Afwijkende cellen baarmoederhals

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem2310, 10 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Hoi allemaal,

Vandaag ontving ik de uitslag van het bevolkingsonderzoek, er zijn afwijkende cellen in mijn baarmoederhals gevonden.
    Erge zorgen maak ik me nog niet, gelukkig laat ik ieder jaar een uitstrijkje maken en ik weet dat dit nog geen kanker hoeft te zijn.
    Wel vind ik de vervolgonderzoeken erg spannend.
    Ik krijg een verwijzing naar de gyn en die kijkt dan verder en neemt eventueel weefsel af. Iemand hier (helaas) ervaring mee? Ik ben behoorlijk angstig voor medische ingrepen...

2. Linnies2013

Linnies2013 Actief lid

18 jul 2013
    257
    106
    43
    Vrouw
    Ja, hier ook ervaring mee bij mijn eerste uitstrijkje. Werd gelukkig direct door de arts gerust gesteld, in de meeste gevallen blijkt het een kleine infectie oid te zijn wat bij een volgende controle gewoon weer weg is. Dit bleek gelukkig ook bij mij het geval. Het weefsel (biopt) wat ze nemen is heel klein, ik heb er nagenoeg niets van gevoeld. Succes!

Bloem2310 vindt dit leuk.
  3. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Een paar jaar geleden zijn er bij mij ook afwijkende cellen gevonden. Pap 3b uit mijn hoofd. In het ziekenhuis zijn die onrustige cellen verwijderd. Ze verdoven je plaatselijk dus je voelt er niets van. Daarna een beetje krampen gehad maar het viel mij echt 100% mee! Hopelijk jou straks ook!

4. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Bij mij viel het helaas niet mee. Bioptie deed vreselijk pijn. Ik had pap3b met CIN III uit de bioptie.

Lisexcisie onder algehele narcose gehad, dagenlang vies stinkend bloed verloren.

Nu zwanger, maar door de behandeling een korte baarmoederhals en verhoogde kans op vroeggeboorte...

Ik hoop voor jou dat het meevalt en je geen behandeling nodig hebt.

5. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Ik lees idd heel wisselende verhalen over de lisexcisie en ik neig ook meer naar de algehele narcose (mocht het zover komen), al weet ik dat dat zwaarder is dan de plaatselijke verdoving.
    Ik heb echt een extreme angst voor medische ingrepen en heb vorige week 2 verstandskiezen laten trekken en ben nog flink ondersteboven van de hele ervaring. De stress zorgt bij mij voor zoveel spanning dat ik dat nu echt even niet aan kan. @Fennec heb jij om de narcose gevraagd of kreeg je het aangeboden?

6. tantetoos

tantetoos Bekend lid

17 nov 2010
    619
    530
    93
    Dit was bij mij ook het geval.
    Mocht tijdens het uitstrijkje bij de gyn meekijken op de camera wat ze aan het doen waren, best gek om te zien haha
    Maar ik voelde er niets van, het is hooguit een beetje een ongemakkelijk gevoel...
    Sterkte ts, hoop dat het bij jou ook meevalt!

7. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik heb erom gevraagd. Bij het plaatsen van een spiraaltje viel ik al flauw. Bij de bioptie heb ik liggen huilen van de pijn.

Ik heb een hele gevoelige baarmoeder. Ook bij mijn HSG foto viel ik bijna flauw van de pijn en kon ik drie kwartier niet opstaan omdat ik vreselijke weeën (ja, echt, weeën) kreeg.

Dus ik ben ook wel een extreem geval denk ik hoor.

8. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik heb pap 3b, elk half jaar uitstrijkje en coloscopie. Dan haalt hij altijd de onrustige plekjes weg, waar ik vrijwel niks van voel (verdoofd). Echter is hij steeds voorzichtig met weghalen ivm kinderwens, vandaar dat het nog steeds niet weg is. Daarom er nu voor gekozen om eerst zwanger te worden (dan hoeft hij daar geen rekening meer mee te houden) en kan hij een ‘goede lisexcisie’ doen waarna hopelijk wel alles weg is. Ik vind het qua pijn echt niks, hooguit wat ongemakkelijk. Ik zal wel blij zijn als het eindelijk eens weg is..

9. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik heb helemaal niks gevoeld van het afnemen van het biopt. Ze vragen je of je even wilt hoesten en dan nemen ze er een hapje uit. Bij mij bleek het gelukkig maar CIN 1 te zijn, dus ik mocht afwachten of mijn lichaam het zelf ging opruimen. Dat bleek het geval en overige ingrepen waren niet nodig, hopelijk is dat bij jou ook het geval!

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met deze onderzoeken. Maar een algehele narcose valt echt mee.

Mijn puncties wilden ze nooit onder algehele narcose doen, want dat was te "zwaar"

Ik heb die dus allemaal (drie en een pipelle) met plaatselijk laten doen en vond het pure hel.

Afgelopen februari naar dusseldorf gegaan voor de pipelle onder algehele narcose en man wat fijn! Paar vooronderzoeken, infuus in, daar spoten ze spul in en ik kreeg een kapje op, drie keer ademen en ik was weg en later werd ik wakker met mn man naast me. Zonder een centje pijn.

Als je dus door moet voor onderzoek, wat ik niet hoop, n je mag kiezen zou ik lekker voor de algehele narcose kiezen.

Bloem2310 vindt dit leuk.
  11. Klinker83

Klinker83 Actief lid

20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    Biopsie: niks van gevoeld.
    De slechte cellen zijn weggelaserd met plaatselijke verdoving en ook daar helemaal geen last van gehad hoor. Heb het twee keer moeten laten doen wegens eerste keer niet alles weg. Er zijn leukere dingen maar doet echt geen pijn en snel vergeten. Is trouwens ook perfect veilig ivm kinderwens, die laserbehandeling!

12. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik heb in mei nog een behandeling gehad hiervoor. Pap3b en CIN|||. Ik kreeg de uitslag net voor ons weekje weg en kon er dus goed over nadenken :rolleyes: Heb nog zitten janken bij de gyn als een baby, want ik was echt volledig hysterisch en dacht al dat ik dood ging...

Uiteindelijk zegt de gyn: je hebt geen kanker, het is een mogelijk voorstadium van, je gaat niet dood en we gaan het nu direct weghalen.

De behandeling viel echt enorm mee, niks van gevoeld, zelfs de verdoving niet. Helaas waren de snijranden niet helemaal schoon, maar ongeacht dat blijf je toch een behoorlijke tijd onder controle.

Ik ben er nu heel rustig onder en zie het in november wel weer. Ondertussen probeer ik mijn lichaam te helpen met opruimen, door zo gezond mogelijk te eten/drinken etc.

Oh trouwens, ik heb niet eerst een biopt gehad en daarna nog weer terugkomen etc. Ze heeft gelijk biopt+weghalen gedaan.

Deel Deze Pagina