Miskraam of niet.....,

Discussie in 'Miskraam' gestart door Florabella, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Hi meiden

op 4 weken en 4 dagen ben ik ong 20 druppels rood verloren, daarna enkele dagen alleen bruinverlies. De vk gaf aan waarschijnlijk een innestellingsbloeding. Zaterdag (precies 5weken) heb ik meer bloedverlies gehad, vanaf 2 uur begon het in de eerste twee uur 1 tampon,contact met de vk gehad die aangaf dat dit waarschijnlijk doorzette in een miskraam. Na 12 uur tot de nacht nog 1,5 tampon. Drie stolselsverloren die betonden uit bloed. Hierna alleen nog afnemend bruinverlies, voornamelijk bij toilet bezoek.

Nu heb (eigenwijs omdat het niet alles zegt.....ivm blijven van hcg) maandagochtend een test gedaan met ochtend urine, deze leek iets lichter dan de voorgaande test met avond urine van donderdag.

Net weer een test gedaan, deze is weer donkerder en echt knal positief.

Nu mijn vraag; kan ik bij een onvolledige miskraam nog meer hcg aanmaken, of mag ik nog een sprankje hoop hebben?!

Ik heb met de vk afgesproken dat ik even afwacht en dat we vrijdag contact hebben. Maar ja ik heb eigenlijk niet zoveel geduld 8)

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Het lijkt me hoog tijd voor een spoedecho en een hcg-meting! Ik hoop voor je dat het goed zit.

Suus

3. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Eigenlijk was ik al het verlies aan het verwerken, jij denkt dat er nog een kansje is?!

Pfff het is echt raar als je je lichaam niet durft te vertrouwen.

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dat weet ik niet, maar als ik jou was zou ik het zeker willen weten.

5. anbrow1

anbrow1 Lid

12 dec 2010
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf een miskraam met 5,2 wkn gehad en had beduidend meer bloedverlies dan wat jij omschrijft... Na 4 dgn geen posi test meer... Wil je geen valse hoop geven, maar wellicht toch om een echo/bloedtest vragen?

6. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Bedankt voor je reactie!

Ik heb vandaag contact gehad met de vk. Ik zou heel goed nog zwanger kunnen zijn, ik moet nu volgende week woe/don een test doen. Als deze positief is een week later een echo.....nu een echo of bloedtest heeft volgens hun nu geen nut. Ik baal er behoorlijk van en heb ook naar hun aangegeven dat ik graag nu actie wilt en dat ik geloof dat dat kan. Maar geen resultaat....

Kwaaltjes worden echt nog steeds erger, borsten springen pijnlijk
    mijn bh uit en ben behoorlijk misselijk.

Zit er over te denken om morgen de ha te bellen en daar maar eens te "zeuren". Wat vinden jullie?!

7. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zuid Holland
    Hoi Florabella,

Ik leef intens met je mee. Vorig jaar september heb ik een miskraam gehad bij 10 weken zwangerschap. Kreeg een echo en het kindje bleek nog geen dag overleden te zijn.
    Uiteindelijk heb ik gekozen voor een curettage, die later die week plaatsvond. Mijn lichaam liet me zo ontzettend in de steek. Ik voelde me nog steeds 110% zwanger! misselijk, moe, zeer pijnlijke borsten. Maar mijn lichaam pakte de miskraam nog niet op en bleef de zwangerschapshormonen produceren. Als ik toen dus een test had gedaan was die knalpositief geweest. Ik hoop voor jou, dat het natuurlijk niet zo zal zijn. Maar ik vond die positiviteit bij mensen zo vreselijk! Soms was het bijna alsof ze het probleem gewoon ontkenden en alles heel simpel bekeken...
    Wens je heel veel sterkte en je als je wilt praten kan dat altijd!

Liefs mama86

8. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hoi meid,

wil even mijn ervaring met je delen.
    Na 3 jaar eindelijk een positieve zwangerschapstest in handen te hebben. Begon ik 4 dagen na die tijd met 2 dagen bruinverlies wat al snel overging in helder bloed en de dagen daarna heb ik voor mijn gevoel echt gemenstrueerd. Ik mocht bloedprikken in het ziekenhuis voor hcg en die gaf aan een intacte zwangerschap maar zei niks over het verdere verloop. Er kon nog steeds wat misgaan. Ik was nog maar 5 weken zwanger en kon geen echo krijgen want daar zou nog niets op te zien zijn. Het bloeden bleef en op 6 weken en 3 dagen kreeg ik een echo. paar dagen ervoor had ik te horen gekregen van het ziekenhuis dat ik ws een miskraam had. Terwijl ik de laatste ¨paar dagen zoooooo misselijk was ´s morgens. Dat zette me wel aan het twijfelen. Maar goed ik heb de echo gehad en tot onze verbazing een mooi klein kindje in de maak met een kloppend hartje.
    Het kan dus wel. Maar de onzekerheid is zoooo killing.
    Heel veel sterkte, blijf hoop houden en ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

9. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Mariska,

Bedankt voor je reactie, het is zo ontzettend dubbel. Ik durf eigenlijk niet te hopen maar mijn lichaam is zo ontzettend zwanger..... ik stond vanochtend echt spugend boven de wc en dit is voor het bloedverlies nog nooit geweest.
    Heb jij ook kramp gehad bij je bloedverlies?
    Ik heb al voor mijn NOD buikkrampen en deze zijn op de zaterdag met het bloedverlies wel meer geweest.
    Om mezelf een beetje iets te gunnen ga ik toch maar af en toe testen, ik hoop dan dat het een knaltest blijft!!

10. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    ik had wel wat krampjes en dat nam niet toe. Ook had ik wel wat stolseltjes maar niet groter als een mandarijnpitje.
    Ik ben niet gaan testen, ik heb een bloedtest aangevraagd. Daarna heb ik een dikke week afgewacht tot de echo en dat was echt een verschrikkelijke week. Maar mijn kwaaltjes bleven ook en daarom begon ik te twijfelen.

11. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Meis, heel veel sterkte! Die onzekerheid is zoooo killing.
    Heb het ook gehad mij mijn miskraam. Hoop voor jou op een goede afloop!
    Dikke knuffel

12. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Het is echt killing. Bij de zwangerschap van mijn zoontje heb ik heel veel bloed verloren met grote stolsels, mij symptomen vielen even weg, maar toch was hij er gewoon. Na enkele miskramen vermoed ik dat het weer mis is maar heb ik een echo weten te regelen voor morgen, gelukkig.
    Wat ga jij nou doen? Je huisarts kan je misschien verwijzen zodat je ook een echo kan krijgen of een bloedtest. Dan ben je iig uit je onzekerheid.

13. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Lieve Florabella, ik zou niet gaan afwachten maar gelijk morgen of nog vandaag met je huisarts bespreken dat je nu nog donkerder test en dat je graag snel zekerheid wilt hebben dmv een echo... ik zou me dus door laten verwijzen naar een gynaecoloog... want er zijn 3 mogelijkheden:

- Het kan zeker zijn dat je zwangerschap nog in orde is (voor een mk vind ik de bloeding erg weinig)
    - het kan ook zijn dat je een vruchtje verloren bent, maar dat er nog een kleintje zit
    - het kan ook dat er restweefsel zit wat er voor kan zorgen dat er HCG wordt aangemaakt

Ik hoop dat je ook een septembermama mag zijn, en duim heel hard voor je meisie ;)

14. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    sterkte en succes meis ! , hoop dat je wondertje gewoon blijft plakken !!

xxx

15. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Thanx meiden!!

Ik ga morgen idd maar even de ha bellen, hoop dat zij nu wel iets voor mij kunnen betekenen!

Vandaag ietsje meer bruin verlies, maar dit kwam vrij snel na het rijden van mijn paarden....dus dat laat ik nu maar eventjes tot ik meer weet.

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

Onzin dat er nog niets te zien zou zijn. Ze moeten nu een vruchtzakje zien en zelfs hartactie zou al mogelijk zijn morgen, met 5 weken en 6 dagen. Ik zou echt voor een echo gaan, die stress is niet goed voor je en misschien onnodig.

Suus

17. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Thanx Suus!
    ik ga straks de huisarts bellen en dan hoop ik dat die wel actie onderneemt.....anders laat ik de dierenarts wel een echo maken :)
    pfff wat een gedoe, Ik word er echt heel emo van

18. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Owkee net naar de ha gebeld, ze waren erg vriendelijks aan de telefoon. Maar ook daar geen actie....ze begrepen mijn onzekerheid maar geven aan dat er nu geen zekerheid gegeven kan worden. Heb zelfs een ultieme ik wordt gek huil poging ingezet maar geen resultaat.

Lopen ze in Limburg achter dat ze de ken niets te kunnen doen.....zucht eerst maar weer afwachten. Ik zou niet eten wat ik nu nog kan proberen

19. Flavour

Flavour Niet meer actief

Triest dat ze niets willen doen. Is er geen commercieel echobureau bij je in de buurt? Of doe anders een Clear Blue-test waarmee je kan zien hoe lang je al zwanger bent. Misschien geeft dat wat rust.

20. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Lief dat je zo meedenkt!!
    Ik heb vorige week de cb gedaan die gaf toen de goede termijn aan, ben van plan om straks er weer eentje te halen. Andere testen blijven nog steeds knal positief.

Deel Deze Pagina