Naderende miskraam van 6 weken

Discussie in 'Miskraam' gestart door beebje082011, 20 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Heb je er ook wel eventjes op moeten wachten, enkele weken?
     
  2. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    929
    316
    63
    Vrouw
    Nee het begon vrijwel meteen. Ik kreeg dan bijv de avond ervoor al buikpijn waardoor ik ongerust werd en dan de volgende dag de vk belde. Ik kon dan wel langs komen dat ze even zou kijken. Beide keren klopte het hartje dan niet. Achteraf denk ik dan ook dat het daar ook steeds mis ging bij de aanleg van het hart. Bij 6 weken is dat vaak ook het moment dat het hart aangelegd wordt en moet gaan kloppen. Op dezelfde dag begon dan ook het bloed verlies wat begon als licht en erger werd. Vergelijkbaar met een flinke menstruatie.
     
  3. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Ohh oke! Het duurt bij mij een aantal weken al. Zo vervelend....
     
  4. Teardrops

    Teardrops Bekend lid

    9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Ik heb een miskraam gehad. Dacht dat ik 9 weken zwanger zou zijn maar het hartje was met 7 weken 4 dagen gestopt. Heb het wel zelf afgewacht omdat ik ook al wat bruinverlies had. Toen ik naar de gynaecoloog ging heeft deze met een inwendige echo gekeken en ook om mijn baarmoeder heen gekeken. Dat laatste deed mij behoorlijk veel pijn. Heb toen wel gezegd dat ik een week wilde afwachten of het vanzelf op gang zou komen, gelukkig diezelfde avond kwam het eerste deel. De "bekleding" van de baarmoeder en het vruchtje. 2 dagen later verloor ik de placenta. Heb deze foto's toen aan de gynaecoloog laten zien, vandaar dat ik weet van hoe of wat in mijn geval.

    Ik heb alles kunnen opvangen in een maatbeker, wellicht dat dit voor jou een optie is. Hopelijk zet het snel door. Sterkte!
     
  5. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Ohh verdrietig zeg. Is er al een placenta dan met deze termijn? Ik zou 6 weken 4 dagen zijn, dan is er toch alleen een dooierzakje of ook echt een beginnende placenta?
    Ik wacht nu al 1 week bewust af en in totaal is het nu al 5 weken gestopt... duurt lang maar gelukkig zeggen ze dat het geen kwaad kan.
     
  6. Teardrops

    Teardrops Bekend lid

    9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Ik was een week langer zwanger. Misschien dat dat het verschil maakt? Ik heb foto's hoor, geen idee hoe. Maar als je wilt kan ik ze misschien ergens privé sturen. Mijn gynaecoloog zei dat het dezelfde avond kon gebeuren maar ook dat het maanden kon duren. Als het voor je gevoel te lang duurt kun je altijd even bellen met de gynaecoloog.
     
  7. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    @Teardrops Maar kwaad kan het niet toch, dat het er zit? (Ook al is dat wekenlang)

    Door sommigen in mijn omgeving word ik bang, dan zeggen ze er zit iets overleden in je buik dus beter zsm eruit halen... terwijl ik graag wou afwachten...
     
  8. Teardrops

    Teardrops Bekend lid

    9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Volgens de gynaecoloog kon dit zeker geen kwaad. Maar die zorgen kun je natuurlijk altijd even doorbellen. Ik had voor mijzelf gewoon een tijdslimiet bedacht. Ik zou een week later weer een afspraak hebben bij de gynaecoloog, tot die tijd wilde ik mijn lichaam zelf de kans geven. Misschien is dat voor jou ook een idee
     
  9. Emmy30

    Emmy30 Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Allereerst sterkte met dit verlies... Het is gewoon kl*te...
    Mijn gynaecoloog vertelde dat zolang je geen koorts krijgt het prima is om af te wachten. Zelf heb ik dit tot week 10.5 gedaan. Het hartje was met 7.5 gestopt.
    Ik wilde het graag afsluiten en het kwam niet vanzelf op gang. Toen gekozen voor medicatie en die hebben hun werk gedaan. Achteraf is het me alles meegevallen. Het kwam binnen een paar uur op gang en 3 weken later was mijn test weer helemaal wit. Het bloeden is 4/5 dagen heftiger geweest dan een menstruatie en heeft daarna nog even aangehouden, maar dat stelde weinig voor.
    Veel sterkte!!
     
  10. Amy1989

    Amy1989 Fanatiek lid

    5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Wat verdrietig :( Ik heb vorig jaar een MA gehad. Het was ook met 6.4 weken gestopt met groeien. Ik had wel de echo met 8 weken toen. En twee weken erna kwam het vanzelf. De verloskundige en gynaecoloog gaven allebei aan dat het geen kwaad kan om te wachten. Behalve dan als je koorts krijgt. De miskraam zelf deed pijn, maar ik ben toch blij dat het vanzelf kwam want ik wilde liever niet de pillen en geen curettage. Ik had na de miskraam nog wat restweefsel. Maar de gynaecoloog zei weer dat het ook hierbij geen kwaad kon om af te wachten. Met de volgende menstruatie 4 weken later kwam het restweefsel eruit. Heel veel sterkte!
     
