Ik kan je geen tip geven..hier is het helemaal vanzelf gegaan. Hier 3 jr en 8 maand en ook nacht zindelijk. Zelf aangegeven voor 2 weken terug dat ze ook snachts geen luier meer aan wou. Zelfs al 2 x snachts wakker geworden en dan roept ze mij dat ze moet plassen. Ik ga er heen ff plassen en stop haar weer in en ze slaapt zo verder. Ik weet wel dat een neefje van mij 6,5 ook nog niet nacht zindelijk is. Heel veel succes!
Mijn tweede kind is ook 5 en nog niet nachtzindelijk. Hij heeft hele volle luiers 's ochtends. De oudste was juist met 3 jaar al binnen 2 weken zowel dag als nachtzindelijk, dus geen peil op te trekken. Ik laat het nu maar zo. We hebben onlangs nog een tijdje geprobeerd om hem 's nachts te laten plassen, maar hij wordt er gewoon niet wakker genoeg voor. Hij wil wel graag 's nachts zonder luier, maar het lukt hem nog niet.
Hier is ze al een hele tijd nachtzindelijk en daar hebben we niks voor gedaan. Ook niet 's avonds of 's nachts wakker gemaakt... Kinderen moeten toch zelf dat seintje gaan krijgen dat ze wakker worden bij een volle blaas... Ook nu gaat ze om 19u plassen en dan de volgende ochtend weer. Het zal dus gewoon een kwestie van geduld zijn...
Dat is precies wat ik ook wilde zeggen! Je kunt echt zelf niets doen. Hier is zl nog niet zindelijk (meer omdat hij niet op t potje of wc durft). Maar in de ochtend is zijn luier best vaak al leeg... dus zonder enige training.
Precies, dat zeiden ze bij het CB ook tegen mij en daarom doen ze er ook niets aan tot je kind een jaar of zes à zeven is.