Hallo dames, Ik ben sinds deze cyclus begonnen met temperaturen. Als ik in de ochtend temperatuur (2x) krijg ik 2 verschillende temperaturen (met dezelfde thermometer) welke moet ik nu aanhouden? Zoals vanmorgen had ik de eerste keer: 36.7 daarna 36.5
Huh dan meet je 2x achter elkaar? Ik kan me een afwijking voorstellen door afronding: 36.68 en 36.64, wat dan 36.7 en 36.6 wordt maar 2 tienden is wel veel. Nieuwe thermometer aanschaffen? Of iig deze om de thermometer te testen eens meten 's avonds meten of 2x zelfde bakje met warm water meten. Geeft ie dan wel 2x zelfde temp aan ? Of voortaan maar 1x testen en dat opschrijven.
Hoe temp je? Oraal, anaal of vaginaal? Anaal is het beste en het meest constant, maar als je oraal tempt, dan kan ik me zo'n afwijking wel voorstellen.
@Toto owh ik ga er zo vanuit dat er rectaal gemeten is omdat dat het betrouwbaarste schijnt te zijn dat ik daar niet eens aan denk
Haha... Als je al langere tijd tempt, zijn dat idd de dingen die je vergeet aangezien ze voor jezelf zo natuurlijk zijn. Ben er ook bekend mee om aannames te doen, omdat sommige dingen zo normaal voor me zijn
Ik temp ook altijd rectaal en met een goede thermometer. Maar heb ook weleens zulke rare dingen gehad. Ik hield dan gewoon de eerste temp aan, tenzij die te afwijkend was naar mijn idee.
Gewoon maar 1x meten.... Dan heb je dit probleem niet.. Door het temperaturen doe je alweer meer handelingen... En alles kan een invloed hebben op je temperatuur.. (Deken terug slaan etc, etc)
Maar als het door de handelingen zou komen zou de tweede keer toch hoger moeten zijn ipv lager, vaak als ik ook nog een derde keer temp komt er hetzelfde uur ais de tweede keer
Is toch bij iedereen verschillend?!.. Door de deken te openen zou er warmte kunnen ontsnappen... Praten etc. Schijnt ook invloed te kunnen hebben... Ik heb thermometer ook klaar op nachtkastje liggen... Temp onder de deken... Heb trouwens ook mijn "temptijd" vervroegd, omdat ik merkte dat mijn temp rond 06.45 uur een soort "sprongetje" (piekje)maakt... Heel raar. nu ik wat eerder temp, is mijn temperatuur constanter en is de eisprong dus duidelijker... En tja, sommige hebben gewoon een wat meer schommelende temp... dus gewoon 1x tempen
Dank je voor je advies, Ik bedoelde meer van als je beweegt (door bijv deken open te slaan) dan stijgt je temp toch omdat je beweegt of is dat niet logisch haha
Gewoon 1 x meten en hierop vertrouwen. Vaker tempen geeft veel te veel verwarring. Thermometer insteken: elke keer even ver (heel belangrijk want als je hem minder ver doet ook afwijkende temp) en hem dan loslaten (anders kun je hem tegen een wand duwen wat afwijkende temp kan geven).
Ik herken het hier. Niet alleen van mijzelf maar ook van mijn dochtertje bij koorts. Denk dat het meet puntje nog warm is na de eerste meting, waardoor hij niet goed ( uhm hoe heet dat ook alweer ......... Eikt?????). Ik houd altijd het eerste aan in iedergeval. Of je moet er ff een paar minuutjes tussen laten( ook al heeft de 2de x eigelijk niet zo veel nut).