt hij eerst 250cc water en eet een halve komkommer.

Wij eten pas laat en dan drinkt hij ook nog een beker water en daarna meteen naar bed. Ik ga mijn kind niet verbieden te drinken, hij heeft gewoon gauw dorst en drinkt veel water, net als ik. Zijn vader daarentegen heeft echt nooit dorst en drinkt dan ook (te) weinig.

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Oh dat is lastig ja. Wat raar dat hij bij andere kindjes nooit drinken krijgt. Als ik hier een vriendje van mijn zoontje heb spelen is het uit school eerst wat drinken en wat eten, daarna mogen ze spelen.

Mijn zoontje drinkt ook wel veel, alleen ik let er dan op dat hij niet al te veel drinkt voor het slapen. Maar goed als hij dorst heeft, heeft hij dorst. Wij eten vroeg en dan krijgt hij water na het eten. Daarna eigenlijk niks meer, gaat om 7 uur naar bed en wij maken hem om 11 uur wakker om nog even te plassen dat gaat nu goed.
    In de zomer was hij wel vaker nat omdat het gewoon warm is en hij dan ook zelf soms uit bed gaat om in de badkamer water te drinken, maar goed dan drink ik zelf ook veel meer.

6. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Wat een belachelijk advies!

Onze oudste zoon was vlak voor zn vierde dag en nacht zindelijk. We hebben hem niet gedwongen om zindelijk te worden, hij gaf zelf aan dat hij een potje wou en was na 2 weken tegelijk dag en nacht zindelijk.
    In onze omgeving werd raar gereageerd dat hij met zijn bijna vier jaar oud nog niet zindelijk was overdag, maar die mensen zijn wel teruggekomen op hun commentaar! Hun dochter was gedwongen zindelijk met 2, maar heeft nu al anderhalf jaar lang aldoor last van ongelukjes dag en nacht.

Mijn tip: dwing je mannetje niet, het is al heel knap dat hij overdag zindelijk is! En de boodschap van het cb lekker naast je neerleggen!

Denk maar aan de 3 LLL ( Lekker Laten Lullen)

7. misa

misa Niet meer actief

Nounou wa een raar advies. En waar bemoeien ze zich mee? Volgens mij is 6 jaar de richtlijn van nachtzindelijkheid. Niet op laten jutten en je eigen gevoel volgen!

8. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Heel vreemd advies van CB. Raakt kant noch wal. Zoals al aangegeven worden kinderen op hun eigen tempo zindelijk en de nacht duurt gewoonlijk wat langer dan overdag. Onze meid is nu een half jaar overdag zindelijk en 's nachts bleven haar luiers op een gegeven moment droog. Op dit moment heeft ze waarschijnlijk weer een terugval want de luiers zijn overvol in de ochtend, terwijl we niets aan het bedritueel hebben veranderd. Er is dus niks over te zeggen, ze doen het op hun eigen tempo en meiden zijn vaak wat sneller zindelijk dan jongens.

Deel Deze Pagina