Gistermiddag was het weer zo ver, Beau kwam trots thuis met zijn nagels gelakt In de kleur blauw nota bene, het valt behoorlijk op! Oké, dit is niet de 1e keer maar ik heb wel de neiging op het KDV te melden dat dit de laatste keer is geweest. Toen het de 1e keer gedaan werd werd mij achteraf gevraagd of ik het wel oké vond, ik heb toen gezegd dat ik het heus niet erg vind dat de jongens op het KDV ook nagellak krijgen aangezien de meiden ook hun nagels gelakt kregen. De jongens vonden het allemaal reuze interressant. Logisch ook wel, maar dit is nu al de 4e keer in 3 maanden tijd. Ik heb Beau gisteren gevraagd hoe het zo gegaan is en wat ik begreep is dat ze Beau erbij hebben gevraagd of hij ook nagellak wou. Ik ben dan eigenlijk nu van mening dat ze dat niet telkens aan hem moeten vragen. Wat is jullie mening en ervaring? Ik vind het een beetje lastig namelijk, enerzijds is leuk natuurlijk maar anderzijds wil ik niet dat het nu al gewoon wordt om nagellak te krijgen op het KDV als de meiden dat in een activiteit ook krijgen. Als bijlage een foto van zijn gelakte nagels
Kinderen van die leeftijd zijn nog niet bezig met wat bij een jongen/meisje hoort. Ze zien gewoon leuke verf op nagels en vinden dat ook leuk. Lekker laten gaan en vooral je zoon niet belasten met vragen over hoe dat is gegaan. Haal het er thuis weer af en klaar. Het zijn alleen sommige volwassenen die het raar vinden, kinderen niet hoor.
Nee, ik begrijp ook wel dat een jongen/meisje echt nog niet weet wat wel/niet bij hen hoort. Maar ergens ben ik van mening dat het nu wel even genoeg is geweest. Het eraf halen is niet de oplossing, dat laat hij echt niet toe en wordt dan echt boos als ik het eraf haal. Hij is er zo trots op. Ik hoop maar dat het er gauw weer af slijt. En euh sommige (?) volwassenen vinden het raar, hoe bedoel je dat
ik ben het met je eens. als hij zelf vraagt en heel graag wilt dan misschien wel doen. maar niet dat hij steeds er bij betrokken wordt wanneer de meisjes het krijgen. en dat is wel heel vaak in zo een korte tijd. en ik zou ook 1 of 2 fingers laten doen wanneer hij het zelf om vraagt.
en qua aktiviteit moeten ze ook wat meer jongens dingen vinden. elke keer nagellak is niet zo creatief vind ik.
1 of 2 x ja leuk, maar hij moet dan niet standaard om de paar weken met nagelijk thuis komen. Ik zou er zeker wat van zeggen. En ja dan val ik maar onder de cattegorie volwassene die het maar raar vindt..
Ik snap je wel....om het eens te doen is wel grappig maar om het dan nu iedere keer te gaan doen?! En als hij er niet om vraagt laat het dan zijn...... Dus ik snap je helemaal! En daarbij als jij het als ouder niet fijn vindt zeker aangeven
ik denk als het een keertje of een paar keertjes gebeurt ik het niet erg vind. maar ik zou het denk ook niet leuk vinden als het heel vaak gebeurt. ik vind het sowieso raar dat ze nagels gaan lakken op de kdv, heb ik ook nooit van gehoord. hebben kinderen onder de vier daar behoefte aan dan (ik heb alleen een zoon van 3,5 dus heb geen idee)? ik vind het persoonlijk nog een beetje jong voor nagellak/ make-up enz.
Ik vind het zowiezo slecht dat het zo vaak gedaan word.... Zowel bij jongens en meisjes. Het slijt er het meeste af in de mond en ze krijgen het binnen. Laten ze lekker de tenen lakken bij jongens zie je het niet meer meestal en meisjes kunnen schowen met mooie open schoentjes. Maar als jij het zo vervelend vind dan geef je het toch gewoon aan, is toch niks mis mee. Je kan altijd zeggen oke een keertje maar zo vaak vind ik niks. Als hij echt aangeeft dat hij hel elke keer ook wil zonder dat hun wat vragen tsja dan zou ik m lekker laten gaan denk ik. Succes met je beslissing Ben benieuwd wat je gaat doen
Ik zou er totaal geen probleem mee hebben. Ook niet dat ze het hem vragen, ipv dat hij er zelf om vraagt. Als er fruit wordt uitgedeeld vragen ze hem toch ook of hij een stukje appel wil, ook al vraagt hij er zelf niet om. Toen mijn kinderen mijn gelakte teennagels zagen, wilden ze allebei ook. En wat was mijn zoon blij dat ik ook blauwe nagellak had, want 'dat is voor jongens'. Tuurlijk knul, blauwe nagellak is voor jongens. Ik heb ook wel voorkeur voor nagellak op de tenen, niet op de vingers. En natuurlijk mag je tegen de leidsters zeggen dat je niet wilt dat je zoon nagellak op krijgt. (maar persoonlijk vind ik het gek om dat te zeggen alleen om de reden dat hij een jongen is. dan nog is het jouw beslissing om te maken hoor, niet de mijne.)
Een keer vind ik ook echt niet erg maar omdat het nu al de 4e keer is sinds februari (carnaval) begin ik het toch een beetje teveel worden. Net als wat er hier al geopperd werd, ze kunnen ook wat anders verzinnen voor de jongens. Als alternatief zou ik het bijvoorbeeld ook fijner vinden als ze dus 1 of 2 vingers doen maar het zijn gelijk alle nagels. @edelweiss; Ik snap jou reactie niet zo.. Ik denk dat ik toch even het KDV ga bellen en mijn 'probleem' ga voorleggen. Mijn man zei het gisteren ook al dat hij het nu wat vreemd begint te vinden.
Ik snap het ook niet zo... Maar 1 ding vind ik wel... En dat is als jij het niet wil... Dan kun je dat gewoon zeggen lijkt me. En dan verzinnen ze maar wat anders voor de jongetjes. (Desnoods een toefje blauw in het haar... Dat was je er zo uit en is wel jongensachtig. )
Het gaat mij erom dat ik het prima vind als ze een kind vragen of hij ook wil wat de anderen krijgen, ook al begint hij er zelf niet over. Of het nou gaat om fruit, of om nagellak, of om een puzzeltje voor aan tafel. Niet iedereen staat gelijk voor aan te dringen dat hij ook wil, kinderen die wat stiller zijn (of gewoon wat minder opletten) mogen toch met alles meedoen wat de anderen ook doen/krijgen?
@saskia78; Dat vind ik dan nog eens een goed en leuk idee, blauwe haren @belize; Uiteindelijk wel ja aangezien hij duimt
Eens, maar dan vind ik het beter dat ze een andere activiteit voor de jongens verzinnen. Misschien associeer ik nagellak teveel met meiden, dat kan, maar ik ben van mening dat het bij een gelegenheid zoals carnaval ik het geen probleem vind.
Ik weet niet wat ik ervan zou vinden. Echter als ze alle kindjes vragen of die nagellak willen en jouw zoontje als enige overslaan, tja. Dat zou ik dan juist niet fijn vinden, want dan word hij buiten gesloten. Als je het te veel vind kun je dat wel aangeven. En evt minder vingers, maar dan word er weer onderscheid gemaakt. En dan is ook met de teennagels zo. Overleg gewoon met de leidster(s) en kijk wat de opties zijn. Maar je zoon laten buitensluiten geeft, in mijn ogen, juist problemen. Want waarom een ander kindje wel en hij niet?