ik meet helemaal niet met twee maten. ik zeg alleen dat IK speelgoed en kleding een verschil vind. en ik mag toch zeker mn eigen mening hebben of is dat verboden? wat een ander doet moet ie zelf weten. zou daar ook niets van zeggen. maar ik vind het geen gezicht nagellak bij een jongen. net als sommige hier je bijna doodschieten als je kind oorbellen draagt. om maar wat te noemen.
laat ik het dan es andersom vragen aan de dames hier die het allemaal geen probleem vinden...... als jullie zoon van 4 nu zegt dat ie de jurk van zijn zusje aan wil naar schoo"l met een maiilot en meidenlaarsjes... laat je hem dan ook zo naar school gaan?? want jaaaaa. wat is meidenkleding en jongenskleding??? en ik weet zeker dat iedereen dan nee zegt. want nee dat kan en mag niet. das dan toch net zo goed "met twee maten meten? bedoel dan moet je daar ook geen punt van maken want ik lees hier wel. neeee naar school moet het eraf? waarom dan???
nou kijk dat is dan prima... maar ik weet zeker dat er veel zullen zijn waarvan dat dan niet mag. en dat vind ik dan raar tis alles of niks bij mij
Wat is er dan anders aan dat jij een mannenberoep hebt? Ik zie echt geen verschil. Ik zie mijn man al helemaal voor me in een roze tutu,.......hahahahhahahahahahahahahahahahahaa,....leuk voor de carnaval @Chieffie, ik ben het echt helemaal met je eens (al waren mijn ouders geen hippie) je moet kinderen gewoon niet in een keurslijf drukken en een eigen indentiteit laten ontwikkelen. Mocht mijn zoon een tutu aan willen naar school of een prinssesenjurkje, dan zou ik hem uitleggen dat hij ook niet zijn kattenpak of piratenpak aan mag, dit staat dan volledig los van jongens of meisjes kleding. Wil mijn zoon een roze trui,...prima, dan mag hij hem ook echt aan naar school. Dit rok zou hij ook aan mogen,,....maar kleuters kenende is dat voor 1 halve dag hahahahaha,.....ik moet eerlijk bekennen dat ik dit een erg leuke discussie vind, waar iedereen een andere mening over heeft en maar goed ook, anders zou de wereld wel heel saai zijn!!!!! (helemaal wanneer er jongertjes rondlopen, zonder nagellak)
nou ik vind zodra ze naar school gaan het sowieso een andere verhaal want daar zitten ook oudere kindjes op en ik zou niet willen dat mijn kleintje gepest zou worden. ik ben zelf vroeger gepest dus weet wat het is. dus zal wel alles doen om dat tegen te gaan. maardan krijgt ie gewoon blanke nagellak op als ie dat graag wilt
ik vind het gewoon zo zielig dat ik er eigenlijk rekening mee moet houden met pesten. maar zou (helaas) daar toch rekening mee houden. want zal alles eraan doen om dat te voorkomen !!!
als mijn zoontje 4 is en met een tutu naar school wil, zou ik hem idd ook tegen pesten willen beschermen. er gaan dan ook kindjes naar die school die thuis geleerd wordt dat een tutu raar is voor een jongen en mijn zoon daar mee gaan pesten helaas is niet de hele wereld zo ruimdenkend en daar wil ik mijn zoon ook op voorbereiden. thuis accepteren wij hem zoals hij is, maar als je afwijkt van de norm krijg je daar buitenhuis wel reacties op. ik wil niet dat hij daar op een pijnlijke manier achter komt.
Als mijn zoon van net 3 persé nagellak (of andere meisjeszaken) wil, dan zal ik hem uitleggen dat nagellak eigenlijk voor meisjes is maar dat hij dat thuis best een keer mag proberen. Geen probleem hoor. Ik vind het zwaar overdreven om een peuter al zulke dingen te gaan "verbieden". Ik kan me NIET voorstellen dat hij op oudere leeftijd nog nagellak zou willen dus waar maken we ons druk om???
