Hai Mijn dochter gaat over twee weken op schoolreis. Voor de eerste keer(groep1). Ik had me op gegeven mee te gaan maar er moest geloot worden en ik ga niet mee. Begrijpelijk en prima, maar... Vik vind het best spannend. Ik begreep van juf dat het per ouder groepje van vijf kids is. Klinkt prima maar tich... Loslaten is lastig. Maak me dan wat zorgen of het allemaal wel goed komt. Raakt ze niet kwijt, wordt er goed op haar gelet etc. Ze gaan naar een grote buitenspeeltuin. Mijn dochter is erg enthousiast gelukkig Hebben jullie nog tips, adviezen? Herkenbaar? Of niet? Groet donja
ik vond het eigenlijk alleen maar leuk voor haar dat ze op schoolreisje ging. gewoon even nadenken hoe leuk ik het zelf altijd vond als we op schoolreisje gingen. dus geen tips behalve loslaten. hoe meer zenuwen jij er over hebt hoe meer je dochter de zenuwen krijgt. ik ga altijd even met dl op internet kijken naar de bestemming van het schoolreisje zodat ze kan zien wat je er kan doen ed. maakt voor haar de voorpret alleen maar groter
Ik snap je heel goed, ik heb er nu al buikpijn van. Niet zo zeer het schoolreisje zelf (ze zijn al een keer naar het openluchtmuseum geweest en een middagje park), maar meer de busreis. Een stuk reizen zonder gordel. Wij zijn best streng met vervoeren en kinderstoeltjes en het idee dat hij los in een bus zit bij een vreemde zorgt er nu al voor dat ik misselijk ben en buikpijn heb...
Ja spannend he? Ons zoontje gaat voor de tweede keer mee maar ik ga weer mee. Maar ts je kan altijd vragen of de desbetreffende ouder ff appt om te vertellen hoe het gaat toch? Altijd wel een fijn idee. Idd de busreis vind ik altijd het spannendst voor ze....of dat ze opeens moeten plassen in de bus ...
los in de bus gebeurd hier in elk geval niet hoor... Zelfs in de zwembus (schoolzwemmen) hebben ze een gordel gewoon. Wat voor toeringcar bus ze daarvoor ook krijgen. De rit is nog geen 2 km - maar de gordels worden altijd gecontroleerd bij alle kinderen.
Meeste bussen die hiervoor ingezet worden, hebben heupgordels tegenwoordig, dus er is geen reden om je zo druk te maken. En die vreemde rijdt voor z'n beroep. Lijkt me een stuk veiliger dan bij wie dan ook met simpelweg z'n rijbewijs B.
Maar wel bij een beroepschauffeur... dat heb ik dan weer liever dan bij random ouders waarvan je geen idee hebt of ze fatsoenlijk kunnen rijden met een stel joelende kleuters in de auto.
Misschien kun je aan de juf vragen of ze je vooraf wil vertellen bij wie je dochter in het groepje zit? Dan kun je vooraf eventueel die vader of moeder nog even aanspreken en desnoods telefoonnummers uitwisselen? Doen hier ook wel eens ouders. Dan zit jij misschien ook wat rustiger terwijl je dochter een leuke dag heeft?
Ze gaan (bij ons op school dan toch, denk op elke school) allemaal verplicht plassen voor ze de bus in gaan. En langer dan een uur onderweg zal het niet zijn. Dus daar zou ik me niet druk over maken. En hier moesten ze in de bus gewoon de gordels om! TS ik begrijp je heel goed, is ook de reden dat ik heel blij ben dat ik meega op schoolreis . Vorig jaar met de oudste, nu met de jongste. Ik kijk altijd wie er in mijn groepje zitten en als het even kan app ik de moeders van die kinderen door de dag wat foto's.
Over zoekraken zou ik me geen zorgen maken, over het algemeen blijven er minimaal 2 groepjes bij elkaar, zodat er altijd een reserve paar ogen aanwezig is. De kinderen worden ook voorzien van een telefoonnummer. Ik ging laatst als begeleider mee en heb ze allemaal geinstrueerd om als ze eventueel zoek mochten raken naar een andere moeder met kinderen te gaan en te vragen of ze dat nummer wilde bellen. De bussen hebben overigens meestal gewoon gordels en een toilet. Tips: - zoek vooraf even contact met de begeleider en wissel nrs uit - geef je kind niet een te volle tas mee, zoRg bijvoorbeeld voor een hervulbaar flesje, zodat er geen tas pakjes mee gezeuld hoeft te worden - zorg voor een fel kleurtje in de kleding, dat maakt het in een krioelende kindermassa makkelijker om je kind er uit te vissen. Dan hebben ze die van jou in ieder geval als eerst. - dubbele knoop in de veters! Niet echt een veilgheidheidsdinhetje, maar ik heb me toch een partij veters gestrikt!
Ik ben zelf hulpmoeder (alleen dit jaar niet) elke ouder krijgt idd een groepje van 5 kindjes. Wij zijn vorig jaar naar plaswijckpark gegaan. Er wordt heel goed op de kinderen gelet en regelmatig drink pauze. Er waren ook twee moeders mee zonder groepje, die waren er alleen in geval van calamiteiten en liepen ook met pleisters enz rond. We hadden ook allemaal elkaars nummer. Van een paar ouders die niet mee gingen kreeg ik een appje of alles goed ging en tijdens eet en drink moment stuurde ik dan een foto en beantwoordde ik de aapjes.