Nagellak bijna 3 jarig zoontje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ohmama, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tennes

Tennes Niet meer actief

Ieder zijn eigen mening!

Maar ik moest wel ff grinniken toen ik dit las. Ik zie mijn zoontjes al voor me! Ze mogen hier overigens gewoon nagelak als ze dat willen. Evenals prinsessenjurken, poppen en roze theeserviesjes.

2. Sabkesam

Sabkesam Actief lid

18 dec 2009
    127
    0
    0
    Mijn zoontje vindt het ook helemaal geweldig. Als oma naar de nagelstyliste moet, gaat ie altijd mee. En laatst vroeg ie aan mij of ik zijn nagels wilde lakken, dus toen zei ik: nee joh, dat is toch voor meisjes. Zegt hij heel bijdehand: Ja maar mama, jij hebt ook blauwe nagellak dus die is voor jongens :)
    Meestal lak ik alleen zijn duimpjes en dan na een dag is ie het alweer beu en moet het er weer af.

Enneh btw....David Beckham en Cristiano Ronaldo lakken ook hun nagels. Hihihi!

3. Bri

Bri Niet meer actief

oh, blijkbaar doet mijn zoon nóg gekkere dingen dan het jongetje van TS... laatst op het kdv werd ik verwelkomd door mijn zoon in een roze, tule rokje (leek wel op een tutu, nu je het zegt). hij vond het geweldig, en ik dus ook.

ik vind het onzin om peuters al sekse-specifiek te laten spelen. ben eerlijk gezegd verbijsterd dat er hier zo veel zijn die geen pop willen kopen voor hun zoon (en dat die ook geen jurk aan mag); en geen treinbaan voor hun dochter...
    niet dat ik het slecht vind hoor, maar ik ben echt enorm verbaasd dat er zo veel mensen zo denken.

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Precies, ik veroordeel het ook niet, ieder zn ding. Maar ik snap het gewoon echt niet.

Mijn dochter heeft voor dr verjaardag dus wel een treinbaan gekregen, een roze van Hello Kitty Duplo :) En ze heeft autootjes. Joh, ik zou als kind dus echt superongelukkig geweest zijn als ik mijn auto's had moeten missen. Ik speelde met autootjes, treinbaan, had een crossfiets en klom in bomen. Heerlijk! En ben toch echt een vrouw hoor (en nog hetero ook haha).

Dus ja, het verbaast mij ook enorm, van sommigen wist ik het al wel want deze discussies is eerder geweest. Maar blijf me verbazen haha.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het is inderdaad niet zo dat als je je zoontje 1x voorziet van gelakte nageltjes, hij dit altijd wil.
    Ik heb laatst ook gezegd: nee, dat gaan we niet altijd doen :D

Hier ook wel eens zoonlief opgehaald van het KDV in een prinsessenjurk...of met een haarband in (met pluche).

Ik snap de ouders wel hoor, die het liever niet hebben.
    Maarja, wat doe je als je zoontje tijdens het verkleden op bijv. een KDV heel graag prinses wil zijn??

Vaak heb ik het idee dat jongens minder mogen omdat ze jongens zijn, meisjes mogen wel die auto, trein etc.

Voorlopig krijgen onze jongens de ruimte. Er komt vast een tijd dat hij niks te maken wil hebben met alles wat met meisjes te maken heeft....en daarna weer een tijd die er alles van wil weten.

Hij kreeg bij het Pannekoekenschip zo'n piratendoekje (hoe heet zo'n ding?).
    Nu is hij soms Piet Piraat (knoop je hem achter zijn hoofd), soms oma (knoop je hem onder de kin) en jawel...ook Mega Mindy (knoop je hem op zijn borst). Als ik dan zeg: ben je niet Toby?
    Is het neeeheeee...ik ben Mega Mindy (op een heel schattig toontje).

Hij mag van mij Mega Mindy zijn :D

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb zomers nagellak op de tenen, mijn zoon komt ook bij mij als ik er mee bezig ben en wil dan ook een nageltje gelakt hebben. Geen probleem krijgt hij ook een roze nageltje haha. Nee geen problemen mee.

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik kan het me ook zo voor stellen. Die meisje mogen maar als prinsesen met gliters glans en zwierige rokjes

En jongens moeten maar als piraat.

Is toch ook leuk als je staat te dansen en je rondjes draai dat je rokje o. Hoog gaat en die gliters allemaal leuke kleurtjes te weeg brengt

Altijd maar dat prototype moet zijn je hebt een piemel dus ie bent een jongen
    Blauwe is je kleur

Je hebt een plaser je Bent een meisjeroze is je kleur

En ik vindt het dus wel slecht. Want een thee serviesje of een pop. Brengt ook de fantasie met zich mee over het Fam. Gebeuren en het Zorgen

Of onee. Een vrouw hoort achter het aarrecht. En maar klagen hè. Mijn man doet niks nee komt omdat de stofzuiger en het thee servies vroeger roze waren en daar mag je als jongen niet mee spelen ;).

Neehoor mocht ik een zoon hebben zij nagels mogen gewoon een kleurtje

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik zou het niet stimuleren. Maar.... ook zeker niet verbieden. Als ik een zoontje had die dat graag wou omdat z'n zussen ook nagellak hebben bv, dan ga ik niet zeggen: jij mag het niet want jij bent een jongetje.

Maar ik zou niet uit mezelf poppen gaan kopen ofzo, in die zin ben ik wel wat meer traditioneel. (al hebben mijn dochters een trein gehad voor hun verjaardag, maar zie dat niet echt als iets 'voor jongens')

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik vind speelgoed dus een heel ander verhaal dan een prinsessenjurk. Mijn dochter speelt alleen maar met auto's, maar dat doe ik toch ook? Alleen die van mij is een stukje (heel stuk) groter. Ik heb ook een mannenberoep, maar toch vind ik dat anders.

