Hoi, Ik ben inmiddels 36 weken zwanger en bij de vorige controle lag het kindje al behoorlijk laag. Maandag moet ik weer voor controle en heb het gevoel dat het kindje al is ingedaald. Maar nu mijn vraag: sinds een paar dagen is mijn kindje duidelijk rustig. Ik ben daar heel erg bezorgd over, zo erg dat ik er de hele tijd mee bezig ben. Dan voel ik aan mijn buik en raak in paniek als er geen reactie komt direkt (was eerder namelijk wel zo). Raak een beetje in de war van alle verhalen. Heb gehoord dat je je kindje zo'n 10 x per dag moet voelen. Dat voel ik wel. Ook denk ik, als ik er op let, wel ieder uur een keertje. Maar het constante wilde gedoe daarbinnen is er gewoon niet meer. Net of ze meer slaapt. Ook zijn de bewegingen rustiger volgens mij. Dus ik voel haar wel regelmatig, maar ze is duidelijk rustiger. Is dit zorgwekkend of kan ik het weekend nog overbruggen? Ik zit nu elders in het land, dus kan ook niet even langs de verloskundige voor geruststelling. groeten Klavertje
heb toch maar even gebeld en ben inmiddels weer gerust. Voel haar wel echt vaak en soms nog wel even hard. Wacht afspraak met verlosk. van maandag af. groetjes
Hoi klavertje, Je kindje gaat nu meer en meer zich gedragen als dadelijk buiten de buik dus er komen langere slaapperiodes. Je kindje mag inderdaad rustiger worden maar je moet het wel blijven voelen bewegen. Als je je zorgen maakt dan MOET JE ECHT bellen! We stellen je graag even gerust door even het hartje te luisteren of je voor een hart filmpje naar het ziekenhuis te sturen. Imke
Bedankt voor de reactie! Vandaag weer op controle geweest en alles was goed. Afgesproken dat ik altijd bel als ik erg ongerust wordt. Maar mag nu toch iedere week voor controle groetjes