help! dochter heeft waterpokken!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door honeyy, 1 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Vanochtend kleed ik E. Aan en zie rode bulten + blaasjes op haar rug,.buik en paar op haar nekje.. dokter zegt waterpokken..

maar wat nu? Mijn moeder zegt dat ik menthol poeder moet halen, vriendin heeft het ocer kidsclean? Wat zijn jullie ervaringen?

Moet ik psz bellen & doorgeven of kan ze maandag middag gewoon gaan? Wat is slechr voor de bulten & wat juist goed? Wanneer gaat het jeuken?

Tips? Help??

2. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Oohh.. zondag ga ik naar een zwangere vriendin.. was daar ook iets mee? Ga 1 bakkie drinken en neem mn vriendin mee uit lunchen maar E. Zou bij haar vriend &.mijn vriend blijven...

3. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Beterschap met je meisje!

Haal de goedkoopste havermout in huis en doe een paar eetlepels in een wegwerpwashandje en in bad doen. Geen bad maar je hebt nog wel haar baby badje zet die in de douche en doe haar daar in.
    Het water niet te heet.

Voelt ze zich goed, gewoon ermee weg gaan. Zoveel mogelijk afleiden.

Naar zwangere vriendin gaan, vraag aan haar of ze weet of ze in haar jeugd de waterpokken heeft gehad. Zoja dan is er geen gevaar.
    Zoniet dan is het niet verstandig om je dochter mee te nemen.

Ik heb ook kidsclin gehad..en hier hielp het geen snars.

4. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Als je zwangere vriendin al een meer water pokken heeft gehad niks aan de hand! Alleen als ze het nog nooit heeft gehad mag ze niet met jou kind in aanraking komen..

Wat betreft de waterpokken en de jeuk verzachten.. Wij hadden een bepaald soort crème, zoontje was 1 jaar dat hij het al had.. Hielp wel goed weet alleen even niet zo snel hoe het heet.. Als je naar de drogisterij gaat zijn er genoeg middeltjes. Voordeel aan de zalf die wij hadden was dat het verkoelde dus de jeuk verlichte.. Voor de rest zal ik even de psz inlichten maar volgens mij mogen ze gewoon heen gaan.. Succes! Na een week was hier de jeuk zo goed als weg!

Ps. Je hebt ook een speciaal goedje voor in bad! Dat trekt dan in het huidje van je kind! Ook een aanrader! Even google.

5. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Je kan natuurlijk ook zelf besmet zijn met de waterpokken (het is besmettelijk voor je ze ziet), bij mijn dochter op school liep er ook een moeder rond die ze had. Zou dus wel goed navragen bij je vriendin of ze ze heeft gehad en of ze wel wil dat je komt. Dochter van mijn vriendin heeft meerdere keren de waterpokken gekregen trouwens, dus dat je ze hebt gehad zegt niet altijd genoeg.

Hier hielp menthol poeder wel goed tegen de jeuk.

6. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    wat ook tegen de jeuk helpt is vsm calendulan

7. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    wij hadden zuiveringszout voor in bad. Dit werd ons door de huisarts geadviseerd. Kan je kopen bij de drogist. zit in een groen doosje. hielp heel goed.
    En met menthol poeder maakte we een kleine oliebol van hem ;)

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier hebben we een havermoutbadje gemaakt en heltiQ waterpokkengel gebruikt. De jongste vond het fijn, de oudste absoluut niet, maar die had ook wel veel (grote) waterpokken die pijnlijk waren.
    Achteraf had ik voor de grote waterpokken ook iets moeten gebruiken om littekens te verkleinen. Ze hebben namelijk beide nog een paar putjes op hun lijfje. En het is al een half jaar geleden dat ze het gehad hebben.

9. JNS25

JNS25 Niet meer actief

Zemelenbadje en menthol poeder.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Onze jongste had het 3 weken geleden, de oudste nu. Eerst dacht ik 'ik doe er niets op zolang het niet jeukt' . Maar ik had al wél kidsclin in huis. Maar toen las ik dat de kidsclin ook infecties voorkwam- dus toen heb ik dat er toch maar smorgens en s avonds preventief op gesmeerd.
    Verder zette ik haar in bad in een havermoutbad en dus geen badschuim ofzo.
    Ze heeft mazzel gehad. Met een week was bijna alles al verdwenen en ze heeft eigenlijk nergens last van gehad. Geen jeuk ofzo.
    Dus bij de oudste wordt de behandeling hetzelfde ;)

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier alle bovenstaande middeltjes geprobeerd en hielp niets. Ze zat helemaal onder (zelfs in mond neus oren haar en schaamlippen :(

Overdag leek ze geen last te hebben (dus wel naar crèche geweest) maar ben wel 4 nachten met r opgeweest. Ze bleef maar schuren met haar rug en kontje overal tegenaan ze wist niet waar ze het zoeken moest.

Het kan dus bij iedereen anders lopen maar ze moeten er gewoon uit..op de crèche zeiden ze wel dat dochter het extreem had dus hopelijk valt het voor jullie mee. Gewoon extra lief zijn voor dr :)

Deel Deze Pagina