Naderende miskraam van 6 weken

Discussie in 'Miskraam' gestart door beebje082011, 20 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik had het iedere keer....dat ontsteken. Loskomen ho maar, maar wel doodziek pfft. De laatste keer bijna 4 wkn mee gelopen en toen moest het echt met een curettage gehaald worden bij mij. Al die ontstekingen hebben er voor gezorgd dat mijn bm er nu uit moet.

    Veel sterkte met afscheid nemen en loslaten <3
     
  2. Lizzy123

    Lizzy123 Actief lid

    18 mrt 2019
    154
    186
    43
    Vrouw
    Poeh... dat is heftig zeg. Ontstekingen zijn nooit fijn.

    En over dat inkapselen: dat gebeurd echt maar heel weinig. Het kan volgens mij geen kwaad. Oma is er 89 mee geworden;). Bij haar is het versteende vruchtje gevonden tijdens onderzoek naar kanker in haar buikholte. Ik weet alleen niet of het een volgende zwangerschap in de weg kan staan. Je zou het kunnen vragen. Heel veel succes bij de gynaecoloog. Leg alles op tafel wat je hart je ingeeft. Neem ook iemand mee, dat is altijd fijn.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  3. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Heel erg bedankt voor jullie reacties... ♡ het geeft me kracht...
     
  4. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Wie kan mij helpen.......... ik heb geen idee wat ik moet doen omdat ik erg aan het twijfelen ben.

    Ik heb sinds donderdag wel al bloedverlies, soms wat meer dan andere keren, en gisteren zat er al wel een rekbaar stolseltje bij tijdens het plassen.
    Echter is het vruchtje nog niet meegekomen en heb ik nog 2 weken om af te wachten, daarna MOET ik wat gaan doen van de gyn.

    Is het bloedverlies een teken dat mijn lichaam het zelf gaat doen of zegt dit nog niks?
    Ik had zo mijn hoop gevestigd op afwachten en dat we met niets hoefden in te grijpen.
    Ik vind medicijnen ed ook niet de meest fijne optie...hoewel we die wel al in huis hebben en besproken hebben.

    Wat is jullie ervaring hierin en heeft het nog zin dat ik het natuurlijke verloop afwacht?
    Ik was echt opgelucht dat het bloeden uberhaupt begonnen was, ik dacht echt dat het nu zou gaan gebeuren... wat kan het anders zijn?
     
  5. Lizzy123

    Lizzy123 Actief lid

    18 mrt 2019
    154
    186
    43
    Vrouw
    Hey beebje,
    Wat vervelend dat het allemaal zo op zich laat wachten! Ik snap je twijfels heel erg goed. Ik zou zeggen, doe waar jij je goed bij voelt. Het bloedverlies kan idd een teken zijn dat het begonnen is, maar dat hoeft ook weer niet. Als je twijfelt dat het een stolseltje is, dan is het geen stolsel. Net als weeën... als je twijfelt dat je weeën hebt, zijn het geen weeën. Je begrijpt vast wat ik bedoel, want ik zag dat je al meerdere kinderen had;).
    Na mijn curettage heb ik alsnog een stolsel verloren, die was ongeveer 12cm lang en 4cm breed en ongeveer 1cm dik. Heb je wat vergelijkingsmateriaal, artsen kunnen er zo vaag over zijn;).
    Als je wilt wachten, kun je gewoon nog blijven wachten (bij koorts wel het zh bellen hoor!). Als er dan alsnog niks gebeurd, weet je dat je er zelf alles aan gedaan hebt. Je hebt dan gewoon een enorm beschermend tijgerlijf. Toch ook wel fijn om te weten! Heel veel succes de komende periode. Ik zal je berichtjes blijven volgen. Als je vragen hebt kun je die altijd stellen.
    Dikke knuffel van mij
     
  6. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Hey Lizzy123, dank je wel voor de bemoedigende woorden, heel lief! Ik heb me zo alleen gevoeld voor zo'n lange tijd in deze situatie... :(
    Ik had ivm vrije dagen van mijn man toch de knoop doorgehakt en was dinsdagochtend begonnen met Mifegyne. Na haast 13 weken was het toch wel erg lang aan het duren... Dezelfde avond kreeg ik weeën en heel veel stolsels en bloed. Vandaag heeft de vk het gecontroleerd en zei dat alles weg was op wat kleine bloedvlekjes na, maar dat zou nog wel hier en daar af komen of tijdens menstruatie...

    Ik ben vooral heel erg opgelucht, het was een verdrietige tijd maar gelukkig is het nu voorbij. Wat is een miskraam heftig zeg, het bloed en de stolsels (enorm grote!) bleef maar komen.. je bent hier echt niet op voorbereid...
    Mijn lichaam gaf het vruchtje maar niet op. Net als mijn 3 andere zwangerschappen, ik kreeg nooit vanzelf weeën. Toch apart hoe het allemaal loopt in het leven.

    Dankjewel nog voor je lieve reactie..♡
     
  7. Lizzy123

    Lizzy123 Actief lid

    18 mrt 2019
    154
    186
    43
    Vrouw
    Fijn dat het nu achter de rug is. En ja, iedere miskraam is heftig. Geef het nu de tijd om het een plekje te geven. Dat kan soms best lang duren, en dat is niet erg of raar. Ik dacht ook dat ik het verwerkt had, maar kreeg toch opeens een flinke huilbui na een (nare) opmerking van een collega.
    Rust lekker uit, geniet van je drie mooie kanjers en wie weet durf je in de toekomst nog een sprong in het diepe te wagen. Het is je gegund. Dikke knuf!
     

Deel Deze Pagina