Dag moeders/zwangeren... Ik had een topic geopend over bloedverlies bij 7 weken, maar n.a.v mijn echo denk ik dat ik hier meer ervaringen kan opdoen. Ik dacht zelf +/- 7 weken te zijn. 1e dag laatste menstruatie was 9 dec. 1e licht positieve test 4 jan. Sinds vandaag rood bloedverlies, voornamelijk bij afvegen, maar ondertussen ook wat in de inlegger. Zojuist voor echo geweest en er was een traag kloppend hart te zien en een vruchtje die bij 5 weken hoordde, al met al lijkt het op een miskraam, maar ik krijg 6 febr nog een 2e echo om dit te bevestigen. Ik heb een beurs gevoel in mijn buik. Zijn er mensen die soort gelijk hebben meegemaakt? Positieve of negatieve afloop? En wat kan ik verwachten als het een miskraam blijkt?
Ja, echt shit zeg, las al mee (en duimde voor je) in vorige topic. Ik heb een missed abortion gehad (een miskraam zonder dat je weet dat vruchtje niet meer leeft) bij 6+5 kreeg ik een echo omdat ik op vakantie ging en meer zekerheid wilde hebben, toen zagen ze iets net als bij jou, rond 5 nogwat weken en trage hartactie (wel twijfel over hartje). Na twee weken controle echo (nog geen bloedverlies dus ik had hoop) niet gegroeid en zelfs alleen nog lege vruchtzak, toen medicatie gekregen om het op te wekken. Ik ben toen ook (in de wachtweken) forums gaan lezen voor ervaringen, wel wat succesverhalen gelezen van vrouwen bij wie het goed ging, maar denk dat je rekening moet houden met een miskraam, zeker nu je al bloedverlies hebt wat toe lijkt te nemen. Ik hoop natuurlijk dat het voor jullie anders uitpakt, maar de kans op miskraam is wel groot. Sterkte.
Wat naar zoals al gezegd, ik zou ook rekening houden met een miskraam, alles bij elkaar. Mijn tweede miskraam begon spontaan, daarbij had ik een paar dagen wat beurs gevoel, bloedverlies. Na ca 3-4 dagen zette het door en nam zowel bloedverlies als kramp toe. Heel veel sterkte met afwachten voor nu ❤
Het verschil is ook best groot tenzij er een mogelijkheid is dat je alsnog 5w zwanger bent. Hoe ik ook reken zou je in ieder geval 6+ weken moeten zijn, zelfs als je heel vroeg getest zou hebben. Ik sluit me aan bij de rest. Meestal is dit geen goed nieuws helaas. Veel sterkte!
Jaa... het bloedverlies is nu bijna gestopt, maar het kan zomaar weer beginnen, ergste moet nog komen
Helaas betekend dit vaak niet veel goeds. Ik moest rond de 9 weken zijn en de vk kwam niet verder met meten dan 6,5 week met traag hartje. Nog geen week later bloed verlies en geen hartje meer. Deze zwangerschap meerdere keren bloedverlies, maar wel goed meetbaar en klopte t termijn. Dus bereid je voor op een miskraam en hoop niet te hard op een wonder ook al gun ik t je wel dat er een wonder gebeurt
Hier hekaas zelfde ervaring en geen goed nieuws.... Te klein vruchtje en te trage hartslag, ben nooit bloed verloren maar werd wel een miskraam curretage.... Trage hartslag en te klein vruchtje betekend helaas niet veel goeds. Sterkte
Ik vind het moeilijk om gewoon maar te wachten tot volgende week. Daarom gisteren en vandaag getest en hij loopt af... bloed nog steeds dus ik weet nu wel genoeg. Bedankt voor jullie reacties en medeleven
wat naar... ik heb het ook meegemaakt. Erg verdrietig. Er leek niks te groeien met 8 weken zwangerschap. Wel een vruchtzakje maar niet echt een vruchtje. Een week later leek er wel miniem wat groei te zijn en een vruchtje te ontstaan. Maar ik kon niet korter zwanger zijn. De week daarna was er geen verdere groei meer. Ik was toen dik 10 weken zwanger. Heel veel sterkte. Ik hoop dat je het snel kunt gaan verwerken. Want dat is moeilijk als je er nog middenin zit.
Bij mij hetzelfde gebeurd en kon 2 kanten op: latere bevruchting (was mogelijk, maar ik had al ruim 2 weken veel klachteb) of t was niet goed. 2 slopende weken wachten en idd niet goed...
Helaas... vandaag de 2e echo gehad. Vruchtzakje was al moeilijk te vinden maar zat er nog wel... geen kloppend hartje meer en er wasvocht (bloed) zichtbaar... miskraam dus. Ik heb van za tot za licht bloedverlies gehad. Vanmiddag voor de echo begon het weer. Er staat nu voor volgende week een afspraak in ziekenhuis bij gyn om optie pillen/curretage af te spreken. Dan heb ik dus 10 dagen plus nu nog 1 week afgewacht. Mocht het niet spontaan gebeuren in de komende week, dan dus hulp en anders controle of het dan wel schoon is.... ik had me er al op voorbereid dus de grootste klap al gehad van de week en nier vandaag ... maar het is flink balen
Balen meid. Ik weet hoe je je voelt. Hier inmiddels ook in afwachting op een gesprek met de gyn. Mk nr 5 hier na 3 goede echo’s
Jeetje zeg wat heftig! Konden ze zien wanneer het gestopt is met kloppen? Je hebt al echt een minimensje in je buik... en al de 5e veel sterkte !!