Kan iemand me helpen hiermee?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by whitesaber, Apr 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Mijn zoontje heeft:
    -verstopte darmen
    -en spuugt avonds

Wat ik denk dat we hem teveel drinken geven
    MAAR waarom is hij dan verstopt...
    Ik zou graag ook willen weten wat ik moet ophalen voor hem tegen te verstopping

Moet hem elke avond voor hij naar bed gaat helpen (als je begrijpt wat ik bedoel...)
    En heb hem roosvicee Laxo gehaald,maar daarvan gaat hij nog meer overgeven...
    Ook van normale roosvicee...

En moet erbij vermelden:
    Hij krijgt bij elke flesje drinken johannusbroodpitmeel wat tegen spugen is...

Snappen jullie het nog?

2. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    hoe oud is je kindje?
    En heeft hij dit al lang? En met helpen? Wat bedoel je daar precies mee? Thermometer gebruiken bijvoorbeeld?

Tegen verstopping en/of krampjes gebruiken we hier Cinebaby, werkt perfect.. Maar zou even afspraak maken bij je ha..

3. Muizzy

Muizzy Lid

Mar 26, 2009
    52
    0
    0
    Brabant
    Ons mannetje heeft dit ook gehad, verstopte darmen dan. Hij hoefde er niet van te spugen, maar dronk gewoon niet meer.
    Van de waarnemend huisarts moesten we Nutriton bij de voeding doen, want dat schijnt ook wat te laxeren. Maar dat doe je er dus al bij. Ik weet niet hoeveel je erbij doet, maar wij deden voor 1 schepje Nutrilon 1 schepje Nutriton erbij. En na een dag gebruiken had hij iedere dag een poepluier zonder problemen. Langzaam afgebouwd en als hij weer verstopt raakte, gebruikte we het weer. Steeds met resultaat. Nu hebben we het allang niet meer nodig. Hopelijk heb je hier wat aan. Succes ermee!

4. whitesaber

Hij is nu 6maand,en ja met helpen bedoel ik met een thermometer
    Maar eerst fietsen en masseren
    Hij heeft dit al een kleine week...
    En hij kan niet slapen voor ik hem geholpen heb...

Harde poepies heeft hij dan,maar sochtends extreme zachte...

Word vreemd van de symptomen...

Het werkt elkaar tegen...

Hij heeft een slecht werkende maagklepje en daarom die jbpm maar het kan ook nog door die troep komen...
    Bah...

Maandag ga ik gelijk een afspraak maken,zou dat vandaag doen hoe dom kan je zijn...
    Op koninginnedag...

5. whitesaber

Wij moeten ook per 1 schepje jbpm een nutrilon schepje doe ik dat niet komt alles eruit...
    Dat was een maand geleden en kan het nu wel weer een keer proberen of hij er zonder kan
    Want dit gaat niet goed zo

En wat nog vreemder is:
    Hij geeft hetgene over wat hij daarvoor heeft gehad
    Dus heeft hij een groentehapje gehad en een paar uur later zijn flesje dan spuugd hij zijn hapje uit
    Echt onze zoontje zit vreemd inelkaar...

6. whitesaber

Er zit een fout in onze schema...

6 uur fles
    7 uur thee met koekje
    8 uur fruithapje of brood
    half 10 fles
    half 2 fruithapje
    5 uur groente
    7 uur fles

Zien jullie dat?
    De tijden tussen groente en laatste fles is te snel opelkaar...

7. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Helpen met een thermometer is niet zo heel goed hoor.

Ik weet niet precies hoe een schema met een flesvoedingskindje eruit hoort te zien, maar doe je 's ochtends ook niet heel veel achter elkaar en dan 's middags bijna niks? Met 3 flessen lijkt dit me een redelijk schema:
    6 uur fles
    8 uur boterham
    10 uur fruit met wat drinken
    12 uur fles
    15 uur fruit/liga of zo met wat drinken
    17 uur groente
    19 uur fles

Misschien als je je baby tussendoor water of thee te drinken geeft, dat dat ook wel helpt tegen de verstopping.

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Vervelend hoor....
    Zelf geen ervaring met het overgeven en dus geen tips...

