Strijkkraal in de MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Strijkkraal, 16 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hoi,

Ik ben bang dat ik de realiteit onder ogen moet gaan zien. Ik vond zelf dat dit jaar mijn jaar ging worden, maar december komt rap dichterbij en dan is het 5e jaar proberen een feit.

Sinds juni van dit jaar zijn we wel begonnen met onderzoeken in het ziekenhuis. En daar hoeft het niet zo aan te liggen. Er is een ei, er is zaad dat normaal is, er is ook een ovulatie, maar om de een of andere reden wil het niet lukken. Tot voor kort heb ik m'n kop ook een beetje in het zand gestopt. Zolang er nog geen duidelijke redenen waren gevonden, weigerde is mijzelf in de MMM te verklaren.

Nu mijn laatste cyclus zo kort was (zie onderschrift) heb ik vanochtend maar weer een gesprek met de gyneacoloog aangevraagd. De assistente begon alweer over follikelmetingen e.d., maar ik zie het nut van weer een meting niet zo in. Ik wil weten wat we nu gaan doen, wat het pad voorwaarts is. We hebben tweemaal geprobeerd een samenlevingstest uit te voeren, de eerste keer waren we te vroeg, de tweede keer helemaal geen zaadcel te vinden. Het lukt niet toen en met veel kunst en vliegwerk is mijn man wel klaargekomen, maar niet op de juiste plek :oops: :rolleyes:

Dus een derde samenlevingstest zie ik niet zo zitten. De vorige keer (vlak voor onze vakantie) zei ze tegen mij dat de samenlevingstest in het laboratorium ging gebeuren, maar om heel eerlijk te zijn zie ik dat hele samenlevingstest-verhaal niet zo zitten. Ik lees meer en meer dat een samenlevingstest niet betrouwbaar is. Het wordt dan helemaal een verplicht nummertje en dat wil ik ook niet.

De reden ook dat ik mijn kop uit het zand moet halen, was dat mijn zus tegen me zei "je moet na gaan denken tot hoever je wilt gaan". Tot nu toe had ik dat lekker veilig weggestopt, wilde en vond dat ik daar nog niet aan hoefde te denken. Ze heeft gelijk, we moeten een grens gaan aangeven ... tot hier en niet verder. Maar dat is niet makkelijk.

Nou ja, eerst maar het gesprek van 28 oktober afwachten. Ik wil een plan de campagne, een vooruitzicht. Ik had eerder gewild, want als ze alsnog een samenleving wil doen, dan zijn we waarschijnlijk te laat in deze cyclus, zal de cyclus daarop een poging worden gedaan voor een test in een lab-omgeving en dan hebben we het alweer over december / januari 09.

Grtz,
    Suus

2. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Jeetje 5 jaar alweer :confused:

Heel veel ZH doen idd geen samenlevingstest omdat die idd niet erg betrouwbaar zouden zijn. Hebben ze nog andere onderzoeken voorgesteld? Bijvoorbeeld een HSG of een laparoscopie (kijkoperatie)?

Ik heb bijvoorbeeld ook een eisprong en een ei en het zaad is bij ons ook goed. Maar ik heb verklevingen in m'n eileiders en later bij de IVF bleek ik ook nog eens stugge eicellen te hebben waardoor het zaad er niet doorheen komt, dus wij zijn aangewezen op ICSI.

Heel veel sterkte gewenst meid en bespreek inderdaad goed wat jullie grenzen zijn...de MMM is niet niks.

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hey Strijkkraal

5 jaar is inderdaad een lange tijd. Ik hoop voor jullie dat jullie snel duidelijkheid krijgen d.m.v. hoe je het zelf zo mooi zegt een plan de campagne.

Heel veel sterkte en succes.

Liefs Zora

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat zijn nou de dingen die ik wil gaan bespreken met de gyneacoloog. Ik weet dat er een kleine vleesboom zit daarbinnen, ik zie 'm iedere keer op de monitor bij de metingen. Maar iedereen roept dat het allemaal niet zo'n groot probleem is ... :( leg maar uit dan, denk ik dan.

Ik heb gemerkt dat ik mijn grenzen verleg. Vroeger zei ik altijd ... als ik geen kinderen op de natuurlijke manier kan krijgen, nou dan niet. Nu is het zover, en nu blijkt maar weer hoe makkelijk je zo'n principe overboord kunt zetten.

Ligt het nu aan mij dat ik z'n gevoel van verslagenheid heb dat mijn lichaam het blijkbaar niet zelf voor elkaar kan breien?

5. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ja dat zouden ze je dan idd wel mogen uitleggen waarom die vleesboom geen probleem zou moeten zijn.
    Lijkt me toch iets wat er niet thuishoort...

