Vraag over zaadcelanalyse!!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door vonnie30, 3 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vonnie30

vonnie30 Actief lid

16 jul 2009
    240
    0
    0
    hallo

We hebben op 23 september een zaadanalyce gehad de uitslag daarvan was

3ml
    1,4miljoen per ml
    waarvan 2 procent goed bewegelijk.

kreeg bij deze uitslag ook gelijk te horen dit is een zeer slechte uitslag en een gewone zwangerschap zal er niet in zitten kortom me man was verminderd vruchtbaar er waren niet eens genoeg voor een IUI traject. Er werd ook vertelt dat het nooit veel beter zal worden.

Nu hebben we op 22 okt weer een zaad analyce gehad de uitslag daarvan was

5ml
    36,4miljoen per ml
    waarvan 5 procent goed bewegelijk

Wat moet ik hiervan denken ik snap het allemaal niet meer is bovenstaande nu wel goed of niet goed, hoeveel goed bewegelijke heb je nodig voor een natuurlijke zwangerschap??? De Uroloog zegt dat het een slechte uitslag is terwijl de gyn weer zegt dat het een goede uitslag is, nu weten we dus eigelijk niet waar we voor staan omdat er dus ook 2 verschillende dingen word gezegt over 1 uitslag.

Kan iemand mij iets vertellen want eerlijk is eerlijk ik ben maar een leek in die getallen, en ik kan op internet er ook heel weinig over vinden ook kan ik niet vinden hoeveel er nodig is voor een natuurlijke zwangerschap

Liefs

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

op de website van de nvog staan patientenfolders ook over vruchtbaarheid. Ik kopieer daaruit het volgende:

In Nederland verschillen de waarden die men voor de kwaliteit van zaad gebruikt per ziekenhuis. De
    Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) adviseert een veelgebruikte maat voor voldoende kwaliteit:
    aantal meer dan 20 miljoen, goede beweeglijkheid meer dan 25%, beweeglijkheid in het algemeen
    meer dan 50%, en meer dan 30% normale vorm. Een andere maat is meer dan 7 miljoen zaadcellen,
    18% beweeglijkheid en 4% normale vorm. Overleg met uw arts welke waarden hij of zij gebruikt.

In elk geval kun je zeggen dat de bweeglijkheid van de zaadcellen echt te gering is bij jullie.
    Voor meer info en vragen moet je bij je arts zijn denk ik, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Mirjam

3. vonnie30

vonnie30 Actief lid

16 jul 2009
    240
    0
    0
    Hallo,

Dat houd dus eigenlijk in dat voor ons de kans erg klein is voor een natuurlijke zwangerschap. Want de cijvers die gegeven worden haalt ik bij lange na niet natuurlijk.

In ieder geval kortom er zijn te weinig goede zaadcellen om een natuurlijke zwangerschap te krijgen?

Groetjes Von

Deel Deze Pagina