Nadelen aan het hebben van kinderen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door CherryAyden, 23 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    o jij hebt lekker uitgeslapen 8) hier was het half 6. ik lag er half 1 in omdat hij niet wilde slapen en me vriend was naar een verjaardag van zijn neef. 2 uur nog een voeding gegeven (die van 5 uur heeft me vriend gedaan gelukkig) en vanmorgen dus half 6 feest omdat hij niet meer kon slapen. daarna dus ook niet meer slapen en half 7 was me dochter alweer wakker. zit er nu dus bij als een zombie. me zoontje ligt weer op bed en me dochter kijkt heerlijk tv nadat we net lekker geknuffeld hebben. die knuffels doen het hem he. mama kus, mama kom, ikke itte ( wil ze op schoot zitten) en dan gaat ze me kriebelen en zegt mama lief . heerlijk en het maakt zoveel goed

2. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Je eigen behoeften zullen nooit meer op nummer 1 staan. Alles waar je vroeger voor kon weglopen, daar zal je nu mee geconfronteerd worden. Veel plezier met alle unsolved issues en bagage die je dacht wel te kunnen vergeten en achter je te laten ;)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Moppiepoppie: mooi gezegd :D

4. Brechtjemvj

27 jan 2009
    74
    0
    0
    Het enige echte nadeel vind ik; de bemoeienissen van andere mensen die denken te weten hoe jij je eigen kind op moet voeden (en dan vooral op de manier; doe wat ik zeg, niet wat ik doe... GRRRR)

5. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Dat is eigenlijk geen nadeel van het hebben van kinderen.. Maar het nadeel van het om je heen hebben van vervelende mensen ;)
    Maar dat is ook echt iets wat mij gigantisch stoort.. Je doet het nooit goed..

6. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Idd, je MOET gewoon zoveel dingen.
    Ik ga nooit stappen ofzo dus dat mis ik niet... Je relatie verandert, als we nu ruzie hebben gaat het over geld (je hebt toch minder te besteden als je minder gaat werken EN er komt een kind bij) of het gaat over de opvoeding, Moeten we hebm nou negeren, verschoon jij ook eens een luier...

Gelukkig is Justin altijd vrij makkelijk geweest en heb ik altijd veel voor mezelf kunnen doen maar hij krijgt nu driftbuien en dan denk ik wel eens "waar ben ik aan begonnen!!" zeker met een 2e spruit op komst... pfff

Maar ik hou kei veel van mn pruitje(s) en kan hem echt niet meer missen. Ik geniet ook echt van die lachbuien om helemaal niks en die dierengeluidjes die hij maakt (voor haar die het nog niet weet, een schaap zegt ECHT boehoe hoor!!) en die heerlijke hap-kwijl-kusjes die ik krijg...

oh ja, en ik verlang echt weer naar een keer in 1 keer uitslapen tot een uur of 8, het is nu elke dag 6 uur of eerder...

7. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Tja, en dat er dan ook nog zelf voor gekozen hebben.. ;)
    Nou ja, de meesten onder ons dan neem ik aan...

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    idd! Dat was precies wat ik in gedachten had! ;)

9. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    hahaha , je verwoord het goed...:D een dagje stad...;)

en het huishouden blijft er een beetje bij liggen , niet de extra dingen kunnen doe, pas als ze ligt te slapen kan je het doen maar dan denk je , wil ook wel ff tijd voor me zelf..:)

en lekker uitslapen....!! (lekker de hele dag in pyjama voor de beeldbuis..)

10. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    zo gezellig als ze wakker is meestal, zo heeeeerlijk is het al ze slaapt :p.

11. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0

AGREE!
    Waar is mijn leven gebleven, denk ik weleens.
    Maar dan denk ik ook.. mn leven is mn lieve meissie! En daar geef je je leven ook wel voor.

