Wie ook vreselijk lange cyclus na curettage?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Liesben, 22 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hallo dames,

Op 30 juni heb ik een curettage ondergaan ivm een missed abortion.
    Tot op heden ben ik nog steeds niet ongesteld. Zie mijn banner :(
    Bij vlagen een menstruatiegevoel (niet echt pijn, gewoon wat zeurend. En ook dagen dat ik niks voel) maar verder niks.
    Ik heb de gyn een week geleden gebeld, die zegt dat het lang is, maar niet abnormaal. Vorig jaar heb ik helaas ook een curettage gehad om dezelfde reden, hierna duurde het ook 50 dagen tot aan de eerste menstruatie.
    Natuurlijk spoken er zaken als Asherman door mijn hoofd, maar vooralsnog hou ik het zelf gewoon op een hele lange cyclus. Het heeft het geen zin om me nu al zorgen te gaan maken om iets wat nog niet is..I'll cross that bridge when i get there.
    Daarbij ga ik ga over een paar dagen op vakantie. En die wil ik hierdoor niet laten verkl*ten. Als ik als ik terug kom nog niet ongesteld ben geweest, dan trek ik zeer zeker weer aan de bel.
    Maar ik heb wel het gevoel dat mijn lijf me nog een trap na geeft, na al het verdriet doet het ook nog eens niet wat ik wil. Afsluiten iz zo moeilijk zo, ik wil graag verder.

Maar mijn vraag is eigenlijk, wie heeft er ook zo'n vreselijk lange cyclus gehad na een curettage?
    Goede en slechte ervaringen mogen hoor, ik ben graag voorbereid.

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

Oh ja, voor wie het zich afvraagt...
    Normaal heb ik een cyclus van 28-32 dagen.
    En ik ben ook niet zwanger, ik doe af en toe een test om dat uit te sluiten. En witter kunnen die niet blijven ;)

3. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Ik heb na mn curretage wel een iets langere cyclus gehad, maar totaal niet te vergelijken met jouw cycluslengte.
    Ik begrijp dat je nu voor je vakantie geen onderzoek wilt, maar ik zou zeker na je vakantie als je nog niet ongesteld bent geworden contact opnemen met je gyn!

4. MamaSmurf

MamaSmurf Niet meer actief

Goede morgen Liesben,

ik heb 11 juni een curretage gehad en ben ook niet vanzelf ongesteld geworden. Op 3-8 was ik op controle bij de gyn. Hij heeft een echo gemaakt. Alles zag er goed uit behalve mijn baarmoederslijmvlies. Ik heb toen een kuurtje Primolut gekregen en ben afgelopen vrijdag ongesteld geworden... eindelijk! Op 31-8 heb ik weer een afspraak staan. Hij gaat dan kijken of het nieuwe slijmvlies wel goed is.

Sterkte ermee!

xxx

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Bedankt voor je reactie Karin. Ik ga, als ik terug kom van vakantie en nog niet ongesteld ben geweest, ook weer langs de gyn. Maar ik hoop natuurlijk dat mijn lijf voor die besluit het weer gewoon te gaan doen...

6. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Hai Liesben!

Ik ben 21 juni voor de 2e keer gecurreteerdn, zat nog rest weefsel. Ik ben vorige week zondag voor het eerdt ongesteld geworden! Dat is meer dan 54 dagen later. Zit normaal ook op de 28 dagen ongeveer. Ik maakte mij ook veel zorgen en dacht ook aan asherman. Ik ben heel goed ongi geweest nu... Ik hoop nu weer snel zwanger te zijn...
    Succes meis. Fijne vakantie en gewoon even genieten. Als er daarns nog niks is kun je altijd even langs de gyn gaan...

-xx-

7. Liesben

Liesben Niet meer actief

Kan iemand me de symptomen van het syndroom van Asherman vertellen? Ik maak me nu, op CD 56, toch wat zorgen.
    Ik heb de cyclische buikpijn al gehoord. Ik heb wel bij vlagen een menstruatie-achtig gevoel, niet echt pijnlijk. Ook voel ik mijn borsten bij vlagen. Maar er zit niet echt een structuur in.
    Ik hoop toch zo dat het nu gewoon doorzet.
    Ik dacht zelf begin augustus een eisprong te hebben gehad, maar weet dat absoluut niet zeker. Heb ook niet getempt, en geen ovulatie-testen gedaan.
    Ik weet wel dat als ik over twee weken, als ik terug ben vakantie, nog niet ongesteld ben geweets ik heel hard aan de bel ga trekken!

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Liesben, ik snap dat je je zorgen maakt, maar je cyclus kan ook gewoon ontzettend van slag zijn na een miskraam, hoor!

Bij Asherman hoort inderdaad cyclische buikpijn en geen of bruinig bloedverlies. Maar dat had ik allemaal niet, ik werd zelfs gewoon ongesteld, en toch heb ik Asherman.

Ik raad je aan om te gaan temperaturen en te proberen je ovulatie te spotten. Hou het nauwkeurig bij. Als je zeker weet dat je je ei hebt gehad en je wordt niet ongesteld, kan een gyn jou niet naar huis sturen met de boodschap dat je cyclus wat van slag is, maar zal hij echt een hysteroscopie moeten doen!

Maar nogmaals, er zijn genoeg voorbeelden van vrouwen bij wie de cylcus een hele tijd van slag was en die alsnog goed ongesteld werden.

Hoop dat je het een klein beetje kunt loslaten op vakantie.

O, en je bent niet zwanger toch?

Suus

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hoi Suus,
    Bedankt voor je reactie!
    Nee, zwanger ben ik niet. Ik heb regelmatig een test gedaan, en die waren allemaal negatief.
    Ik ga nu niet temperaturen, ik ga eerst op vakantie. Anders ben ik er dan ook steeds mee bezig, en dat wil ik niet. Nu even niet. Ik wil gewoon even niks aan mijn hoofd...voor zover dat lukt.
    Na de vakantie bel ik de gyn en zal ik ook weer gaan tempen. Ik heb al een tijd getempt, en nu doe ik het alleen maar zo heel af en toe. Daar is niet veel soeps van te maken.

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Heel begrijpelijk dat je daar geen zin in hebt. Hopelijk word je gewoon ongesteld.

Suus

Deel Deze Pagina