Sinds een paar maanden zit ik niet lekker in mn vel. Ik kreeg wat lichamelijke klachten en kon niet meer eten. Na onderzoeken hebben ze niks kunnen vinden. 3 keer bloedgeprikt en foto van longen en echo van buik gehad. Alles in orde. Ik had ook veel angstaanvallen en huilbuien. De dokter dacht aan stress of burnout. Nu is het ook zo dat ik al een paar maanden helemaal bezweet wakker word. De dokter denkt dat dat ook door de stress komt. Maar ik heb het bijna elke nacht en dat terwijl het een stuk beter gaat met me. Ik gebruik ook geen medicijnen meer en eet weer goed en ben aangekomen. Dat nachtzweten zit me niet lekker. Als ik ga googlen kom ik steeds op hodgkin...nu ben ik zooo bang. Ik durf niet weer naar de dokter want ik ben er nu zo vaak geweest en heb zoveel onderzoeken gehad..maar het zit me toch niet lekker. Iemand ervaring met nachtzweten icm stress??
Nee geen ervaring mee. Maar wat lijkt me dat vervelend zeg, bezweet wakker worden. Ik denk als jij er toch niet gerust op bent je toch weer naar je huisarts zou moeten. Of een second opinion bij een andere huisarts moet aanvragen. Veranderende hormoonhuishouding kan ook een oorzaak zijn van meer zweten. Dit zou je ook kunnen laten nakijken. Of alles nog in balans is.
Ik heb t ook een best lange tijd gehad. Weet niet meer of er toen sprake was van stress. Ik viel er kilo's van af n maakte me toen ook zorgen. Zo plotseling dat t kwam was ik er na een maand ook weer van af. Vreselijk was het wel. Elke dag je bed verschonen en s nachts wakker worden met een plas water op je buik. Ik denk dat je moet vertrouwen op de onderzoeken die geweest zijn en dat er geen ziekte is waardoor het komt. Hopelijk gaat het snel weer weg!
Ja ik. En dan echt zei-kend nat wakker worden. Gewoon dat ik mijn bed moet verschonen of 3 keer ander shirt moet aan doen. Dat was in mijn ''stress'' periode toen ik ook oververmoeid was. Vervolgens tijdens mijn zwangerschap geen last en nu pffoeee nu heb ik het weer. Nu zal het wel een combinatie van baby stress en hormonen zijn maar toch. Ik drijf mn bed uit. Heel vervelend!
Ik heb het ook een hele tijd gehad..bij mij was er toen wel sprake van verwerking en stress...toen er meer rust in mijn lijf en hoofd kwam was het over.
Als je bezweet wakker wordt zijn je lakens etc dan zo nat dat je deze ook meteen moet vervangen? Als dit niet zo is heb je gelukkig geen nachtzweten en hoef je niet bang te zijn voor hodgin etc. Je mag wel zo bezweet zijn dat je nacht kleding redelijk nat is maar niet de rest. Als dat wel het geval is zou ik zeker een afspraak maken bij de huisarts. Wel heel veel vervelend! Succes.
Ik zit thuis met een burnout. Dat zweten heb ik ook, dit komt door je hoge cortisol gehalte, het stress hormoon wat wordt aangemaakt door je bijnieren. Dus ja, dat is mogelijk.
Ja. Ik heb heel erg last van nacht zweten. Bij mij komt dat echt door stress. Heel naar, en niets aan te doen.