Hoi allen, Ik kwam net een artikel tegen waar ze het hadden over de nacontrole bij de verloskundige of gynaecoloog, 6 weken na de bevalling. Deze heb ik nooit gehad? Ben in het ziekenhuis bevallen, medisch want zoontje kwam pas 44 uur nadat mijn vliezen waren gebroken. Heb een knip en een scheurtje gehad. Moest ik hier zelf een afspraak voor maken? Of zijn ze me gewoon vergeten Ben er wel benieuwd naar
Die krijg je als goed is mee als je ontslagen word na je bevalling van de gynaecoloog. Krijg je zo'n afspraken kaartje. Als het bij de verloskundige is melden ze het bij afsluiting van de kraamweek
Ik ben ook medisch bevallen en zou nacontrole bij verloskundige krijgen maar alleen als ik daar behoefte aan had. En dat had ik niet. Maar ik mocht ook op de poli komen, moest ik gewoon bellen. Maar dat hoefde van mij ook niet.
Ik heb de nacontrole gewoon bij de verloskundige gehad ondanks dat ik in het ziekenhuis bevallen was.
Hier ook in het ziekenhuis bevallen, nacontrole gehad bij de verloskundige. Mijn verloskundige heeft wel de bevalling zelf gedaan in het ziekenhuis, mocht zelf kiezen of we naar de controle gingen of niet. Zijn wel geweest, zij vond het leuk om onze kleine man nog eens te zien!
Ik ben 2x medisch bevallen, bij de tweede was ik tijdens de zwangerschap al overgedragen aan de gyn. Maar tijdens de kraamperiode deed de vk wel de nazorg - samen dus met kraamzorg - en toen gaven ze ook aan dat ik ook na 6 wkn de nacontrole bij hun mocht doen. Ik had eigenlijk de fysieke nacontrole bij de gyn, en de emotionele nacontrole bij de vk En bij de vk vond ik het ook gewoon leuk om de baby te showen... maar echte noodzaak tot die nacontrole was er niet, vond het zelf vooral een fijne afsluiting.
Hier ook in het ziekenhuis bevallen, in de kraamtijd is de verloskundige ook nog twee keer langs geweest, tweede afspraak zei ze dat ik zelf even moest bellen voor een nacontrole. Enige wat er besproken werd was eigen anti conceptie, en hoe ik de bevalling heb beleefd.?!
Tegenwoordig is het niet meer 'noodzakelijk' om een nacontrole te krijgen na 6 weken. Dit is alleen als je er zelf behoefte aan hebt om bijvoorbeeld je bevalling na te bespreken oid. Dit werd mij verteld toen ik de verloskundige belde om te vragen of er nog een afspraak voor na controle gemaakt moest worden.
in 2013 medisch bevallen en tijdens de kraamweek bezoek van de verloskundige gehad en meteen een afspraak gemaakt voor de 6 weken. afgelopen december thuis bevallen en ik mocht een afspraak maken en zelf bellen als ik daar behoefte aan had. Maar dat had ik niet echt. Alles was goed gegaan, het was erg druk met 2 kinderen en had geen vragen meer. Makkelijke bevalling gehad, dus ook geen behoefte om alles nog een keer door te spreken. Als je er wel behoefte aan hebt kan je ze altijd bellen.
Ik ben bij mijn eerste ook vergeten Bevallen in ziekenhuis (medische indicatie) en niemand heeft ooit iets over nacontrole gezegd. En ik wist ook niet dat dit redelijk normaal was. Jammer, had namelijk best wel wat willen zeggen over bevalling e.d. Bij de tweede en derde (andere verloskundigenpraktijk dan bij eerste) wel gewoon na 6 weken. Ik vond dat een erg prettige afsluiting en achteraf gezien echt een gemis bij mijn eerste. Dus als je behoefte voelt, even achteraan gaan.
Hier heeft de verloskundige bij de laatste controle thuis gevraagd of ik zelf even de praktijk wilde bellen om een afspraak te maken. Stelt weinig voor maar als je er behoefte aan hebt zeker even bellen..
Inhoudelijk weinig besproken. Hoe was de bevalling hebben ze niet eens gevraagd. Alleen hoe is t nu met mama en de kleine en anticonceptie..
Zo'n beetje gehele zwangerschap in ziekenhuis gelopen. Ik ingeleid ivm pre-eclampsie. Zoon nog paar dagen op kinderafdeling. En nee, geen nacontrole gehad. Thuis wel bezoeken van verloskundigen, maar t afsluitende gesprek nooit gehad. Toen ik na zes weken de huurkolf terugbracht langs de poli gelopen. Het was niet de gewoonte om een nacontrole of gesprek te krijgen.... Per ziekenhuis verschillend denk?
Ik heb wel nacontrole gehad, maar wel zelf een afspraak gehad. Ik zwom 3x per week en wilde wel zeker weten dat ik weer mocht starten.
Bij mij is het bij de eerste wel gezegd, maar ben toen op nacontrole bij de vlk geweest en niet bij de gyn. Tweede ook nacontrole bij de vlk. Hoeft volgens mij niet, maar was voor mij een afsluiting van de zwangerschap en natuurlijk even baby showen . Ik heb wel eens gehoord dat als je de nacontrole na 6 weken doet bij de gyn, het wel van je eigen risico af gaat, omdat ze er dan een nieuwe code voor openen. Als het binnen 6 weken na de bevalling is, valt het nog onder de 'bevalcode'. Als je dus nog niet aan je eigen risico zit, zou ik het in dat geval laten. Maar dat weet ik dus niet zeker, en als je toch graag een nacontrole bij de gyn wilt, zou ik dat eerst even navragen.