Is het normaal dat ik 3 maanden na de bevalling nog zo extreem emotioneel ben? Ik heb de kleine vandaag voorgelezen uit nijntje: opa en oma pluis. Daarna zat ik even op internet en kwam ik dit tegen: https://m.bol.com/nl/p/lieve-oma-pluis/666757615/ Nu ben ik daarvan heel erg van slag. Kwordt er zo verdrietig van. Echt flink huilen. Hebben meer mensen dit? Kmoest ook huilen om finding nemo en dat soort dingen. Alleen al bij nijntje in het ziekenhuis, als ze denkt dat ze daar alleen heen moet maar dat mama pluis meegaat...huilen huilen huilen..
@Emma: ik was altijd al erg gevoelig, maar merk dat ik na de geboorte van mijn zoontje, inmiddels 4 jaar geleden, echt zo slap als was ben en veel sneller om alles kan huilen (zeker wat met kinderleed te maken heeft). Op zich is het bij jou pas 3 maanden geleden dat je bevallen bent. Onthoud goed dat je nog in de ontzwanger-fase zit en je hormoonhuishouding nog niet 'de oude' is (en je daarmee dus ook nog veel 'labieler' bent).
Dat duurde hier echt de hele 9 maanden-ontzwanger-periode. Mijn hormoonhuishouding was daarna weer redelijk stabiel Al blijf ik emotioneler na de bevalling.
Bedankt voor jullie reacties. Ben nog steeds aan het huilen om nijntje maar tgaat wel goedkomen. Tzijn vast idd hormonen...pffff lastig
En geef er maar heerlijk aan toe! Ik huil om de stomste dingen, nog net niet om Bob de Bouwer -> dat kan ik nog net aan relativeren De eerste maanden idd veel meer nog dan nu
Ik ben nog altijd een stuk emotioneler dan voor ik zwanger was, maar wel minder dan bv in het eerste jaar na de bevalling. Sommige dingen kan ik ook gewoon niet zien, zielige dingen met baby's bijvoorbeeld, ook al is het in een slechte film...
Heb ik ook nog steeds last van na 4 maanden. 1,5 week terug de film Free Willy gekeken en heb zitten huilen als een klein kind. Vond het zo zielig ook al liep het goed af. Zal dus echt bij 9 maanden op 9 maanden af periode horen
Hier nog geen 3 maanden maar emo om de raarste dingen!! De dag dat Paul Walker was overleden heb ik zo vaak gehuild bij elke foto die ik zag en bij elk zielig liedje (zo zonde van zo'n mooie man). Nog verdrietiger dan ik zou zijn om een echte bekende die zou overlijden.. Kon er natuurlijk ook tussen de huilbuien vreselijk om lachen...
Klinkt bekend hoor... Heeft bij mij zo'n 6 maanden geduurd! Ik huilde ook om de raarste dingen, gelukkig kan ik er nu heel hard om lachen .
Heel herkenbaar! Ik heb zwanger zitten huilen bij het nijntje filmpje van kleine pluis... Maar na de zwangerschap van mijn eerste duurde het ook lang voordat ik niet meer huilde om kleine dingen, vooral met kinderen. Ik was voor mijn gevoel net een paar maanden ontzwangerd en toen weet zwanger, dus huilen kan ik nog steeds!
Ik wilde er ook al naar vragen. Ik ben nu 6 maanden verder en word emotioneel om de kleinste dingen. En dat terwijl ik tijdens mijn zwangerschap helemaal geen last had van mijn hormonen.
hier ook ineens in tranen om een kinderliedje uit mijn jeugd dat ik voo rmijn dochter aan het zingen ben. ik ben helemaal niet zo normaal.. dus vast hormonaal enzo.