Enne...teleurgesteld zijn in je lichaam?
    Hele normale reactie hoor...ik denk dat we dat hier allemaal wel kennen.

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik had stiekem toch nog een stille hoop van de week. Mijn menstruatie leek maar niet over te gaan, en heeft uiteindelijk 9 dagen geduurt, vanaf maandag tot gister bleef ik maar spotting houden, met af en toe bij het opstaan dat ik het voelde "lopen".

Gezien dat abnormaal is begin je natuurlijk allerlei dingen in je hoofd te halen, en ik blijf daar ook niet van verschoond, hoewel ik mij toch vaak genoeg ernstig toespreek niet te makkelijk te hopen.

Mijn gevoel voor het gesprek met de gyn dinsdag is wat tweeledig. Aan de ene kant wil ik graag een gesprek over hoe nu verder, vooruit kijken, aan de andere kant ben ik een beetje bang voor wat komen gaat. Ik heb ook een angst dat ze gaat roepen dat gezien alle ingredienten afzonderlijk prima werken, we het nog maar even op een natuurlijke manier moeten proberen ... dat soort dingen. Onzin vinden de intimi die de situatie weten, 5 jaar is verdomd lang. Dat is ook wel zo, maar die angst zit er toch in ...

*baal*

Grtz,
    Suus

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hmmm, gesprek met gyn heeft een wat andere uitslag tot gevolg dan wat ik gehoopt had. Zelfs hubbie begint was ongeduldig te worden en begrijpt ook niet zo goed waarom er nog meer onderzoeken plaats moeten vinden ... en ik heb ook zoiets van blerhg ... nog langer wachten.

Samenleving gaat toch plaatsvinden, maar dan buiten de baarmoeder door middag van afnemen van bm slijm en toevoegen van zaadcellen in het lab en dan kijken hoe lang het leeft. Omdat ik een kleine vleesboom heb in mijn baarmoeder, wil ze nu toch daar eens naar kijken, dus binnenkort wordt ik gebeld voor een afspraak voor een hysteroscopie en eventueel wordt dat vleesboompje direct weggehaald.

Hubbie was wat huiverig, vroeg of dat nu wel echt noodzakelijk is, maar ik heb zoiets van "het hoort er niet en als het weggehaald kan worden, dan moet dat maar". Daarnaast kan het vleesboompje ook een miskraam triggeren. Dus ja, dan dus eruit.

Eerst donderdag weer voor een follikel meting. Ik zou nu op CD13 zitten, maar er was nog geen goed ei te zien, dus het lijkt dat mijn vorige korte cyclus de boel enigszins op hol heeft doen slaan.

In ieder geval weer wachten ... Behalve als het dit jaar nog op een natuurlijke manier gaat gebeuren, wordt het pas volgend jaar dat er daadwerkelijk iets gaat gebeuren. Geduld ... geduld ... :x :(

Grtz,
    Suzanne

8. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Het lijkt mij toch dat er onderzoeken dienen plaats te vinden om een eventuele oorzaak te vinden. Op die manier kan ook het beste bepaald worden welke behandeling eventueel zinvol is. Jullie moeten alleen heel goed bedenken of je bereid bent om hiervoor zkh in en uit te gaan. Als voorbeeld, zelf ben ik anderhalfjaar zkh in en uit gegaan voordat echt helemaal boven water kwam wat er allemaal mis was. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben!

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    We zijn al een krap half jaar bezig met onderzoeken, en tot nu toe met altijd hetzelfde resultaat ... de afzonderlijke ingredienten werken, nu alleen nog de combi. Twee samenlevingstesten zijn mislukt, de derde gaat nu dus in het lab gebeuren. Ik snap ook op zich wel dat er onderzoeken moeten plaatsvinden, maar mijn geduld wordt nu na bijna 6 jaar danig op de proef gesteld.

Pfff, pas na 1,5 jaar. Vreselijk zeg. Dat moet geen pretje zijn geweest.

10. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Op verzoek heropend.

Kwebbel

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Hoi Strijkkraal
    Jeetje, wat heb jij een lange weg afgelegd.5 jaar is echt verschrikkelijk lang.
    Hoe gaat het nu?Heb je de laatste samenlevingstest gehad?Bij ons in het zh doen ze die niet eens.Niet betrouwbaar..
    Frustrerend he, alles lijkt in orde te zijn maar toch lukt het niet.

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou, tijdje niet geweest en toch best veel gebeurd.

Op 18 december heb ik een diagn. hysteroscopie gehad, waarbij een vleesboom (!) is verwijderd. Zo klein was ie dus niet. Afgelopen vrijdag was de controle afspraak en het was ook idd een vleesboom en niet niets anders. Ben blij dat het achter de rug is.