Maar(vat t niet verkeerd op) krijgt hij niet al teveel aan bijvoeding?
    Ik bedoel, koekje, brood etc.
    Hier is t advies om pas met 7mnd met brood te beginnen.
    Of doe je het juist op advies van arts/cb?

Mijn dochter heeft wel lang last gehad van verstoppingen en ik kreeg advies om een zetpil te gebruiken.
    Verzacht de pijn en de ontlasting die er zit wordt er zachter van.
    Daarna poepte ze meestal wel

9. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    hij is 6 maanden en hij moet volgens mij 4 flesjes krijgen. hoeveel drinkt hij dan? omdat hij weinig binnen krijgt is hij verstopt. wanneer ben je begonnen met bijvoeding?
    thee? in thee zit caffeine. dat is niet goed vr zo'n jonge kind.brood begin je ook veel later, 8ste maand.
    vraag aub goed advies van CB vragen of zo. of hier van voedingsdeskundigen.

10. whitesaber

Ik heb net het cb telefoonnummer gebeld en ze zeiden dat ik het goed doe met de schema
    MAAR dat het vreemd is dat hij sochtends goed poept en savonds niet
    Dat hij na zijn laatste fles overgeeft bevalt haar ook niet...
    Maandag word ik gebeld door de wijkverpleegkundige en als het van het weekend verergerd dan moet ik naar het huisartsenpost...

Ze zegt dat er teveel tegenstrijdigheden zijn...

11. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    nutriton = jbpm en veroorzaakte hier net verstoppingen! Ken er meer waarbij t verstopte ipv laxeerde.

Ik deed een lepeltje olijfolie/slaolie door 1 van de flessen en dat hielp al. Dat smeert ook een beetje.

Als je denkt dat de laatste voedingen te dicht opelkaar zitten kun je toch proberen om wat te veranderen. groente half uurtje vroeger en fles half uurtje later.

Mss is de fles van 7uur te vroeg of te veel voor m. Dan geef je daar wat minder en evt later op de avond nog als ie wil. Eens kijken wat je kindje zelf aangeeft.

Mss aan het eind van de middag al wat met hem spelen/ fietsen dat de darmen niet zo vol zitten voor de laatste voedingen. Dus dat ie kan poepen voor zn laatste fles?
    Ik zou idd ook niet tevaak met de thermometer doen.

mss als je de olie probeert en eerder op de dag masseert en fietst dat hij al niet meer spuugt

12. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    je moet sowieso stoppen met hem te helpen poepen met termometer etc.. dat is niet goed. zeker als je het elke avond doet. babies poepen vaak in de ochtend, vroeg in de ochtend. en als hij in de ochtend poept dan is hij niet verstopt. 1 keer per dag poepen is goed genoeg. hij kan wel last van zijn darmen hebben, buikpijn etc. gewoon zachtjes zijn buik masseren. maar hij moet niet elke dag 2 keer te poepen. en in de ochtend is zijn poep droog?hard? ik hoop dat t geen buikgriepje etc is. en het snel over gaat.succes.gr.

13. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Hier verstopte Nutriton ook, dus dat zou het kunnen zijn.... maar echt verstopt is hij toch niet? Hij poept 's ochtends toch gewoon goed?

Persoonlijk zou ik ook stoppen met hem te helpen, lijkt me niet goed. Heeft hij er echt last van dan 's avonds? Buikpijn? Persen? Lekker veel bewegen (fietsen), een warm badje en 10cc extra water bij het flesje doen willen ook nog wel eens helpen.

Eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje vroeg voor brood (maar misschien is dat wel op advies?). Misschien dat hij daar last van heeft en dat zijn darmpjes dat nog niet goed aan kunnen?

Succes!

PS: Wij gaven met 6 mnd nog 4 flessen: 07:30 - 12:00 - 16:00 - 19:30
    en zij toen met een beetje groente begonnen en 4 weken later met fruit.

14. whitesaber

Ik doe bijna alles wat jullie adviseren...
    10cc meer in de flessen,fietsen met de beentjes en buikie masseren

En ja sochtends heeft hij geen last van zijn darmen maar savonds echt heel erg...
    Persen kreunen steunen om het eruit te krijgen...
    Hij loopt dan rood aan...

