help mijn kind scheld?!?!!?!?!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door matje, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. matje

matje Niet meer actief

sinds mijn zoontje naar de peuterzaal gaat is zijn taal er flink op vooruit gegaan, heel fijn, maar ook in negatieve zin.

mijn man liet van de week iets vallen en de kleine zegt
    ja papa, kut he!?!?

wij vielen om van schrik!
    wij hebben voordat de kleine geboren werd, schelden afgeleerd en om andere dingen te gebruiken (als chips i.p.v shit

nou komt hij met zoiets thuis!!!
    moeten we dit bestraffen, of negeren
    ik weet niet goed wat te doen want dit wil ik natuurlijk niet hebben, wij zeggen het ook niet.

ik weet dat scheldwoorden op zp niet gepast zijn
    want het is natuurlijk niet tegen iemand bedoeld.
    maar sorry voor het taalgebruik dan.

2. tulip

tulip Niet meer actief

jeetje, ik kan mij voorstellen dat je het erg vind, op deze leeftijd is de beste manier negeren. Zelf de woorden niet gebruiken en ook niet te heftig reageren, want dan wordt het interessant.

In jouw voorbeeld zou papa dan het beste kunnen zeggen: das idd heel vervelend.

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn zoon heeft ook een tijd flink gescholden en soms nog.
    En als hij merkt dat ik er op reageer wordt dat natuurlijk alleen maar interessanter.
    Hij heeft periodes gehad waar hij soms wel 10 min achter elkaar gvd aan het zeggen was. Het zijn woorden die ik echt nooit gebruik! maar goed heb hem laten razen en hem volkomen genegeerd in zijn schelden.
    Hij begreep er niets van maar was het wel gauw afgeleerd.
    Negeren dus.

Nu mijn zoon trouwens wat ouder is zeg ik hem er ook bij dat het niet zulke nette woorden zijn en daar lijkt hij wel gevoelig voor te zijn.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje begint er ook mee.

Van de week begon hij tijdens een stoeipartij met: ik heb gewonnen, jij bent dood.. Ook op andere momenten is iets dood, zoals speelgoed dat hij laat vallen.
    Ik heb gezegd dit ik dood niet leuk vind om te zeggen, en verder er geen aandacht meer aan besteed. Dat is het advies dat ik ook al gehoord had. En het is nu alweer een paar dagen zonder dat woord..

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn echtgenoot is helaas nogal onvoorzichtig in zijn woordgebruik en nog erger... zoonlief pakt feiloos op. Ik vertel hem dan dat ik het geen goed woord vind en verder negeer ik het. Dat gaat goed.

6. Hester

Hester Niet meer actief

De mijne zei voluit "GVD" terwijl dat iets is wat wij thuis ABSOLUUT niet zeggen.

Meteen gezegd dat dat vieze woorden zijn en dat ik die niet wil horen. Dat snapte hij goed en hij heeft het niet meer gezegd.

Ik heb het verteld op het KDV en zij zouden er ook goed op letten, waarschijnlijk meegenomen van grotere broers/zussen van één van de andere kindjes.

Ook is het soms "poepie scheetje" enz - hoorde ik hem met zijn KDV-vriendje zeggen, maar dat vind ik nog te overzien. Echt vloeken of schelden mag echt niet.

7. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Hier ook! Laura kwam thuis en zei gvd. Had ze van een vriendje op school gehoord. Ook zegt papa graag MF. Maar heb haar uitgelegd dat dat niet netjes is. en eigenlijk luistert ze dan wel!

En laura weet heel goed wat het woord dood is. Helaas zijn al 3 van haar dieren doodgegaan en ik heb haar eerlijk uitgelegd dat ze dood zijn en in de hemel zijn en nooit meer terug kunnen komen. Ze gebruikt het woord daarom ook niet tijdens het spelen.

8. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Wij zeggen tegen onze meiden dat we het niet leuk vinden dat ze zulke woorden gebruiken.Negeren werkt hier niet,dan weten ze nog steeds niet dat ze het niet mogen zeggen.Ze moeten namelijk weten wat wel mag en niet mag.We hebben hier gehad dat ze de hele tijd stomme mama/papa zeiden.We hebben gezegd dat we daar erg verdrietig van worden en dat we het niet lief vinden.
    Succes ermee.

9. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Hier is het de halve dag "domme". maar of ze het van ons, of psz heeft, en of het van GVD of potverdomme af komt, geen idee. wij gebruiken beide nooit het hele woord, vader is VD, ik ben meer GV (dus ze heeft t sowieso niet van mij ;)).
    Probeer het te negeren, maar ze blijft het doodleuk gebruiken.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    hebben wij zeker allemaal nette kindjes op de PSZ, ha ha Ze heeft gelukkig nog niet die rare woorden meegenomen.

Isabella heeft weleens een reclame van de new kids gehoord en toen heeft ze wel een keer verekte m**l gezegd.

Oeps.

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook de new kids opgepikt 'verrekte koekwaus'
    Hmmmm...

Deel Deze Pagina