Zara75: uiteindelijk toch de test gedaan. Ik heb nog was "tegengestribbeld", maar de gyn wilde perse die test doen. De samenlevingstest die ze hebben gedaan (in het lab) was uiteindelijk niet goed. De samenleving an sich is wel goed, dat wil zeggen, het zaad kan wel goed doordringen in het slijm, maar dan blijft het maar 2 uur leven. Te kort dus.

Dus de gyneacoloog heeft IUI met stimulatie geadviseerd. Daarvoor moet mijn hubbie dinsdag sperma inleveren voor een proefcapacitatie om te kijken of de zaadcellen goed genoeg zijn voor IUI. Als die goed is, dan moet ik een afspraak maken voor een HSG. Als de proefcapacitatie niet goed is, dan gaan we direct door naar IVF.

Ik weet niet hoe snel alles zal gaan nu. Ik begin me er langzaam nu bij neer te leggen dat het niet natuurlijk zal gaan. Hubbie daarentegen is soort van "over the moon" en ziet mij nog dit jaar zwanger. Ik probeer het een beetje te temperen, IUI is natuurlijk niet hét antwoord, het kan alsnog niet lukken, maar hij ziet het allemaal wat vrolijker in. Ach, misschien ook maar goed ook.

Ik ben wel ongi geworden vandaag. Ik ben wel blij dat die hysteroscopie niet mijn menstruaties in de war heeft gegooid. De boel werkt nog. Zelfs hubbie is soort van blij daarmee, want hij ziet het als een start.

Ik moet het duidelijk nog ff laten bezinken allemaal. Maar goed, aan de andere kant, er gaat nu toch iets gebeuren. Dat is ook iets positiefs.

Liefs
    Suus

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Dus als ik het goed begrijp:
    Ook al heb je voldoende en goedbewegend sperma, dit zegt nog niks over het 'overleven' in de baarmoeder?
    En die test is echt in je vruchtbare periode geweest?

14. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Zo weer veel gebeurd de afgelopen maanden zie ik. Spannende dagen nu voor jullie. Sterkte en succes alvast voor morgen!

Liefs Zora

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Klopt. Test is in de vruchtbare periode gebeurd, met echo's en testen is dat eerst vastgesteld. Heeft ook weer te maken met zuurgraden enzo. De test is in het lab gedaan, dus apart baarmoederslijm en apart sperma en dat hebben ze samengevoegd.

16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Tja, ik twijfel al jaren of het wel écht goed zit bij ons. Die zuurgraad is bijvoorbeeld nog nooit getest.
    Ik heb het een keer aangekaard, maar toen kreeg ik alleen maar te horen; Een samenlevingstest?O, daar doen wij niet aan.De kans dat de zuurgraad niet goed is is zo klein. En ja, dan ben je uitgelult.
    Maar ik ga het denk ik toch nóg maar eens aankaarten.
    Want stel nu dat alle behandelingen op niks zouden uitlopen zou ik het nog niet kunnen afsluiten.
    Ik moet gewoon zeker weten dat ik tot nu toe alleen maar 'domme pech'gehad heb.
    Strijkkraal, ik ga je zeker volgen.Hoop dat je dit jaar een mooie positieve test laat zien!

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    de meningen zijn verdeeld hoor. Het ene ziekenhuis doet er niet aan omdat het niet betrouwbaar zou zijn, het andere (zoals de mijne) vind het wel nodig.

Ik vind het trouwens wel raar dat ze zeggen dat de kans zo klein is. Ik kan het me namelijk ook wel voorstellen dat je zuurgraad niet goed kan zijn, zo vreemd vond ik het althans niet. Ik kan me goed zo goed voorstellen dat je het kan ook niet kan afsluiten, zou ik ook niet kunnen. Blijf dan toch het gevoel dat niet alles is onderzocht ofzo.

Maar jullie zijn ook al een tijd bezig!

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Vanochtend sperma weggebracht voor de proefcapacitatie ...

We hoeven gelukkig niet zo vreselijk lang te wachten, de gyn belt me morgenmiddag met de uitslag, maar boy oh boy, ik ben me een partij zenuwachtig ... stom zeg!

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Is heel normaal hoor!
    Bij iedere inseminatie zit ik ook nog in de zenuwen, stel dat dat zaad opeens minder is.'t Blijft toch een momentopname..
    Maar wel fijn dat je tenminste morgenmiddag al de uitslag krijgt!
    Zal voor je duimen.

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    :( 18.00 uur en de gyn heeft nog niet gebeld. Denk niet dat het nog gaat gebeuren nu, ze is al 1,5 uur te laat.

Bah, zit me dan de hele dag op te vreten. Ik baal gewoon ff als een stekker.

Deel Deze Pagina