Ik zie bijvoorbeeld mijn man ook echt niet in een roze tutu door de woonkamer heen gaan.

10. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Ik verbaas me er ook over dat sommige echt dat jongen/ meisje apart houden....

Ik kan me voorstellen als jij een dochter en zoon hebt en ze spelen samen dat je ook niet ontkomt aan het feit dat zoonlief 'meisjes' dingen doet.... En andersom.....

In de kleuterklas ga je jongens toch ook niet verbieden in de poppenhoek te spelen??

Mijn zoontje zou het ook mogen, geen probleem! En mijn man zal er alleen maar om moeten lachen...
    Ik zou me er echt niet druk om kunnen maken....

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Stimuleren of toestaan vind ik trouwens twee heeeeeel verschillende dingen!

Ik zou niet zeggen: wil jij ook je nagels gelakt, die jurk aan, een staartje in etc.

Maar het verbieden vind ik gewoon sneu en onnodig. Hij is pas 3.

12. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    amen!!!!!

jeetje zeg waar kan je je druk om maken. laat een kind lekker kind zijn. ze kunne later zich nog druk genoeg maken om alles wat wel en niet MAG van hun omgeving.8)

nu kunnen ze juist lekker genieten. zo heeft een jongetje op mijn dochters peuterspeelzaal roze wantjes. die wilde hij zo graag. en nu is ie als een koning te rijk. moet je dan nee zeggen omdat roze niet MAG????????????????? :$belachelijk. laat kids lekker kind zijn. als mijn dochters met autootjes willen spelen of piraat spelen etc mag dat lekker net zoals ze prinsessen mogen zijn .:D

nu kunnen ze nog lekker vrij zijn!:):)

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Nou ik geloof dat ik al 2,5 jaar bezig ben met wat wel mag en niet mag.

14. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    waar ik wel benieuwd naar ben van de mama's die hun kind sekse-specifiek opvoeden: wat als je zoon 16 is en meisjesachtige dingen doet? of gothic wordt? of met een vriend thuis komt?
    dat lijkt niet in jullie plaatje te passen, maar er komt een tijd dat je het niet meer kunt verbieden. hoe voel je je dan? en hoe reageer je dan op je kind?

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik vind nagellak en verkleedkleren ook heel wat anders als speelgoed. bedoel plurk speelt ook alleen maar met auto's ipv poppen. en als ik een jongen zou hebebn mag ie van mij rustig met een pop spelen oid. maar nagellak of een rose tutu aan . nee. ik doe hem ook in het dagelijks leven geen rokje aan of wat dan ook. net als ik plurk niet in jongenskleding steek.

en dat heeft verder niets met later te maken of als ze straks lesbies blijkt te zijn. maar een jongetje met nagelak of een prinsessejurk vind ik gewoon "niet nodig. vind die prinsessenjukren etc sowieso al helemaal niks hahaha

16. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Mik, goed gezegd!

@ Lauwie, dat vroeg ik me idd ook af!

@ Plurkie, je meet dus met 2 maten? En wat is jongenskleding? Mijn dochter draagt zwarte shirts met doodshoofdjes, is dat voor jongens? Maar ze draagt het op een rokje? En ze draagt nu momenteel een Feyenoordtenue, is voetbal, is dat ook voor jongens?

17. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ach waar je je allemaal druk om kan maken in dit leven. voor dit soort onzin is het leven toch gewoon te kort.

is mijn mening hoor

18. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    Hier even de reactie van pappa:

NATUURLIJK mogen jongens geen nagellak op! Kom nou... Straks gaan ze nog schoonmaken en koken ook, dat is voor vrouwen! Jongens moeten met pistolen spelen, en vechten, niet van die nichterige mietjes-nagellak op!

En de serieuze reactie:
    Wat een bekrompen reacties hier zeg bij sommigen... Mijn ouders waren hippies dus ik ben nogal vrij opgevoed. Liep van kleins af aan over het festivalterrein, had lang haar, en ja, een staartje. Heb ongetwijfeld ook weleens nagellak op gehad en een jurk aan, in ieder geval wel de schoenen van mamma... En wat schetst mijn verbazing: Ik ben niet achter het Centraal Station geëindigd waar ik mannen afwerk voor geld, maar ben gewoon getrouwd met een mooie vrouw en heb een prachtige dochter. Die inderdaad punkshirts draagt, zwart met doodshoofdjes en dat super vindt.

Kinder van 2 pesten NIET, waarom niet? Omdat ze alles gewoon vinden. Je kunt iemand die je doodnormaal vindt nergens mee pesten. Al loopt een jongen met op iedere vinger een andere kleur nagellak, lippenstift op en in een rose tutu, laat hem toch? Dat blijven ze écht niet doen. Als je het verbied dring je alleen je eigen foute opvattingen aan hem op ('DIT is een jongen, DIT is een meisje, als je buiten die afgebakende lijntjes komt ben je raar')...

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

Van mij zou het mogen, van mijn man ook denk ik. En anders zeg je toch dat het mag maar dan gewoon na een dag weer eraf halen?

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Even aan man gevraagd, die zegt, als wij een kereltje zouden hebben magtie van mij nagellak op hoor. Hij zegt, kinderen van onder de 4 doen gewoon wat ze vaak zien bij hun moeder, dus de kans is groot dat een jongen ook een tijd met poppen speelt. Net zoals S nu druk is met haar 3 baby's, dat ziet ze bij de opvang :)

Gelukkig, hier wordt dat dus geen discussie als wij een jongen mogen krijgen :)

Deel Deze Pagina