Heeeel rijp ei maar nauwelijks opbouw baarmoederslijmvlies

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Koosje, May 14, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    Even een vraag...bij de gyn zijn nu hormoononderzoeken en samenlevingstest opgestart en vanochtend ging ik voor samenlevingsonderzoek. Er werd een vaginale echo gemaakt en te zien was dat er een heel rijp ei (3,7 mm) lag maar nauwelijks opbouw van baarmoederslijmvlies...vond de gyn wel beetje merkwaardig mede omdat ik deze maand sinds de menstruatie 12 dagen geleden steeds maar wat ongesteldheidsklachtjes heb gehouden. Herkent iemand dit? Wat zou dit kunnen zijn? Er is nu bloed geprikt om LH en Progesteron te meten en te bepalen wanneer ik in mijn cyclus zit, dacht dat het ei vandaag moest springen maar dat lijkt nu niet meer zo zeker......
    Ik word er heel onzeker van.
    Groet,
    Koosje

2. draaimolen

draaimolen Actief lid

Apr 22, 2007
    479
    0
    0
    Hoi Koosje,

is inderdaad wel vreemd ja dat je slijmvlies dan nog zo dun is. Maar klopt de afmeting van het rijpe eitje wel? Ik heb begrepen dat een eitje op zijn rijpst is tussen 20-25 millimeter en dan springt ie dus ook. Jij hebt 3,7 opgeschreven? Ik heb nl. ook meerdere echo´s gekregen m.b.t. de samenlevingstest e.d. en mijn ei sprong elke keer zo rond de 24 millimeter. Verder moest ik precies 8 dagen na mijn eisprong op progesteron laten prikken. Ik geloof dat de waarde boven de 30 moet liggen voor een goede eisprong. De mijne lag op 44, dit was dus gelukkig in orde.
    Lijkt net of je pas aan het begin van een nieuwe cyclus zit, met zo´n klein ei en dun slijmvlies?! Maar goed, ik ben natuurlijk geen deskundige ;) Ik wens je in ieder geval heel veel succes en hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

Groetjes DM

3. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    Dan heb ik het verkeerd opgeschreven, het ei was juist heel erg groot dus 37 mm...ook de gyn zei dat het erg groot was :( terwijl het slijmvlies dun was, rare combi. Mijn vriend zei meteen 'dan moet dat reuze-ei daar weg, dat houdt de hele boel op' 8) Ik hoop maar dat het eenmalig was. Een paar maanden eerder tijdens een vaginale echo zag de gyn wel rond de eisprong dik slijmvlies en een rijp ei van rond de 23 mm dat ging springen. De gyn heeft gisteren meteen bloed laten prikken om te zien hoe hoog de waarden van LH en progesteron zijn. Net als jij moet ik 8 dagen later ook weer progesteron laten prikken. Fijn dat de waardes bij jou goed waren....nu mijn hormonen rommelen voel ik me ook anders, eerder moe en sjaggie...Veel succes jij ieg!
    Groet,
    Koosje

Share This Page