Nadelen ervaren epidurale?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Fefe, 9 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik wilde perse een ruggeprik maar was 3de in rij en tegen de tijd dat het mijn beurt was zat ik in een weeënstorm en kon het niet meer. Ik heb er geen spijt van gehad maar ik heb wel veel "nadelen" die hier genoemd worden ook gewoon gehad. Ik had meerdere infusen, een catheter, banden etc. om de hartslag te controleren, elektrode op het hoofdje van de kleine en moest op het bed blijven op mijn linkerzij. Uiteindelijk ben ik onder narcose gemoeten om de placenta te verwijderen, mocht 24u geen BV geven, bleef 24u met catheter en infuus zitten etc.

Ik wil maar even aangeven dat dat geen nadelen zijn van een ruggeprik maar horen bij een medische bevalling. Ik heb het ook nooit als nadelen aanzien, de catheter is fijn want persen gaat beter met een lege blaas. De electrode was fijn want ik pufte de weeën weg op het ritme van mijn zoontjes hartslag en toen hij dipte konden we gelijk reageren. Volgende bevalling is weer medisch en heb ik weer alle toeters en bellen met grote kans op weer dezelfde complicaties.

2. Hippie mama

Hippie mama Actief lid

7 apr 2015
    131
    0
    0
    Geen ervaring met een ruggenprik maar alleen het idee al van die naald in mijn ruggengraat.... brrrrrrr...
    Genoeg om er nooit voor te willen gaan 😉

3. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.025
    1.040
    113
    Haha ik heb dan weer echt helemaal niks gevoeld van de ruggenprik! Grappig dat dat per persoon zo verschillend is :)

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik heb er een gehad verplicht bij de eerste. Nu 6 jaar later nog altijd last van. Nooit meer een voor mij al moet ik geopereerd worden en er is geen narcose dan wacht ik wel of ze doen het maar zonder . Ellendig rot ding heeft mijn hele leven overhoop gegooid en eer dat je daar erkenning voor krijg

5. Suzanneke

Suzanneke Bekend lid

14 dec 2011
    525
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb bij de eerste een ruggenprik gehad en hoewel het op dat moment heerlijk was om niks meer te voelen was hij volgens mij te "goed" gezet. Had totaal geen contact meer met de onderkant van mijn lichaam en kom me niet meer bewegen..

Daarvoor had ik even dat pompje, dat was heerlijk! Daar zou ik een volgende keer weer voor gaan mocht het weer zo'n lange zware bevalling worden. Maar zou het ook graag een keer zonder pijnstilling doen.

6. Nova2014

Nova2014 Lid

1 aug 2014
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    Edelweiss, mag ik vragen waar jouw restklachten uit bestaan? Ik heb geen ruggenprik gehad om hij niet gezet kon worden, maar ervaar ook door het meerdere keren misprikken nog steeds klachten (jaar na de bevalling). Maar goed, hoe toon ik aan dat het van de ruggenprik komt... Voor mij in ieder geval ook nooit meer!

7. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Geen enkel nadeel ondervonden. De prik zelf voelde ik niet (werd verdoofd met een soort van koelzalfje) en verder alleen maar enorm veel profijt van gehad.
    Waarom wil je perse zonder?

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb hem niet gehad maar er is 1 obvious nadeel:

ER WORDT EEN FAKKING GROTE NAALD IN JE RUG GESCHOVEN