Nagellak bij een jongen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door BLiS, 28 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Eens! :) Inderdaad gewoon aangeven als je het niet wilt.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Maar als je het als ouder niet wil... Mag daar best rekening mee gehouden worden lijkt me.

Gaat hier er niet om wat zoonlief wil... Dat is wel duidelijk.
    (En ikzelf denk dan.. Kan het kwaad? Niet echt... Doe maar dan)
    Maar om het feit dat mams het geen goed idee vind.
    Minstens zo zwaarwegend als dat zoonlief het wel wil lijkt me.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Klopt, maar mams had toch nog niet gezegd dat ze het niet meer wilde?

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

snap toch al niet zo waarom zo`n jonge kindjes uberhaupt nagelijk op moeten hebben?
    Lekker ouderwets he:p

Hoe oud is je zoontje?

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @lov23; Hij is nu 3,5

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

nou nee dan is die nagelak helemaal niet nodig .... misschien een keertje voor de gein...
    Maar zo vaak bij zo`n kleine kindjes.....nee

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Dan ben ik dus niet de enige die het nu wel genoeg vind :)
    Ik ga er straks toch even over bellen.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gut of ze hun nagels nou met nagellak of met viltstift kleuren, ik zie het probleem niet hoor. Op die leeftijd bestaan er wat mij betreft geen dingen die voor meisjes of jongens zijn.

Qua gekluif op vingers lijkt het mij wel slimmer om de tenen te lakken, kunnen ze lekker showen in hun sandalen.

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ben ook zo ouderwets dan.ik zou bij n meisje ook niet zo een leuke aktiviteit vinden omdat het ook zo vaak weer terugkeert.

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nee ik vindt dat zo'n jonge kindjes geen nagellak hoeven te hebben;)
    Hier met carnaval idd gedaan dit jaar en dan is mijn dochter 4,5 ... Maar gewoon voor de gun iedere week nagellak op de nagels....nee daar is ze toch echt te jong voor.

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik vind het ook wel raar eigenlijk, vind het niet zo`n geslaagde activiteit en zou er na 2x ook wat van zeggen bij zowel dochter als zoon. ben gastouder en doe heel veel met ze, maar nooit zulke dingen....

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    precies...

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Vind ik ook hoor. Ik zie op de psz zo vaak kindjes (ok meisjes dan) met nagellak, zo overbodig! Vind het echt niet nodig een kind op die leeftijd nu al dat soort dingen aan te leren.

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

He he dacht al dat ik te was hahahaha

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zou het zelf geen probleem vinden. Als hij het prachtig vindt en het kan verder geen kwaad.. ach, ik zou het lekker laten.

Maar het gaat er niet om wat ik ervan vind, jij vindt het niet ok en dus is het jouw recht als ouder zijnde om er wat van te zeggen.
    Ik weet alleen niet of het nodig is om erover te bellen, dan wordt het zo'n 'ding'.. Ik zou er zelf voor kiezen om het even te noemen als je hem de volgende keer brengt. Maar ook dat is jouw eigen keuze.

16. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een gastouder en ik heb zelf drie meiden die dit fantastisch vinden;).

Ik had het laatst ook bij de hand en heb gewoon even de ouder een berichtje gestuurd, waarop ik direct terug kreeg geen probleem

Hij was apetrots op zijn (alleen)groene duim nagels:). Maar dit gebeurt hoogstens 2 keer per jaar.

Ik vind wel dat je ouder moet vragen of ze het goed vinden.

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Overbodig? Tja, op zich wel natuurlijk. Maar veel meiden (en jongens) vinden het prachtig. Dus waarom niet.

Ik zie echt geen reden om het niet te doen bij meisjes, behalve als ze het steeds afbijten oid. Bij jongens snap ik het wel als je het niet te vaak wilt het hebben.

Vanaf eind peuter/begin kleutertijd beginnen ze echt wel duidelijk verschil te maken wat bij meisjes/jongens 'hoort'. En ondanks dat t dan nog steeds wel kan, zou ik persoonlijk ook wat terughoudend(er) zijn bij een jongen.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, en weet je ook wie die verschillen ze aanpraten? Volwassenen....

Hoezo onnodig... een prinsessejurk is ook onnodig of erger van die die flamengo schoenen... als je kind het nou mooi vindt. Ik vind dat er erg moeilijk gedaan wordt. Zolang een kind niet sabbelt... lekker laten gaan. .. er zijn wel belangrijkere didngen om je druk over te maken.

19. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Laat hem toch ... Als hij het graag wil en er trots op is ... is hij een blij kind en het zijn zijn nagels, niet die van jou.

Tegen zijn 12de zal hij hoogstwaarschijnlijk echt wel zijn nagels niet meer (laten) lakken, hoor!

20. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Nou nou, dus als hij nu een oorbel wil oid moet ik dat maar gewoon toelaten:$
    Daarbij moet ik wel zeggen dat een oorbel 'blijvend' is en nagellak niet maar gaat mij in deze om de principe kwestie.

Ik wil toch wel graag de regie in eigen handen houden ;)

Deel Deze Pagina