zwanger worden en opleiding bbl verpleegkundige willen volgen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Helena8, 26 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helena8

Helena8 Niet meer actief

Goedemiddag dames,

Ik heb even een vraag. Afgelopen woensdag heb ik helaas een miskraam gehad, hierdoor ben ik een beetje ongerust geworden aangezien ik heb gesolliciteerd voor de opleiding bbl verpleegkundige via het ziekenhuis. Ik zou in eerste instantie 14 juli zijn uitgerekend en dat zou mooi uitkomen omdat de studie in september begint. maar nu ik dus die miskraam heb gehad wordt dit dus later. Ik wil wel echt een 2e en mijn vriend en ik zullen het ook gewoon weer gaan proberen, maar nu is mijn vraag. of jullie ook deze opleiding hebben gevolgd terwijl je zwanger was of wilde worden. Hoe reageert het ziekenhuis daarop en is het wel mogelijk nog om dit dan nog te doen.

Graag hoor ik wat van jullie

2. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Hoi

Ik heb de opleiding gedaan en nooit af kunnen maken,ben wel door gegaan tot aan me verlof.Ik zat trouwens in mijn laatste jaar.Maar een kleintje en opleiding en werken werd me teveel. en je kan ook niet minder werken je moet 32 uur blijven werken.

groetjes rosa

3. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Jeetje lastig!
    Succes meid!

4. marja1982

marja1982 Actief lid

12 dec 2009
    138
    0
    0
    brabant
    Hè ik ben zelf verpleegkundige en bij mij werkt een meisje die bewust zwanger is geworden tijdens haar opleiding ik vraag me af of ze terug komt want ze is pas 1e jaars. Het is een pittige opleiding niet zo zeer de studie maar wel het werken! Mij lijkt het heel zwaar om tijdens je opleiding een pas geboren kind te hebben. Je werkt onregelmatig en je moet nog zoveel leren en mee maken dat kost zoveel energie! Maar goed het is jouw keuze! Succes er mee. . Als je iets echt wil zal het je misschien wel lukken als je veel doorzettings vermogen hebt!

5. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Ik wil ook de opleiding volgen maar ik heb er bewust voor gekozen om ermee te wachten totdat de kinderen op school zitten. we zijn nu nog bezig voor een 2de, dus reken uit hoelang ik erop ga wachten! haha niet echt een leuk vooruit zicht als je weet wat je wilt doen maar er nog zeker 5 jaar op moet wachten.... maarja zo heb ik meer tijd om mijn kindjes op te voeden

Liefs J.

6. Helena8

Helena8 Niet meer actief

Ja ik heb zelf al een kindje van 1 jaar en ik weet dat het zwaar zal zijn. maar ik wil het echt al heel lang, nu ik mijn mbo-4 diploma directiesecretaresse heb kan ik helemaal niet meer wachten omdat de mogelijkheid er nu wel voor is, en die onregelmatige werktijden vindt ik juist wel prettig omdat ik dan ook s'avonds kan werken als de kleintjes slapen. De studie begint pas in september en ik zal er nog goed over nadenken.

Gr Helena

7. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ik ben zelf verpleegkundige en heb net mijn opleiding toto dialyse verpleegkundige kunnen afronden, wij hebben er bewust voor gekozen om pas te stoppen met de pil 6 maanden voor t einde van mijn opleidinge.
    Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat t werk op de vp-afdeling wel eventjes iets anders is dan de dialyse qua zorgzwaarte :) en diensten.

8. Corry1985

Corry1985 Actief lid

12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    Tsjah.... ik vind het ook geen goed idee! De kans op het slagen van je opleiding is wel nihil. SOrry, maar dat is wat ik in de praktijk zie.

9. Miranda

Miranda Bekend lid

6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik ben zelf juist minder gaan werken omdat ik het veel te zwaar vond een kindje en dan ook nog eens werken , ik werk in de ouderen psychiatrie. ben van 32 uur naar 28 uur gegaan. maar dan kun je dus niet doen als je de opleiding doet dan werk je vaak fulltime ( inc je school uren)

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik ben nu 11 weken en 4 dagen zwanger, ik volg de opleiding spw, wel bol, maar tot nu toe is het goed te doen, ik hoef nog maar anderhalf jaar, ik zal wel eerder stoppen met stage lopen dan de rest van mij klas, maar theorie ga ik wel doorzetten als het allemaal goed blijft gaan, misschien dat ik dan aan het einde iets langer stage moet lopen, maar dat is 3 dagen per week, dus dat red ik wel hoop ik.

ik hoop dat het bij jou ook allemaal gaat lukken!! succes!!

11. hopeful

hopeful Lid

14 okt 2009
    76
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo, ik ben ook verpleegkundige en net een jaar klaar.

Ik heb ook meerdere leerlingen zwanger rond zien lopen. Maar 1 hiervan heeft de opleiding afgemaakt, maar die was dan ook al laatste jaar.
    Persoonlijk lijkt het me pittig en niet erg handig, maar als je er echt voor wil gaan.
    Het ziekenhuis had de leerling verlenging gegeven van haar opleiding.

Succes met je keuze

Deel Deze Pagina