Tsja, de sex issue mag ook best benoemd worden. Hoe komen mensen uberhaupt aan 3 kinderen? Mijn man wil nog niet aan een tweede denken, want we hebben al geen leven meer (herstel : we hebben een superleven met ons kleine meissie, maar voor de rest blijft weinig over) en heeft al gedreigd met enge maatregelen als ik mn echtelijke plicht niet meer vervul. Maar schatje, ik ben zooo moeeee! Van stiekem zwanger worden is geen sprake, want daarvoor moet je het doen. Ja, hèt. Datgene waar we ongeveer 2 jaar en 3 maanden geleden nog vol van waren..

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Whahahaha, mijn dochter poept ook altijd als we met z'n allen in vol ornaat bij de deur staan om naar de auto toe te gaan:D Gèk wordt ik daarvan. Hup, jas weer uit, broek omlaag (janken, want schoenen moeten OOK UIT!!!!;)), luier verwisselen, alles weer aantrekken en dan zelf hevig bezweet tot de conclusie komen dat iedereen op dat moment gewoon ff lekker DE BOOM IN KAN:x

Ja, inderdaad, dat even spontaan de deur uit zonder allerlei geregel is ook wel het meeste wat ik hier mis. Maar mijn jongste is nu ruim 2 jaar en ik merk dat het nu alweer steeds makkelijker wordt om weg te gaan, omdat je niet zoveel bende meer mee hoeft te slepen. Nu zij nog ff een redelijker tijdstip uitzoeken om haar broek vol te poepen en dan wordt het alweer een stuk zonniger om me heen:D

13. Luanti

Luanti Actief lid

21 jan 2008
    154
    0
    0
    Precies!
    Al is m'n kereltje nog zo klein, het spreekwoord 'kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen' vind ik niet opgaan.
    Misschien dat ik af en toe teveel beren op de weg zie, maar ik kan me ook wel zorgen maken over 'wat als...'.
    Mijn man kan me daar gelukkig wel wat in afremmen, maar bij hem merk ik ook dat je niet meer zo 'onbevangen' bent.

Verder heb ik eigenlijk geen nadelen.

- M'n vrijheid is niet vervelend minder, natuurlijk moeten spontane acties tegenwoordig meer gepland worden. Maar onze zoon gaat mee naar de stad als ik met vriendinnen ga lunchen, hij gaat mee naar verjaardagen en slaapt daar lekker in z'n campingbedje.
    - Mijn man en ik hebben elk onze eigen 'hobby-avond', zodat we ook een avond voor onszelf hebben.
    - We houden er bewust rekening mee dat we onze relatie niet tekort doen, want je aandacht gaat snel naar de kleine.

14. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik mis eigenlijk niets aan mijn oude leven.. ik doe nog alles wat we voordien ook deden alleen moet nu alles gepland worden want ze moeten toch optijd eten ed.. echte nadelen? "ben heel hard aan het denken nu" .... het niet meer uitslapen?? het lekker opstaan met het gevoel van: het is zondag en vandaag doe ik helemaal nietsss!!?? :p voor de rest kan ik niet veel bedenken...

15. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Sharon> ik mis ook niet zoveel, sleep Jenna vanaf het begin al overal mee naartoe en ze slaapt ook overal dus dat is fijn.
    Uitslapen doe ik ook nogsteeds :D zaterdag is mijn uitslaapdag en zondag die van papa, heerlijk verdeeld.

Wat vind ik wél een nadeel? ..... uhm .... ow ja ik weet wel wat; dat je er rekening mee moet houden dat de kleine te ziek kan zijn om naar het KDV te mogen en je dan dus vrij moet nemen van werk... dat vind ik wel een nadeel, maar goed als dat het enige is ;)

16. jelisa

jelisa Actief lid

28 apr 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi hoi,

Ik vind het jammer dat ik nooit meer echt kan uitslapen. Ook als ik mezelf niet lekker voel moet ik er wel voor haar zijn en dat breekt me dan helemaal op.
    En als ze vervelend is: dan wil ik haar het liefst even achter het behang plakken!!

Verder zou ik echt niet meer zonder haar kunnen want als ze 2 nachtjes bij mijn ouders is mis ik haar enorm!! haha!

Deel Deze Pagina