hallo! mijn klein mannetje is nou 22 manden oud en ik zou graag willen dat hij ook van het vuurwerk kan genieten, maar daarvoor s'nachts extra wakker maken lijkt me niet zo'n goed idee, of s'avonds als het al donker is paar knallers loslaten???? hoe doen jullie het die avond???? bedankt voor jullies reacties
Yep! Aan de sterretjes! Mijn zus had haar dochter wakker gemaakt (die is zelfs al 4). Ze was zo slaapdronken dat ze echt niets heeft meegekregen van het vuurwerk. En daarna was ze niet meer in slaap te krijgen. Ik zou ze persoonlijk pas wakker maken (indien leuk) vanaf groep 3 of iets dergelijks... Gr
Mja hoe leuk is vuurwerk als je 22 maanden bent... Hier kijken we het elk jaar even aan of ze wakker wordt maar tot nu toe slaapt ze er altijd doorheen.
Wij kijken ook altijd of ze er wakker van worden. Vorig jaar werd de oudste wakker, maar de jongste niet.
Ik heb J. tot nog toe wakker gemaakt (jaar 1 waren we bij vrienden en wilde ze niet slapen, toen was ze dus nog wakker). Waar wij eerst woonden werd extreem veel vuurwerk afgestoken (ook veel illegaal vuurwerk) en ik vond het veel sneuer dat ze daar van wakker zou schrikken dan om haar gewoon wakker te maken. Bleek vorig jaar een goede zet, want ik had haar nog niet uit bed of voor haar slaapkamerraam werd één of andere harde knaller afgestoken waardoor oa de ruit van de galerij eruit lag...was ze nog niet wakker geweest, dan was ze het dan wel geworden... J. vond het vuurwerk ieder jaar hartstikke mooi en heeft er echt van genoten. Net als van de gezelligheid, de mensen die er waren en het lekkere eten. Daarna sliep ze gewoon weer verder alsof er niets gebeurd was. Dit jaar zijn we verhuisd, dus misschien dat het nu minder is qua vuurwerk of in ieder geval ander vuurwerk, maar ik ga haar wel weer wakker maken, vind het zielig als ze wakker schrikt ofzo en ze vindt het waarschijnlijk ook weer erg leuk om mee te maken.
aan begin van de avond zien ze wat vuurwerk daarna gewoon op bed worden ze wakker dan mogen ze van bed en anders lekker door slapen de oudste was vorig jaar voor het eerst wakker geworden is 10 minutjes beneden geweest en wou toen wel weer op bed, en heeft weer heerlijk verder geslapen
Wij maken niet wakker. Als hij wakker wordt mag hij wel vuurwerk kijken. Vorig jaar was hij wel wakker. We waren bij vrienden en meneer wilde steeds niet slapen. Werd iedere keer alweer wakker als hij ergens iets van een rotje hoorde. Hij slaapt sowieso nergens anders muv van de oma's. Dit jaar is het feestje dan maar bij ons thuis, ook omdat ik zelf moet werken tot 22 uur. Vriend brengt hem voordat het bezoek komt naar bed, in de hoop dat hij dan mooi slaapt. Maar kans is groot dat hij wel wakker zal worden, er komen ook meerdere kids die allemaal hier moeten slapen.
We maken haar niet wakker. Waarschijnlijk wordt ze zelf wel wakker, ze is erg bang voor vuurwerk. Elk jaar is ze tot nu toe wakker geweest. Ze wordt ook wakker van onweer en storm. We gaan daarom ook nergens heen, we blijven lekker thuis.
hier wel wakker gemaakt vorige jaar, 2,5 en 4 jaar toen. Ze vonden het ook allebei schitterend. moet er wel bij zeggen dat wij oud en nieuw altijd met vrienden stellen samen vieren en er meestal een stuk of 8 kinderen zijn. Ze moeten ook toch wakker worden als we weer naar huis gaan. Afgelopen jaar hebben ze dus om 2345 wakker gemaakt en zijn ze vervolgens rond 1.00/1.30 terug naar bed gegaan toen wij weer thuis waren. Ook dit jaar zal het hetzelfde gaan vermoed ik.
Wij maken onze dochter zeker niet wakker. Laat haar maar lekker slapen. Als het donker is wat afsteken voor haar! Vorig jaar was ze anderhalf en deden we dat ook en dat vond ze schitterend! Bij ons in de buurt aardig wat kinderen en meerdere deden dat, dus al een soort oud/nieuw!!
Wij maken em niet wakker, maar vorig jaar werd ie zelf wakker en mocht toen wel naar beneden om te kijken, zo gaan we het dit jaar ook weer doen Voordat ie naar gaat steken we wel een paar sterretjes af, vindt ie ook prachtig!
Wij maken haar niet wakker, als ze wakker wordt mag ze naar beneden komen. Vorig jaar was ze nog wakker en is ze mee naar buiten geweest, ze vond het prachtig, was totaal niet bang van de herrie. (gelukkig vond ze het wel eng als mensen te dichtbij het vuurwerk af gingen steken, dus ze bleef heel goed bij ons staan)
Mijn zoon was vorig jaar 23 maanden met O&N. We waren op visite, en hij vertikte het om te slapen (hij slaapt heel slecht bij anderen). Hij is dus gewoon wakker gebleven tot 12 uur, en het vuurwerk vond hij echt prachtig. Hij was niet weg te slaan bij het raam. Het jaar daarvoor (11 maanden) waren we gewoon thuis, en sliep hij overal doorheen.
Wij maken ze er absoluut niet voor wakker. Voordat ze op bed gaan steekt mijn man wat siervuurwerk af. Vorig jaar is ze wel wakker geworden en is ze zelfs mee naar buiten geweest. We kijken altijd of ze wakker worden, zo ja dan mogen ze mee naar beneden en als ze slapen maken wij ze niet wakker.
Ik heb haar de eerste 2 jaren niet wakker gemaakt en ze werd zelf ook niet wakker van de knallen. Dit jaar ga ik haar weer niet wakker maken en zien we wel of ze wakker wordt of niet!! Ik koop een kinderpakket met sterretjes ed en die gaan we gewoon lekker om 19.00 uur doen ofzo!! Kijken of ze het leuk vind. Daarna gaat ze lekker naar bed en zien we wel of ze wakker wordt of niet!!