Zijn poepie is dan kei en kei hard als het eruit komt na 10 min masseren,fietsen en uiteindelijk tempy in zijn butt...

Na 2x soms kan hij pas slapen...

Wat ik nog ga proberen is 1 flesje met een theelepeltje slaolie/olijfolie
    Wat is dan beter slaolie of olijfolie?

En meiden als je je kleine boy ziet kreunen,steunen en pijn lijden na een dikke 10 min en hij is kapot (zo moe niet normaal) dan ga je alles doen om hem te helpen...

Ik heb zelf crohn,en weet hoe die pijn kan zijn,misschien zie ik daarom door de bomen het bos niet meer...

15. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ik zou echt meer extra water geven. ik had bij harde poep 20cc bij elke fles je, dat was toen 5x20cc dus en 60cc extra met een heel klein beetje melk erbij.

16. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Oke, maar dan heeft hij geen last van verstopping maar (waarschijnlijk) last van krampjes.. En helpen met de thermometer is idd niet zo goed voor je beebje.. kun je de boel mee beschadigen van binnen.. Je hebt daar wel (homeopathische) druppels voor (Infacol of Cinebaby)..

Als ik je zo hoor dat hij er zo'n last van heeft, even bij de huisarts langs maandag..

Hoop dat het snel beter gaat met je beebje.

17. XsjaninX

XsjaninX Bekend lid

Jul 22, 2008
    768
    0
    0
    flevoland
    Hai,

Ik begrijp je volkomen. Ik heb dit zelf ook gehad met mijn kerel. Hij had het al in het begin gelijk eigenlijk na de kraamweek. Eerst werd ik niet geholpen (was net moeder en wat wist ik nu) totdat het zo erg was dat hij zijn ontlasting overgaf. Toen kon alles wel in sneltreinvaart. Hierdoor is onze kerel ook opgenomen geweest in het ziekenhuis. Wil je echt niet bang maken hoor. Hij spuugde ook veel en zijn ontlasting was keihard. Het waren stuiterballen (heb er namelijk ook 1 laten zien aan de kinderarts). Had wel eens 10 dagen niet gepoept en wij zagen dat hij pijn had. Joh wat ik niet heb gefietst gemasseerd. En krijsen/gillen wat niet meer. We werden er gek van. Het hielp allemaal niet. Ik kreeg toen voor zijn reflux nexiam en voor zijn ontlasting forlax 5 mg. Forlax kreeg hij pas vanaf 6 maanden. Daar reageerde hij heel goed op. Ook vertelde de kinderarts dat ik de 1e fles wel bambix (met vezels) mocht gebruiken en voor de nacht ook. Ook door de fles deed ik sap van mandarijn of ik liet het in zijn mond druppelen. Dat ging ook erg goed. Mijn schema met 6 maanden was:
    7.30 fles voeding met bambix
    slapen
    12.00 warm eten (geen potjes) at hij niet kreeg hij een fles ook met jbpm. Dit heb ik later ook laten indikken met bambix omdat jbpm ook weer de ontlasting harder bij mijn kerel maakte.
    16.00 fruit (geen potje en absoluut geen banaan)
    20.00 fles met bambix (avondpapje bisquit) hier geen voeding doorheen.
    Zijn flessen waren voor 6 maanden 220 water/8 schep voeding als ik het me nog goed herinner. Hij kreeg ook meer water dit probeerde ik hem tussendoor te geven en dat lukte. Niet heel veel want dan spuugde hij weer. Maar steeds een paar slokjes.
    Maar de thermometer deed ik ook en het advies van kinderarts was om daar echt mee te stoppen. Ga je hem steeds vaker helpen, worden de darmen nog luier en als ze straks wel moeten werken dan werkt het niet. Sommigen hebben hier een andere mening over, maar ik heb het toch opgevolgd en ja het heeft geholpen. Ik was al zo blij dat hij 1x per dag ging poepen. Zijn darmen werken nu goed en poept nu 2 soms 3x per dag. Maar soms duurt het weer 4 dagen.
    Sorry voor het lange verhaal en ik hoop dat je er wat aan hebt.

Share This Page