ik moet morgen voor nacontrole naar de gynaecoloog.. nu vroeg ik me af of je dan ook een inwendig onderzoek krijgt... heb daar niet zo'n zin in... heel gek toen ik zwanger was boeide het me totaal niet en nu voel ik toch wat van schaamte.. wie weet hoe zo'n nacontrole er aan toe gaat? (6wk na bevalling) x
hier bij nacontrole bij vk kijken ze naar de hechtingen.. ik heb gezegd dat ik geen last had en dus keek ze niet
Als je het echt niet wilt dan kan je dat gewoon zeggen idd, baas over je eigen lichaam meid! Hier heeft de gyn na de eerste bevalling niet gekeken bij de nacontrole, maar ik was ook niet gescheurd of geknipt. Na de tweede bevalling heeft de gyn bij de nacontrole wel van onder gekeken en gevoeld. Ik was namelijk van binnen wat gescheurd en eigenlijk wilde hij het hechten en ik wilde het eigenlijk echt liever niet, dus heeft ie het niet gedaan maar wilde wel even controleren of het echt goed was gegaan. En was helemaal prima ! Verder is het vooral baby showen als je die kleine mee neemt! Wat ze wel erg leuk vinden overigens ! En even na praten over de bevalling, hoe je de tijd van de zwangerschap en de controles gevonden hebt en ook nog een beetje over hoe het na de bevalling is gegaan toen je thuis was .
stom he.. die mensen hebben een half bloederig monster uit je vagina gerukt en dan maak ik me nu druk om mijn mooi bijgetrokken uhm.. onderkantje..
Heel begrijpelijk vind ik hoor! Toen was het noodzakelijk omdat jij hun liet helpen bij een prachtig iets ! Nu is het voor je gevoel niet meer noodzakelijk (en dat is het misschien ook helemaal niet) en dat maakt het gewoon moeilijker om weer bloot te moeten.
Zo preutsig zou ik ook zijn maar aan de andere kant denk ik dan maar dat ze het wel vaker zien. Zo heb ik een keer i.v.m. vruchtbaarheidsbehandelingen een inwendige echo moeten maken terwijl ik ongesteld was, dat was pas vies en wat schaamde ik me. Maar voor hun de normaalste zaak van de wereld.
Hier wel inwendig onderzoek, maar alleen voelen met de vinger om te kijken of de hechting goed waren opgelost en de wond genezen.. Maar dan wel voor en achter, omdat ik een totaalruptuur had.. En dan zonder waarschuwing.
Haha, ik moet even heel erg lachen om deze uitspraak Leuk is anders he, ik zag er ook heel erg tegenop en wilde niet gaan, maar 'moest' van m'n man, die zei straks is er iets niet goed en dat wil je liever nu weten dan over een half jaar. En daar had ie natuurlijk groot gelijk in. Was ook ver geknipt en ben achteraf toch blij dat ie 't even gecheckt heeft... Maar het was alleen even kijken, duurde nog geen halve minuut geloof ik (halve minuut te lang maar toch)
Hier hebben ze niet gekeken. En raar, maar ik had er ook echt geen zin in. Gelukkig vroeg "hij" alleen of ik nog bloeding had en verder niks. Gelukkig maar. Ik ging opgelucht weer weg. Maarja ik had ook maar 2 hele kleine hechtingen (1 haarscheurtje), dus misschien als je gigantisch uitgescheurd of ingeknipt bent, dan kijken ze misschien wel.
Ik mag 24 sept. naar de gyn.. Die heeft vanonderen niks te zoeken.. Hij zal wel ff de plek van de KS willen zien.. Verder ga ik er maar vbanuit dat dit, net als de controle's voor de KS en tijdens t verblijf in t zh. geen fluit voorsteld ( zonde van de tijd , achteraf)
Bij mij hebben ze bij de nacontrolle helemaal niet van onder gekeken. Er werd alleen gevraagt hoe het ging, of ik nog ergens last van had. Toen bleek dat het niet zo was, was het voor haar prima. Daarna werd nog gesproken over anticonceptie en een eventuele volgende zwangerschap. Voor mij was dat laatste het belangrijjkste bleek achteraf, mag het eerste jaar zeker niet (moet er ook niet aan denken nu) en kreeg een zeer dringend advies mee om in het ziekenhuis onder controlle te komen op dat moment. nacontrolle was dus niet voor niets. Zo zou ik er dan ook naar proberen te kijken en mochten ze je willen onderzoeken, dan hebben ze er wel een reden voor. En die kun je vragen, misschien is het dan wat makkelijker voor je. Hopelijk is alles goed en valt de controlle mee. Groetjes, Krissa
Hier toen wel een inwendige controle. Maar misschien ook omdat na de bevalling de placenta niet los kwam en dus geopereerd moest worden. Daarom een extra check. Ik moet zeggen dat ik er wel tegen op zag toen ik heen ging, maar ach... het was zo weer voorbij.
Hier een ander verhaal. Mijn eerste afspraak werd verzet, dus ik had hem pas 10 weken na mijn bevalling. Seks deed nog zo gruwelijk veel zeer vertelde ik en ze wilde even kijken. Auwie...die eendenbek was niet zo fijn. Dat deed wel even heel zeer. Ze kon niets vinden, maar het was echt een kwestie van ontspannen. Toch was ik wel blij dat ze even heeft gekeken, want ik wist nu wel waarom het niet lukte en ik kon me nu daarop gaan focussen. Nu gaat het trouwens weer prima gelukkig
hier gekeken naar de hechtingen. en een inwendige echo gehad.(waarom dat was weet ik eingelijk niet meer) ook was er een flapje weggeknipt bij mij was bij de bevalling een stukje maagdenvlies losgegaan en die zat los als een raar flapje naar buiten. dus die is er nu uit.
ik heb wel degelijk een inwendig onderzoek gehad... ff gesprekje maar broek moest vrijwel direct uit. nu moet ik zeggen het is ongemakkelijk maar na mn bevalling was ik toch 1 en al kijkdoos dus vond het toch wel prettig dat ze even keek of alles er goed uitzag. wel moet ik erbij zeggen dat heel mijn onderkant naar de filistijnen was na de bevalling. denk dat het dus ook wel te maken heeft wat voor bevalling je hebt gehad.
Hier een inwendige echo van de baarmoeder. En kreeg een uitstrijkje. Hechtingen bekijken, en ook de aambeien. En daarnaast nog mijn borsten. Dus een hele check-up. Woon in belgie, wist ook niet dat die hele check-up zou krijgen. Had erg last van de hechtingen, dus vond het niet erg dat ze mijn onderkant ging bekijken, en ja, doe de rest dan ook maar.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je bevalling is gegaan, lijkt me (waarom heeft je gyn de bevalling gedaan?). Ik was compleet uitgescheurd, maar toch was het bij de nacontrole niet de bedoeling van mijn gyn om me van onderen te bekijken. Toen ik zelf zei dat ik toch nog wel wat klachten had, heeft 'ie pas gekeken...
toen ik 6 weken na de bevalling op nacontrole ging... was het alleen even om te kijken hoe het met me ging. alleen een gesprekje dus.. ik dacht dat ze idd je onderkantje zou bekijken ofzo, of me baarmoeder controleren..