nadenken over (rare) dingen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dani84, 4 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ja hoor, heel normaal als je kinderen hebt.

Ik heb dat ook wel. Mijn dochter is nu 4,5 dus die zal dan hulp kunnen halen. Maar toen ze kleiner was vond ik dat soms wel een enge gedachte

2. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat heb ik ook!

Ik heb mijn dochter van 5 nu geleerd hoe ze 112 moet bellen.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik denk zo vaak: Wat nou als ik dood ga, dan kan ik niet meer voor mijn meisje zorgen!

Verschrikkelijke gedachte... denk dat het mn grootste angst is en ik het daarom wel is denk

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ja hierzo! Nu ik weer zwanger ben is het gewoon NOG erger, echt verschrikkelijk.. Is net een kennis van ons dakloos omdat zijn appartement is uitgefikt, ooh dan zit ik weer helemaal in de brand.. Heb al brandplannen bedacht en kan er niet van slapen..

Heb zoiezo alle rampscenario's al uitgedacht, heel vervelend. Dan ben ik bang dan mijn man doodgaat, ik doodga, van de trap afval met de kleine man, ik doodga en de kleine alleen in de kamer is en daar weetikwat uitvreet.. Dat er snachts een inbreker komt en mijn kids meeneemt, nouja je kan het zo gek niet bedenken. Maar ik ben ook erg bang dat ik doodga(bijvoorbeeld tijdens de bevalling straks..), wat moeten mijn man en kinderen dan?

Verschrikkelijk. Ik weet ook nog goed dat ik het bij mijn oudste had, heel irrationeel allemaal. Was bang voor de gekste dingen. Dat de brug in zou storten als ik eroverheen liep of hij er zo uit zo vallen, dat er brand kwam, een overstroming of natuurramp of een atoombom. Sloeg echt helemaal nergens op dus..

Maar het gaat weer over hoor en ik ben heel erg blij dat ik niet de enige ben. Was al bang dat ik een of andere bizarre angststoornis aan het ontwikkelen was..:):) En mijn man is het wel zat om snachts zijn bed uit te moeten omdat ik een inbreker hoor of wakkergemaakt te worden omdat ik bang ben dat hij dood is.;):) Zucht.. HorMONSTERS! *ditisvastookeenfase*

5. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Herkenbaar!
    Zodra ik bijvoorbeeld boven ben doe ik gelijk het traphekje achter me dicht, stel je voor dat er wat met mij gebeurd en het traphekje staat nog open....okay, mijn meisje van bijna 4 weet het wel van het trapgat, maar mijn knul van anderhalf zie ik er al zo afkieperen:$.

En ja soms ook de extremere gedachtes.....stel dat mij wat gebeurd en zoon ligt boven op bed enz enz......
    Probeer er bewust niet teveel aan te denken, want ik word er somber van.
    Het nieuws kijk ik af en toe nog maar. Op een gegeven moment zat mijn man te zeiken dat'ie moe was van het elfstedennieuws laatst. Ik dacht en zei: Man zeur niet zo, eindelijk eens leuk nieuws!
    Ik ben ook erg gevoelig voor de negatieve berichten op het nieuws en kijk dus niet altijd meer, als er ;echt wat is hoor ik het wel....

6. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Denk ook dat het normaal is voor een moeder om over zulke dingen na te denken. Heb mijn zoon van 4 geleerd dat hij in mijn telefoon opa oma of mijn broer moet zoeken. Heb ook bij allemaal een foto neergezet zodat ze zo op te zoeken zijn.

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb het heel soms.
    toevallig vorige week toen ik ziek was nog.
    wat als ik flauwval (heb ik regelmatig als ik ziek ben) en mn hoofd stoot en niet meer op kan staan?
    heb constant overal mn mobiel mee naartoe genomen terwijl die normaal altijd gewoon op tafel ligt.

denk er gelukkig niet teveel over na maar soms heb ik ook van die momenten.

liefs doris

8. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    O ja hoor, denk ook weleens dit soort dingen!
    Ik denk vooral aan wat mijn zoontje zou doen in zulke situaties.
    Pff.. blijft eng om er zo over na te denken vind ik.

9. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hier ook zo'n extreme denker..

Denk ook wel eens stel dat ik dood ga, dan is mijn zoontje alleen en niemand ziet het!

En dat als ik nu dood zal gaan, hij niet eens later weet wie ik was etc... Bah bah bah..

En ik heb het ook met nieuwsberichten, ik kan er zo lang over nadenken! Maar heb het ook soms met films, dan kan ik er niet eens van slapen..

Vorig jaar was ik flauw gevallen in het winkelcentrum, zo blij dat mijn moeder er bij was, (al zag ze het eerst niet eens) maar mijn zoontje zat in de maxi cosi, en anders hadden ze hem wel mee kunnen nemen of wat dan ook:$

10. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh gelukkig, ik ben niet de enige met van die hersenspinsels. Ik zie ook overal gevaar en 'wat als' scenario's. Ben soms wel bang dat mijn kinderen straks niks meer durven. Maar ik heb het ook bij anderen. Ik lees hier nu dat ik niet de enige ben maar soms zie ik ouders die wel erg gemakkelijk zijn (3 jaar en rondje om de vijver fietsen of alleen oversteken, of kind van 1,5 alleen de trap op en af (gemakzucht).
    Soms acht ik mezelf wel eens rijp voor het gesticht met al die nare gedachtes.

11. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Ik heb het soms wel, soms niet.

Ik heb hier zo'n 1,5 jaar geleden een verhaal gelezen dat een moeder is overleden aan een hartaanval, en haar dochtertje van ik dacht 1,5 jaar oud, na een dag of 2 ook van de honger en dorst. Ze zijn pas een week later (dacht ik) gevonden, en ze zagen dat dat kindje alle kastjes etc waar ze bij kon had open getrokken op zoek naar eten. Kindje is tegen haar moeder aan gekropen en ook overleden. Sindsdien zorg ik ervoor dat Thije altijd bij wat te eten kan (fruit, rauwkost, en koekjes. Alleen drinken kan een probleem zijn, hoewel hij inmiddels wel zo wijs is om een stoel bij te schuiven en de kraan open kan doen).

Vooral als ik meer dan 24 uur achter elkaar alleen ben met Thije (zelden) denk ik hier wel aan.

12. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    JAAAA Dat heb ik hier toen ook gelezen en dat heeft me zo geraakt dat ik sindsdien ook zorg dat er altijd eten te vinden is!!!!
    Vreselijk.

Ik heb verder ook véél hersenspinsels..en angsten van wat er allemaal kan gebeuren in huis!
    Maar ik ben nu alleenstaand dus dat maakt het nog enger. Niemand die thuis komt...

Heb, voor ik kids had, weleens uren opgesloten gezeten in de wc (ander huis). Het slot ging niet meer open, was een oud slot en had het toen toevallig begeven.... het was dat mijn ex thuiskwam van werk. Uiteindelijk kwam er een klusbedrijf de deur openbreken :$
    Stel je voor...dat ik alleen was met kids...:$
    Sindsdien doe ik nooit meer de deur op slot van badkamer of wc. Nu helemaallll niet!!!!

Anderzijds wel een opluchting dat

13. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    heel herkenbaar:
    een paar:
    -als het brand dan heb ik al een rampscenario over hoe ik de jongste vastsjor op mijn rug en met de oudste door het dakvenster tot bij de buren kruip.
    -ben doodsbang dat mijn oudste 's nachts uit zijn kamer komt, door de voordeur gaat en dan maar in de nacht verdwijnt. (was vorig jaar hier in Belgie: de kleine younes, papa bleek hem daarna vermoordt te hebben).
    -dat er een ramp uitbreekt en ik niet aan de kinderen op school/creche geraak.

-Deze is echt gebeurt: mijn oma babysitte op mijn zus en toen viel ze flauw. Ze viel met haar slaap op de zijkant van de kachel en was dus nog langer bewusteloos. Gelukkig was mijn zus al een jaar of 8 en kon ze de buurvrouw verwittigen.

Pffoe, hele hoop; maar idd als ik stress heb, wordt het nog erger

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    mijn man is veelal ma-vrij weg en ik denk wel eens..wat nou als ik niet meer wakker word???? bah, kan ik echt van wakker liggen.

15. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik denk er niet "vrijwillig" aan, maar toevallig zat ik gisteren GTST te kijken en zag ik Lana (bijna 2 jaar??) haar vader begraven. toen probeerde ik het wel voor te stellen en vind het een enge gedachte dus probeer ik het gelijk van me af te zetten.

16. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    m'n collega had laatst zo'n verhaal:
    ze heeft 3 kids van 5, 3 en 1 en is alleenstaande moeder
    zaten ze aan het avondeten, ging ze ff knock out voor een paar minuten. echt van de stoel gevallen en ff een paar minuten weg geweest.
    oudste dochter heeft de jongste verder eten zitten geven, en de middelste dochter ging haar moeder 'wakker' maken.

Uiteindelijk is ze bijgekomen, maar moet nu allerlei testen ondergaan waarom ze nou zo vaak out gaat.

17. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik heb ook wel veel van die angsten inderdaad. Ik heb dan nog geen kinderen, maar heb 't bijvoorbeeld wel met mijn man.
    Dan hoor ik in de omgeving van mensen die jong gestorven zijn en dan denk ik echt van je weet gewoon NOOIT wanneer het leven voorbij is.
    En dan wil ik gewoon zo genieten van elke dag, elk moment, en zeggen elke keer dat ik van mijn man hou. Stel je voor dat hij de volgende ochtend niet meer wakker word, of hij krijgt een ongeluk onderweg naar werk o.i.d. Dat zijn allemaal dingen waar ik dan over nadenk en echt bewust word van ik moet genieten van alles wat we nu hebben. Je weet immers nooit hoe het leven loopt.
    Ik probeer er niet negatief van te worden of heel angstig, maar probeer het dan om te keren in iets goeds.

18. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    jakkes wat eng!!
    ik had dat totaal niet... maar nu ik deze verhalen zo lees...;)

Deel Deze Pagina