Welke wagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Rinskejoviella, 3 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rinskejoviella

Rinskejoviella Niet meer actief

Damessss

Ik zit in dubio...
    Over 3 weken verwacht ik mijn tweede kindje.
    Mijn eerste is tegen die tijd +/- 27 maanden.
    Ze loopt wel al, maar soms zit ze liever in de buggy.

Nou is mijn vraag: duowagen of enkele wagen?

Duowagen neemt wel erg veel ruimte in en past hier nauwelijks onder de trap (verder weinig plek ervoor).

Enkele wagen: meerijdplankje geprobeerd, maar ik vind dat lastig lopen. Het wiebelt en je schopt er steeds tegenaan en is lastig met stoepjes vindt ik.

Iemand tips of ideetjes?

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier heb ik de Joolz Geo.
    Die kun je uitbreiden naar een duo.
    Dus als je lang moet lopen kan je deze ombouwen tot een duo. En anders heb je gewoon een normale kinderwagen.
    Je oudste zal er nl. niet veel/vaak inzitten. En straks gaat ze ws. op zo'n loopfietsje met je mee.

Lijkt me zo zonde om zo'n brede duo wagen aan te schaffen voor een korte periode.

3. Rinskejoviella

Ja, is ook zonde, daarom vraag ik of iemand tips of ideetjes heeft.
    Maar de Geo is misschien wel een optie dan inderdaad!

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Misschien een draagdoek of zak voor de baby voor als je wat langer weggaat? Dat je dochter in de buggy kan?

Dat is wel het plan hier. Ik heb een meerijdplankje met zitje gekocht vorig jaar voor m'n zusje als ze op paste maar ik zelf vind het niks.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier met 20 maand verschil geen duo wagen. Op lange afstanden ging de baby in de Draagdoek en de oudste in de wagen. Of de oudste ging lopend en als ze echt moe was, haalde ik de Draagdoek uit de wagen, knoopte de baby op m'n buik en zette de oudste, zonder schoenen, in de reiswieg. Ging altijd prima!

6. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zus had destijds een plankje op de wagen gemaakt (Stokke Explory) zodat de oudste daar op kon zitten. Dus kleine in de bak en de oudste met t gezicht naar je toe op de bak zeg maar

7. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Ik legde inderdaad ook een.plankje over de kinderwagenbak heen en daar de oudste op. Daarnaast ging bij vaak mee met de loopfiets. Ze schelen 21 maanden.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou toch voor een kidsit achter je wagen gaan.

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hier zit straks 19 maanden tussen de middelste en jongste en ik ga toch voor een enkele wagen. Ik zal de baby denk ik regelmatig dragen.

10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik zou voor een toddlerdraagzak gaan. Lekker bij mama op de rug en de baby in de wagen (of een buggy en baby in een draagzak/draagdoek). Je hebt dan geen gigantische wagen en toch een manier om beide kinderen redelijk comfortabel mee te nemen. Bovendien is een draagzak/draagdoek compact mee te nemen dus het kost je niet veel extra om mee te nemen

11. Rinskejoviella

Bedankt voor de tips!

We zijn eruit :)

We gaan voor de Easywalker Duo.

12. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113