Nachtzweten 4 maanden na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Buurvrouw31, 17 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buurvrouw31

    Buurvrouw31 Actief lid

    4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Sinds een maand of 2, dus 2 maanden na bevalling begonnen, heb ik het snachts vreselijk warm. Ik kan er vaak niet goed van in slaap komen en wordt beel wakker. Hoort dit bij het ontzwangeren?
     
  2. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Bij mijn eerste had ik het ook pas rond de 3 maanden na de bevalling. Duurde ook wel een paar weken, maar hield op een gegeven moment op. Deze keer had ik het al in de kraamweek en hield het na een paar dagen al op. Dus zou goed kunnen! Ik vroeg me destijds ook af of het bij het ontzwangeren hoorde of iets anders was.
     
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Dat heeft inderdaad te maken met het ontzwangeren. Je lichaam gaat het vocht wat je tijdens de zwangerschap hebt opgeslagen afvoeren en dat gebeurd oa. door je kliertjes open te zetten, oftewel: zweten.

    De ene heeft dat in de kraamweek al, anderen pas met een maand of 3 maanden.
    Ik heb er ook last van nu (baby is 6 weken).
     
  4. Buurvrouw31

    Buurvrouw31 Actief lid

    4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Ok bedankt voor jullie reacties. Fijn te lezen dat het er bij kan horen. Ik vond het wat vreemd omdat ik dacht dat nachtzweten alleen een kwaaltje was direct na de bevalling. Toen had ik het dus helemaal niet. Dan ga ik er van uit dat het bij het ontzwangeren hoort.
     
    KleineLai vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina