nacontrole keizersnee

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Marieke1988, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik moet over 2 weken op nacontrole bij de gyn na mijn keizersnee...weet iemand wat ik van zo'n controle kan verwachten? moeten ze bijvoorbeeld ook inwendig onderzoek doen? (daar zie ik dus echt heeeel erg tegen op :oops: ) of controleren ze alleen de wond?

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ze nemen de keizersnede met je door, kijken naar je wond en bewonderen je kleine.. T'hat's it! :D

Oja en anticonceptie en ze leggen uit dat je de volgende keer weer in het ziekenhuis moet bevallen.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb de nacontrole bij de VK gehad en hebben eigenlijk alleen de bevalling besproken.
    De wond heeft ze niet eens bekeken eigenlijk..

Hoe het eventueel een volgende keer zou gaan, dat zien we dan wel weer ;)

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.900
    113
    Bij mij was de nacontrole alleen een gesprekje. Er is ook niet meer naar de wond gekeken. Hij vroeg hoe het eruit zag, ik zei goed en dat was het zo ongeveer.

5. oh fijn om te weten nu zie ik er alweer een stuk minder tegenop :D

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.900
    113
    @marieke; ja, ik was van te voren ook bang voor een inwendig onderzoek. Er hadden wel genoeg mensen aan me gezeten bij die bevalling haha. Maar het valt dus mee hoor. Tenzij je zelf heel specifieke klachten hebt denk ik niet dat ze een inwendig onderzoek zullen doen.

7. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Dus gewoon: broek aanhouden en lekker showen met je kostbaarste bezit :) ;)

Groetjes van Kiki

8. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Standaard is inderdaad alleen een gesprekje en eventueel controle van de wond.
    Tenzij er nog iets is..
    Ik vloeide nog steeds toen ik op controle ging en kreeg toen nog een inwendige echo.
    Daarop bleek dat ze met de KS een stukje weefsel hadden laten zitten wat met een na-curretage verwijderd moest worden.

9. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    hihi, ik zag hier toen ook zo tegenop :)

maar idd geen inwendig onderzoek, hij heeft alleen met het echo apparaat gekeken of mijn baarmoeder mooi schoon was en verder niks speciaals :)

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier ook alleen een gesprekje en wat info gehad.

11. ohjee dan moet het vloeien hier toch nog wel snel ophouden :) het is al wel een stuk minder maar nog wel lichtroze enzo...hoop dat het dan toch wel over is over 1,5 week :oops:

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.900
    113
    Voor vloeien staat geloof ik 6 weken, dus kan nog even hoor. Ik stopte met vloeien na 5,5 week en daarna werd ik gelijk ongesteld.

13. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Bij mij wel inwendig onderzoek. Stelde niks voor, die artsen zien niks anders dan dat de hele dag. Of is er een andere reden dat je op ziet tegen een inwendig onderzoek?

14. @knor: het is meer dat ik net blij was dat ik die hele bevalling achter de rug had...ik wil voorlopig effe geen gefrot in mn doos meer :)

15. Niet meer actief

Ben ook heel benieuwd hoe het hier gaat.. moet 6 januari op na-controle, wel pas 8 weken erna :(

16. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Bij mij geen inwendig onderzoek hoor.
    Alleen naar mn wond gekeken en natuurlijk mn meisje bewonderd!
    En idd over anticonceptie gepraat en dat ik nooit meer op de natuurlijke manier zal bevallen.
    En dat was het eigenlijk.

17. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Heb wel een inwendig onderzoek en een uitstrijkje gehad, maar misschien is dat in België standaard?

18. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    door alle drukte en geen zin toen der tijd, ben ik nog steeds niet gweest :oops: haha

erg he had in september gemoeten, nu zal niet zo veel zin meer hebben dus tja :)

Deel Deze Pagina