Wie herkent dit ook.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mellanie76, 14 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Hoi Dames,

Ik krijg regelmatig te horen(peuterspeelzaal) dat mijn zoon 2,5 jaar zich moeilijk op 1 ding tegelijk kan focussen.
    Hier bedoel ik mee dat hij met iets aan het spelen is en al snel daarna weer iets anders ziet wat hij wilt doen.
    Hij gaat van het 1 naar het andere.
    Waardoor hij eigenlijk niet geniet van het moment waar hij wel mee speelt.
    Wie herkent dit? En is dit normaal gedrag voor een peuter.
    En hoe ga jij daarmee om.
    Alvast bedankt.:)

2. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Dat is redelijk normaal gedrag dacht ik. Hoe gaat het thuis?
    Hier speelt hij thuis alleen wel heel geconcentreerd en lang met hetzelfde maar als er andere kinderen bij zijn kan hij zich wel snel laten afleiden. Laatste tijd gaat dit wel beter, maar hij is ook een half jaar ouder dan jouw zoon!

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.458
    10.381
    113
    Herkenbaar, kregen wij ook meteen te horen toen hij met 2.5 naar de peuterspeelzaal ging. Nu is hij net 3 en is niet echt anders.

Hij ziet en hoort alles, is enthousiast en gaat recht op zijn doel af. Schijnbaar is dit gedrag anders maar moet wel zeggen dat de andere kindjes weinig Nederlands kunnen en rustig zijn.

Uk praat de oren van je hoofd en ze zeggen dat hij een grote woordenschat heeft.

Ben benieuwd naar andere mensen. Binnenkort hebben we een 10 min gesprek die ze standaard hebben wanneer ze drie worden.

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Bij onze dochter Was dat ook zo. Soms als We naar de speeltuin gingen dan zag ik andere kindjes van haar leeftijd wel even op de schommel zitten, en dan geduwd worden Door 1 van de ouders. Mijn dochter wilde dan ook op de schommel maar ze was er ook alweer af voordat ik haar goed en wel 1x geduwd had. Zo ging dat met alles. Aan de rechterkant de wip opklimmen om er direct links weer af te gaan en naar de fietsjes te hollen. Etc. Ze Is nu 5 en kan zich inmiddels 5 minuten concentreren ofzo. Ik hoef van haar ook niet te verwachten dat ze een half uurtje thuis lekker gaat knutselen/boekje lezen oid. Op school met werkjes gaat het volgens de juf geel goed dus het zit er vast ergens in...
    Onze zoon heeft een iets betere concentratie dan zijn zus. Hem kan ik met kleurtjes of klei aan tafel zetten en Is die een half uur zoet.

5. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Mijn oudste is in mei 2,5 en gaat dan ook naar de psz! Ik ben benieuwd, want ze heeft ook de concentratieboog van een goudvis 😏. Mij leek het redelijk normaal, tenminste, ik hoor het veel om me heen dat ze zich op die leeftijd niet heel lang op iets kunnen focussen. Maar eigenlijk dus geen idee wat 'normaal' is.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.458
    10.381
    113
    Uk heeft dat eigenlijk vooral op de peuterspeelzaal. Thuis kan hij rustig lekker puzzelen, 20min half uur; knutselen. Hele film kijken.

Op school ziet hij alles en hoort hij alles. Waarschijnlijk hooggevoelig en mist daardoor niks.

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Het ligt eraan hoe snel het echt is.

Mijn dochter heeft een serieus concentratieprobleem. Zowel thuis als op school. Ze ziet en hoort alles en vliegt van het één naar het ander. En nee, dat is niet normaal en dit belemmerd haar ontzettend in haar leerproces.

Dus of het normaal is of niet.. ik denk dat je moet kijken naar of je zoon er hinderlijke gevolgen van heeft.

Deel Deze Pagina