ik heb vorige week 4 dagen in het ziekenhuis gelegen met premature weeen.Het rommelde al een weekje,maar had niet het idee dat het weeen zouden zijn,maar aan de ctg bleek dat het premature weeen waren.Heb weeenremmers gehad en 2 longrijpingsspuiten en toen werd het weer rustig.Donderdagmiddag de laatste weeenremmers gehad en sinds donderdag op vrijdagnacht werd het weer onrustig in me buik, maar niet zichtbaar op ctg en het bracht gelukkig geen zoden aan de dijk,want ben nu 31 weken en dat is natuurlijk veel te vroeg.Gistermiddag om 16.00 begon me buik weer onrustig te worden, zat toen net in de wactkamer voor controle gyn.Het voelt voornamelijk in me onderbuik echt beginnen met samentrekken en er ontstaat een druk naar me vagina, dit had ik nog nooit eerder gehad, omdat ze toch wel vaak kwamen weer aan de ctg gelegd, er waren kleine contracties te zien,maar ze dachten dat dit door de bewegingen van de kleintjes kwam(ben zwanger van tweeling) ze wouden me voor de zekerheid houden,zodat ik echt me rust kreeg,maar omdat me dochter toch logeren was, wou ik liever thuis rust houden en dit was ook goed, mocht ik het niet vertrouwen of het echt aanhouden dan zou ik moeten bellen. Maar later die avond was het weer weg en vannacht ook niet gehad.Rond 12.00 uur heb ik dit ook een paar keer gehad maar later weer weg. Sinds 15.00 heb ik het echter weer.Het voelt alsof je buik zich aanspant en je een harde buik krijgt, maar de ene keer voelt die ook echt hard de andere keer valt het aan de buitenkant wel mee,maar binnenin voelt wel echt erg aangespannen.De ene keer zeurt het lichtjes de andere ker alleen ongemakkelijk.Ik wil eigenlijk niet weer het ziekenhuis bellen, want ja denk dat het nog niks uithaalt en het valse weeen of voorweeen ect. zijn, maar het bevalt me dus niet dat ik dat nu al zovaak heb.Wat zouden jullie doen?Bellen of afwachten? en zijn er onder jullie die dit ook hebben gehad en hoe is dat verlopen, ben je eerder bevallen of is het toch weer rustig geworden in je buik. ps ze komen om de paar minuten,maar doen geen pijn maar oma en tantes en moeder zeggen steeds, dat hun dachten dat het nog niet begonnen was en ze 2 uur later het kindje in de armen hadden,dus dat het snel gaat en niet echt pijnlijk.
Ik zou bellen, alleen al om uit te sluiten of het "echte" weeen zijn of voor / oefen weeen. Ik zou niet het risico lopen met afwachten. Ik hoop voor je dat de kleintjes nog lekker blijven zitten.
Bellen kan nooit kwaad. Dan leg je het even aan ze voor en kunnen zij beslissen of je al dan niet nog langs moet komen. Liever te vaak aan de bel trekken, dan wanneer je straks echt opeens te laat merkt dat het begonnen is.
ik zou ook bellen. Ik ben ook zwanger van een tweeling en heb met 26 weken 2 weken in het ziekenhuis gelegen vanwege een verkorte BM-mond..had gelukkig nog geen weeen en/of ontsluiting..maar ik zit nu wel aan de weeenremmers..al 3 weken. 31 weken is echt te vroeg om te bevallen, alhoewel je het wel tegenkomt hoor..maar met 31 weken mag ik niet in mn eigen ziekenhuis bevallen en moet ik naar het AMC omdat ze daar NICU couveuses heb voor de allerkleinste kindjes... Mij is verteld altijd meteen aan de bel trekken....!! Succes
Ik zou ook bellen. Het is echt te gevaarlijk om een risico te nemen ook al ben je natuurlijk liever thuis