Dit forumplaatsje zit vol moppers wat uiteraard heerlijk is want af en toe moet je kunnen mopperen. Maar ik wilde gewoon even kwijt dat mijn kleintje het zo naar haar zin heeft op haar kdv. Ze rent naar binnen, zwaait hard naar de leidsters en als ik ga moet ik smeken om een kusje... Zwaar voor mama maar geeft een top gevoel. Als ik haar op haal krijg ik er met geluk mee en als we dan buiten langs zandbak enz lopen moet er gespeeld worden, bij de dieren moet er eerst uitgebreid gezwaaid worden en dan nog natuurlijk bij de auto weer even terug rennen met een grote glimlach... Als ik dan ff later op de fotosite zie dat ze vol spanning lachend naast een schaap staat en indrukwekkend kijkt naar alle kippen op de fiets geniet ik er zo van. Fijn als ze er zo veel plezier in heeft. Ze gaat maar 1 1/2 dag maar het doet haar heel erg goed. Zijn jullie kindjes ook zo blij met je kdv? En zijn er meer mama's met agrarische kdv kindjes?
Ja, hier ook een meisje van twee op een agrarisch kinderdagverblijf. Ik doe de deur open, ze rent naar binnen en gaat gelijk spelen. Als ik haar kom halen, is het huilen geblazen en wil ze niet mee Beste keuze ooit om haar daar te brengen (ook al moeten we er iets voor omrijden)!
Agrarisch kinderdagverblijf! Dat klinkt leuk. Ik ga eens googlen of er ook een bij ons in de buurt is
als er een hier in de buurt van m'n huis zou zitten zou ik m'n dochter er zeker heen brengen, maar helaas is dat niet zo. Ik vind het echt heel leuk!
Met dank aan dit berichtje ons kdv probleem opgelost we wonen aan de rand van een stad. Maar alle kdv zit in het centrum. Totdat ik dit las en me een agrarisch kdv herinnerde. De reistijd is net zo ver, maar de kleine krijgt er zo veel meer voor terug.
Hihi leuk om te lezen! Wij moeten ook omrijden naar ons werk als we haar halen of brengen... Maar dat is echt niet erg voor haar plezier! Van het weekend haalde wij eieren daar. (ze hebben een machine aan de weg staan) en dochterlief werd echt woedend omdat ze niet naar kdv mocht maar alleen bij de eiermachine haha
Die van mij zit niet op een agrarisch kdv maar reageert precies hetzelfde hoor, zodra ik haar kom brengen en de groep op lopen, besta ik niet meer ach ... beter zo dan dikke tranen. Op zich vind ik het agrarisch kdv best een goed iets. Echter moeten wij er een eind voor omrijden in de polder en loont het voor mij iig niet. Dat is best jammer hoor, als dat kdv dichterbij wat geweest denk ik dat we haar daarheen hadden gebracht ...
Ik denk dat mijn dochter een agrarisch kdv ook prachtig zou vinden, ze is stapelgek op dieren, maar zoiets is hier niet in de buurt. Op het kdv waar ze nu zit heeft ze het ook erg naar haar zin en wij zijn ook super tevreden. Kleinschalig, altijd dezelfde leidsters, ze doen leuke dingen met de kinderen en er wordt tussen de middag heerlijk vers voor ze gekookt. Vind het een verrijking voor haar dat ze daar 2 dagen in de week naar toe gaat.
Niet agrarisch, wel biologisch en veeeeeel buiten, met kikkervisjes, spinnen zoeken, eetbare dingen planten en opeten, met modder spelen etc. Vind ik wel een heel groot goed.
Onze dochter gaat ook naar een 'groen' kinderdagverblijf. En wat geniet ze! Ze is nu bijna 9 maanden en ik breng haar met veel plezier erheen. Zelfs met baby's doen ze enorm veel. Wij overwegen te verhuizen naar een andere stad, ik vind dit eigenlijk een ergste om achter te laten!
Beste ouders, Ik lees hier allemaal enthousiaste verhalen over de agrarische en groene kinderdagverblijven. Zelf ben ik bezig met het opzetten van mijn eigen kinderdagverblijf, waarin ik onder andere heel veel met natuur wil doen en lekker veel buiten ruimte. De bevestiging dat ouders dit ook echt zoeken in kinderopvang heb ik hard nodig en daarom heb ik een enquete opgesteld, zouden jullie deze misschien voor mij willen invullen? Daar zou ik ontzettend mee geholpen zijn! Dit is de link: https://www.surveymonkey.com/s/8KYG6QC Het duurt maar een paar minuten en het is anoniem. Alvast ontzettend bedankt!
Wat leuk! Hier zit zoiets helaas niet, anders zou ik mijn kinderen er zeker naar toe gebracht hebben. Vooral de jongste is dol op alles wet met een boerderij te maken heeft. Hij zit nu op een kdv in een flat, met alleen een soort dakterras om te spelen. Het is er vaak erg guur en winderig, met weinig zon en geen groen, alleen tegels. Hij speelt het liefst buiten, dus ik vind het best jammer dat het daar niet zo prettig is om buiten te spelen. Maar ja, er zit hier maar 1 kdv, dus weinig keuze.