Ik zit momenteel op dag 12 van mijn 5e ronde met Clomid, 100mg. Hierna moeten we nog een keer een ronde met Clomid doen, omdat de gyn graag 6 rondes gedaan wil hebben. Na de 6e keer gaan we sowieso over op IUI. Maar, ik ben na een lange vakantie weer begonnen met werken en ik merk nu dat de bijwerkingen van de Clomid me behoorlijk beginnen op te breken. Ik heb erg slechte nachten, omdat ik juist dan veel last heb van opvliegers. Daarnaast ook sinds vrijdag ineens erg duizelig. De twijfel is nu dus, moet ik nog een ronde Clomid doen, of moet ik aangeven dat ik een maandje eerder met IUI wil beginnen. Beide hebben voordelen, maar beide hebben ook nadelen en mijn man en ik komen er even niet meer uit!
ik zou overstappen op de volgende behandeling. ik heb zelf 3 maanden clomid gehad, had best veel last van de bijwerkingen dus zijn wij nu begonnen met hormonen spuiten, Succes!
Dank voor je antwoord, Zerr. Deed het ziekenhuis bij jou daar moeilijk over? Ik ben zo bang dat ze mij als een enorme zeur gaan zien..
Na 6 rondes clomid/tamoxifen, waarvan 4 met eisprong en waar er 3 cyclussen te lang van waren, mocht ik zelf kiezen.. Over op spuiten, of nog een dosis omhoog. Ik was helemaal klaar met clomid/tamoxifen. Het vertrouwen was weg... Daarom dus voor spuiten gekozen. De eerste ronde met spuiten verliep heel goed, cyclus van 27 dagen Alleen spuiten is toch wel een stuk belastender. Het moet elke dag rond hetzelfde tijdstip, dus soms wat gedoe als je ergens naartoe moet. En je moet dus spuiten tot je eisprong, ipv 5 dagen clomid slikken. Hopelijk heb je t gewoon allemaal niet nodig, en is t deze ronde raak
nee niet echt.! want ik wist zeker dat ik geen clomid meer zou slikken. ik had wel elke keer goed resultaat met clomid, dus wel altijd een of 2 eitjes. Had veel pijn dus was beter voor mij om te stoppen. Ik hoop dat het indd niet nodig is en dat het nu gewoon raak is. ik zou gewoon overstappen op de volgende behandeling.
Ja, mijn vertrouwen is inderdaad goed weg. Ik denk gewoon echt dat wij met IUI meer kans hebben. Maar mijn man vindt het te snel gaan zo. Hij moet een behoorlijke drempel over wat betreft IUI en hij had nu nog anderhalve maand om zichzelf erop voor te bereiden. Als ik nu bel, heeft hij nog maar een halve maand. Dat gaat hem te snel, dus hij wil het niet. En anders doet hij het voor mij en dat voelt voor mij weer niet goed. Nu dus besloten om toch die zesde keer nog te doen, maar dan wel iets van pre-seed te gebruiken ofzo. En dan maar hopen dat ik niet zoveel last heb. Dank voor jullie meedenken in ieder geval!
Ik zou dit echt aangeven bij de arts. Teveel bijwerkingen is ook niet goed voor je gemoedsrust en stress is niet goed voor je lijf. Arts zou daar niet moeilijk over moeten doen!
Ja, dat weet ik ook. Maar als mijn man er eigenlijk echt niet aan wil.. Ik kan hem ook niet dwingen. We zitten samen in de mmm en moeten dit ook samen beslissen. Ik kan misschien morgen het ziekenhuis wel even bellen of het überhaupt een optie is. Anders zijn we namelijk snel uitgepraat.
hoe moeilijk ook, ik zou het nog een kans geven... een lichaam zit raar in elkaar en wie weet reageert het toch anders dan verwacht!
Het is een beslissing van jullie samen. Als hij sowieso geen iui wil dan is het meteen klaar maar ik neem aan dat jullie dat al wel afgesproken hebben? Als hij het te snel vindt; geef hem dan maar de tijd. Het is heel wat om aan te wennen maar uit ervaring weet ik dat je, met de tijd, steeds een stapje verder gaat en je grenzen verlegd. Misschien baal je van de tijd die eroverheengaat maar zoals je zegt; je doet dit samen. Sterkte; ik hoop dat jullie er uitkomen!
Dank voor jullie antwoorden. Ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld, op aandringen van mijn man. Ik zit thuis van werk na weer een helse nacht met max. twee uur slaap en de maat is gewoon vol. Kon vanochtend alleen maar huilen, omdat ik er lichamelijk en dus ook geestelijk helemaal doorheen zit. Heb jammer genoeg ook nog eens een veeleisende baan. Mijn man ziet nu ook dat dit niet goed is voor mij Nu dinsdag een belafspraak staan. Ik zit dan op cyclusdag 19, met een cyclus van ongeveer 31. Hoop dat het dan nog kan en anders heb ik het in ieder geval geprobeerd. Heb alleen geen idee hoe lang de voorbereiding op IUI is..