Rookcafé voldoet toch aan de regels De tap naar een berghokje verplaatsen en de rest van het caf'e rookruimte noemen? Dat mag! ROOKCAFé VOLDOET TOCH AAN DE REGELS fotoFoto Rookcafé voldoet toch aan de regels Tweede Kamer Buurtcafé De Balk in Groningen mag bier tappen in het berghok zodat de klanten in het café zelf kunnen roken. Dat heeft minister Klink (Volksgezondheid) gezegd in de Tweede Kamer. Te klein? De cafébazin omzeilt het rookverbod creatief door het personeel te laten tappen in het voormalige opberghok. De rest van het café is nu rookruimte. De Voedsel en Waren Autoriteit zag daar een probleem in, omdat de tapuimte te klein zou zijn. Doorgaan Minister Klink heeft nu gezegd dat dit niet het geval is; de Balk mag gewoon doorgaan en voldoet aan de regels.
Ik hoop toch niet dat dat overal zo zal gaan... Hoewel ik het me niet kan voorstellen, veel te omslachtig. Lijkt me meer een creatieve oplossing van een enkeling.
Haha nou ik denk ook niet dat ze dat overal gaan doen zeg . Ze verzinnen overal de gekste ideeen om het rookverbod te omzeilen. Ik hoorde trouwens ook dat je in een coffeshop wel een pure joint mag roken, daar zit namelijk geen tabak in.
Hoe komt dat bier dan in het café? Er zal toch iemand moeten zijn die het daar uiteindelijk brengt en diegene die loopt dan toch ook in de rook? Al dat moeilijke gedoe. Maak gewoon wel en niet rookcafés dan kan iedereen kiezen waar die naartoe wil.
Zal gelijk met de deru in huis vallen, ben zelf een verstokte rookster. Wat niet wil zeggen dat ik het oneens ben met het rookverbod want heel eerlijk gezegd vind ik het heerlijk dat er bijvoorbeeld restaurants niet meer gerookt (mag) worden en dat terwijl ik zelf rook. Ik begrijp het ook allemaal heel goed en ben het er helemaal eens... Maar niet roken in een coffieshop???? daar kan ik niet bij met me hoofd. DE plek om te roken/blowen, (bijna) iedereen komt daar ook met maar 1 doel en dat is roken/blowen en dat mag niet meer (behalve puur) , tja dan denk ik je kan het ook lichtelijk gaan overdrijven
Haha ja dat is vrij ironisch inderdaad. Ik zou het zelf wel jammer vinden als het rookverbod wordt ' opgeheven'. Vind het toch wel fijn dat ik niet stinkend uit een kroeg gerold kom na een optreden of iets dergelijks.
Kan me niet echt boeien. Vind het echt ongezellig dat de rokers de hele tijd weg gaan. Dan maar stinkend thuis komen. Douchen deed ik toch wel. Sinds dat rookverbod er is ruik je nu zweet en ruften. Dan maar liever rook.