  11. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Ook erg voor jou :( Precies als jij zegt, ik ervaar het ook zo dat ik graag wil wachten zonder ingrepen... Ik ben blij om ervaringen te lezen, dat helpt een beetje met de angst. Ik weet niet waarom maar ik maak me erg druk om wat ik ga meemaken, maar het lijkt toch mee te vallen bij de meesten...
     
  12. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
  13. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    @Frummels , lief dat je het vraagt :)
    Toevallig is vandaag een lichte rode/bruine afscheiding begonnen. erg licht nog en alleen bij het afvegen maar ik hoop zo dat het doorzet! Ik ben 11.5 week nu, het vruchtje zit er al 5 weken zo.

    Iemand een idee hoe lang dit vanaf nu kan duren? Ik hoop zo dat ik nu geen tabletten nodig heb...
     
  14. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Ben erg teleurgesteld, na wat licht bloed/bruinverlies gisteravond is het weer gestopt.

    Wie heeft er ervaring mee?
     
  15. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik kan je helaas niet helpen. Ik heb nooit op mijn miskramen gewacht maar altijd opgewekt.
    De verhalen die ik gelezen heb zijn wisselend, van moeizaam tot niet op gang komende miskramen tot miskramen die vanzelf doorzetten. Elke situatie is natuurlijk ook anders.
    Misschien is een goede insteek om je lijf in ieder geval een week na start bloeding te geven? Als het dan nog steeds is gestopt, is mogelijk medicatie nemen toch een betere optie, maar dat kan je dan tegen die tijd afwegen.
     
  16. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Dankjewel @Frummels ik heb vrijdag sowieso een afspraak staan...

    Ik word een beetje onrustig van mensen in mn omgeving die zeggen dat t niet goed zou zijn om iets overleden in je te laten zitten . Maar ik hoor van vk etc eigenlijk altijd dat het geen kwaad kan... kan het echt geen kwaad als het wekenlang zit?
     
  17. Lizzy123

    Lizzy123 Actief lid

    18 mrt 2019
    154
    186
    43
    Vrouw
    Wat vervelend dat het bij jou niet doorzet. Dat wachten is echt heel naar. Mijn gyn vertelde mij dat als een mk niet zelf op gang komt, het soms helemaal niet meer gebeurd. De foetus kan dan ingekapseld worden. Heel erg soms word er nog wel eens een ingekapselde foetus bij een oudere vrouw in de buik gevonden tijdens een buik ok.
    Bij mij was het vruchtje gestopt met groeien tussen de 6 en 7 weken. Met 11 weken ben ik uiteindelijk gecuretteerd. Ik had toen nog helemaal geen symptomen van miskraam, niet eens iets met afvegen... ook niet na medicatie. Ik had dit ook echt liever niet gewild. Maar ook gezien mijn leeftijd wilde ik echt niet nog langer wachten. Ik ben nu heel blij dat alles achter de rug is (en het is mij echt meegevallen) en dat ik nu weer kan wachten op mijn ongi. We geven onszelf nog een half jaar voor een nieuwe zwangerschap.
    Dit is wat mijn ervaringen zijn en wat ik gehoord had. Je moet zelf doen waar jij je goed bij voelt en als je je erg onzeker voelt en twijfelt, praat dan eventueel nog eens met je verloskundige of gyn. Daar zijn ze voor! Ik hoop voor je dat je dit nare hoofdstuk snel kan afsluiten.
    Dikke knuffel!
     
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.073
    113
    Vrouw
    Als je verhoging of koorts krijgt,kan het zwangerschapsweefsel wel degelijk ontsteken. Mijn schoonzus kreeg wel een max termijn van de gyn, omdat het risico op ontsteking wel toeneemt met tijd, bovendien was er na 3,5 week wachten nog niets gebeurd: het kindje was al met 6 weken gestopt, met 10 weken ontdekt en met 13,5 week dus nog steeds geen reactie van t lijf. Lichaam had het écht niet door
     
  19. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Wat gebeurt er als het is ingekapseld? Kan dat kwaad? Ik heb een afspraak staan bij de gynaecoloog om alles te bespreken.
    Ik ben echter gewoon heel bang dat er iets mis gaat ofzo, heel naar...
    Dankjewel voor de lieve reactie :) zo fijn
     
  20. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Ja dat lijkt me ook erg, alleen vk zei dat t bijna nooit gebeurt dat t gaat ontsteken gelukkig.
    Ik zit nu ook al in week 12, hoop zo dat het een goed teken is dat beetje rood/bruinverlies.... er is toch wel IETS aan de gang hoop ik dus...
     

Deel Deze Pagina