Tijdens de eerste controle bij de gynaecoloog met echo(met 12 weken zwangerschap) bleek dat er geen hartje meer klopte. Na deze echo kwam ik terug bij die man en mocht ik kiezen voor een curretage of de natuur zijn gang te laten gaan. Ik koos voor het laatste. en kon gaan! en als alles goed ging hoefde ik niet weer te komen???? Gelukkig begonnen een dag later de weeen en verloor ik de vrucht en de volgende morgen de placenta. Daarna 3 dagen vloeide ik alsof ik ongesteld was, en daarop een dag alsof er een kraan open stond met stolsels vreselijk! En ineens stopte dit en was het over. Nu heb ik alleen nog wat gekleurde afcheiding en ben benieuwd hoelang dit nog duurt. Maar wat ik zo gek vindis dat er verder geen nacontrole is Hoe is dit bij jullie????
Heeft de gynaecoloog datgene wat je verloren hebt gezien? Dan heeft hij/zij waarschijnlijk op basis daarvan besloten dat je alles hebt verloren en dat het zo in orde is. Als dat niet zo is, vind ik het persoonlijk ook raar dat je geen nacontrole krijgt. Je kunt daar natuurlijk zelf om vragen als je je onzeker voelt en gerustgesteld wilt worden of alles echt weg is. Misschien kunnen ze dan nog een echo maken. Veel sterkte! Groetjes, Wendy
Nee hij heeft niets gezien ik was nog net helder genoeg om hem te vragen óf ik het op moest vangen om het te laten zien. Dat hoefde volgens hem niet ze konden erniets mee, pas alshet vaker zou gebeuren(miskraam) zouden ze er werk van maken.
Ik zou voor je eigen zekerheid en gemoedsrust,de gynaegoloog even bellen.. Zeg dat je het vreemd vind dat je geen nacontrole krijgt,en dat je je daar niet prettig bij voelt. Vooral ook omdat je al 12 weken was ... Sterkte.. Groetjes,Alida
Mijn verloskundige zei ook dat je er vanuit kunt gaan dat het goed is gegaan als: - je ongeveer 1 dag krampen hebt die 'uit te houden zijn' (wanneer het ondraaglijk is moet je wel contact opnemen) - je ongeveer een week vloeit, niet veel langer - het start en eindigt net als bij een menstruatie met wat bruinig bloedverlies Ik ben nog in afwachting van de miskraam, maar heb al wel gevraagd of ik nog een echo mag om zeker te weten dat alles eruit is en goed gaat. Het hoefde niet volgens haar, maar ze vond het wel goed. Verder heb ik met haar de afspraak gemaakt dat ik in contact blijf tot zij het gevoel heeft dat de baarmoeder helemaal hersteld is. Persoonlijk vind ik het een prettig idee dat je toch nog in de gaten gehouden wordt. Je zit tenslotte niet te wachten op extra problemen doordat er iets niet helemaal goed is gegaan met de miskraam.
Hi Banjer, Ik heb mijn vruchtje ook opgevangen en naar de HA gebracht, zij heeft het naar het Lab gestuurd in het ZH, tevens heb ik een echo gehad en mijn baarmoeder zag er toen schoon uit. (Deze afspraak stond al toen ik nog zwanger was). Ik vind het idd raar dat er geen nacontrole is...maar dat kun je toch eventueel aanvragen? Ik heb van mijn HA de uitslag gehad van mijn vruchtje, in eerste instantie was de Patoloog Anatoom bang dat ik een BBZ had maar de HA vertelde hem dat dit niet aan de orde was gezien er met 5 wkn en 6 dgn een echo gemaakt was. Vervolgens kwam hij met met de uitslag dat het idd het gehele vruchtje was en dat er geen afwijkingen gevonden waren. Ik zou als ik jou was maar toch contact opnemen met de Gyn om ff een echo te laten maken of alles idd schoon is... Veel liefs Silla
Inderdaad een beetje vreemd zeg. Ik lees altijd en hoor altijd verhalen dat de arts wil controleren of alles weg is en goed is? Blijkbaar uitzonderingen? Maar als het voor je gevoel niet goed zit zou ik zeker effe bellen! Succes
Ik zou ook de gyneacoloog bellen voor een controle. Het is prettig om te weten dat alles weer goed is. Afgelopen jaar heb ik twee miskramen gehad en beide keren zijn er echo's gemaakt om te controleren of alles weer goed was. Heel veel sterkte! liefs, Cleo
Bedank voor jullie reacties!! heel fijn. Ik denkdat ik mijn HA morgen even bel, want de gynaecoloog ken ik eigenlijk nog niet (ik was er pas de eerste keer!!) Ik hoop trouwens wel dat ik hem nog mag leren kennen!! dat zou betekenen dat ik weer zwanger zou zijn.. Maar goed morgen maar even bellen.
Hoi Banjer, Ik was ook bij de gynaecoloog en die wilde mij de dag na de mk zien om te controleren of alles goed was gegaan. Ze hoefden de vrucht en alles niet te zien, want ze zeiden 'daar komt toch meestal niks uit, uit een onderzoek'. Maar ik wist zelf wel dat alles er uit was en heb ook niet lang nagebloed of erg pijn meer gehad. Morgen heb ik een afspraak weer voor controle, na 6 weken (maar dat is ook voor een cyste die ik heb). Goed idee om zelf om een controle te vragen, dat zou ik ook doen! Sterkte! groetjes, Wietske
Hoi Banjer, Wat een verdrietige toestand Zelf heb ik 2 miskramen gehad. Bij de eerste (na 7 weken) zei mijn gyn zelf al dat ik op nacontrole moest komen. Ik hoefde daar niet om te vragen. En bij de 2e (na 6 weken) ben ik zelf niet gegaan, omdat ik het allemaal even helemaal zat was. Ik ben er ook vanuit gegaan dat alles wel weg was. Het geheel heeft nog geen week geduurd. Maar wel hoop houden hoor!! Het lukt jullie heus wel, kijk maar naar ons. Heel veel suc6, liefde & geluk Groetjes Annita
Allereerst heel veel sterkte Banjer..... Over die nacontrole...ik werd laatst ineens gebeld voor de nacontrole die ik volgende week dinsdag heb. 21 mei begon mijn miskraam. En ben inmiddels alweer ongesteld, maar ik ga lekker toch...gewoon voor de zekerheid. Dus bij mij duurde het echt wel lang voor dat ik er een afspraak voor kreeg, volgens mij was mijn VK het vergeten ofzo. Heb je je huisarts al gesproken? Want het is normaal zo dat je die krijgt hoor volgens mij....
Ik zal je nog sterker vertellen ik ben helemaal niet meer geweest. Vanaf zaterdag was alles helemaal weg! En was ik weer mijn eigen ik, tenminste zo voelde het! Voor mij gevoel zou ik er heen gaan terwijl er niets meer te bekijken viel. Ik denk ook altijd dat een ander beter die tijd van de dokter kan hebben dan ik. En aan mijn gedachten kan hij toch niets aan doen, dat moeten we toch zelf doen!!Ik heb wel gebeld, en als ik er alsnog behoefte aan kreeg kon ik bellen. De tijd zal het leren.
Toch raar dat jij geen na controle kreeg. Ik krijg die nu wel. Moet over n week weer langs komen en dan gaan ze net als vandaag weer kijken of t helemaal klaar is. En als t niet klaar blijkt dan wil ik n curetage.
Pas op dat je geen ontstekkingen krijgt 12 weken is namelijk niet een kleintje maar toch wel een beetje een bevalling. Als er per ongeluk toch iets achterblijft dan kan dit gaan ontstekken. Des noods zeg je dat je inderdaad nog steeds last heb zodat ze toch een echo maken om te kijken of je baarmoeder schoon is. Tegenwoordig zijn ze ook maar makkelijk ook he.
Laatste update, ben vanmiddag na twee weken "schoon" te zijn geweest ongesteld geworden. Dus ik ga er vanuit dat alles weer draatit!!! We gaan er weer voor.
Fijn dat alles weer draait! is toch wel prettig, want ik lees ook wel over vrouwen waarbij het langer duurt voor alles weer goed en wel op gang is gekomen. Ik duim dat het bij mij ook zo vlot gaat!
Even een vraagje..(voor de topic openster) je hebt dus met 12 weken je miskraam gehad? Was het kindje ook 12 weken of jonger? Ik heb namelijk met 13 weken een echo gehad..en het was echt al een mensje...als je het dan opvangt..vang je toch eigenlijk dat mensje op..of is het op de echo gewoon veel groter en duidelijker ofzo? Sorry misschien een nare vraag maar vroeg het me echt af.