als jij mij bedoelt dat ik mn kind opvoed met het idee dat het raar is dat een jongen een tutu draagt heb je het mis hoor ik leer mn kinderen dat je voor iedereen respect moet hebben ongeacht wat dan ook. maar ik vertel ze wel dat het over het algemeen niet zo gebruikelijk is dat jongens een tutu dragen net als dat een jongen geen nagellak draagt en een vrouw geen kaalgeschoren kop heeft. maar nogmaals wel dat ze voor uitzonderingen op die regel wel gewoon respect moeten opbrengen
Ik heb thuis geen prinsessenjurken of tutu's...dus gelukkig hoef ik daar niet over na te denken Mijn nieuwe lakje vond hij stom...de kleur die hij de vorige keer ook per se wilde vond hij nu ook stom dus het is alweer klaar hier. Ik blij dat ik hem 1 rondje nagellak heb gegund..ow wat was ie trots op zijn mooie paarse glitternagels Maarre...ik snap de andere mening heel goed hoor. Ik had er niet eens over nagedacht om nu al te beginnen met de scheiding tussen jongens en meisjes... Heb het hier en daar in mijn omgeving gecheckt (of ik nu niet eigenlijk verkeerd bezig was geweest). Gelukkig was er niemand die het absurd vond, die nagellak. Natuurlijk zijn er altijd verschillende meningen. Ik heb eens een meisje in de klas gehad die haar haar absoluut niet korter mocht knippen dan het was (en mooi haar was het toen niet eens, heeeel dik!). Ze baalde! Elke maand vroeg ze het volgens mij weer..maar het mocht niet. Nah, daar valt mij de mond van open! Meisjes hoorde lang haar te hebben (heb ik het over een leeftijd tot groep 8 hoor..en langer volgens mij). Nu trof ik haar via Hyves weer, met haar tot op haar schouders Ze gaan toch wel doen wat ze ZELF willen, gelukkig.
oh neej dat boeit mij eerlijk gezegd niet, er wordt hier ook gewoon met poppen gespeeld en ook speltjes in zijn haren gedaan ; die kan je ook zo weer afdoen maar nagellak zie ik gewoon nut niet van; vind ik ook voor oudere meisjes gewoon en is zo gedoe weer met afhalen.
Hier een jongentje van 2,5 die -zonder aangemoedigd te zijn- roze als lievelingskleur heeft. De beker, het toetjesschaaltje etc. alles met roze zijn (van de ikea). Daarnaast heeft hij de enige pop hier in huis (die ooit van mijzelf is geweest en waar ik vroeger overal mee rondsleepte en mee sliep) gevonden en inmiddels geconfisqeerd heeft als zijn slaapie. Stiekem moet ik er erg om lachen en vind ik het heel schattig. Poppedijn is echt zijn knuffel nu net als het die van mij vroeger was. Ik durf hem amper te wassen omdat hij al zo versleten is.... Maar nagellak zou van mij dus best mogen nu. heb het alleen zelf niet in huis, dus ze komen er weinig mee in aanraking. Bij de gastouder loopt Chris ook regelmatig rond met de haarband van een meisje wat daar ook komt. Prima. De ervaring leert hier dat ze snel genoeg leren wat wel en niet 'kan'. Zoontje van een vriendin van mij was ook helemaal 'roze' en na 2 dagen kleuterschool was roze stom en voor meisjes. Ze pikken snel genoeg op wat waar 'hoort' volgens de maatschappij. Maar hier dus rustig serviesgoed e.d. in huis waar mijn beide zoons ook heerlijk mee spelen. Ik ben dus niet zo seksespecifiek, maar toch merk ik dat ook onze zoons al wel echt 'jongens' dingen oppikken vanuit de omgeving/psz etc. Als ik kijk naar wat er inmiddels allemaal van Cars hier in huis ligt.....
'Het is over het algemeen niet gebruikelijk dat jongens nagellak dragen' en 'Nee, je mag geen nagellak want dat is voor meisjes' zijn 2 hele verschillende dingen. Gezien je eerdere posts krijg ik de indruk dat voor jou de 2e meer opgaat. Maar he, als je graag rolbevestigend bezig wilt zijn, prima, ieder zijn ding
ik doel op niemand. daar kan ik (op internet) niet over oordelen. ik bedoel meer in het algemeen dat ik denk dat pesters ws thuis niet opgevoed worden met het idee dat iedereen goed is zoals hij is. (waarmee ik dus niet zeg dat elk kind dat opgevoed wordt met 'hoe het hoort' een pester is!)
en er zijn ook genoeg kinderen die pesten die juist wel heel netjes worden opgevoed dus ook dat is kortzichtig
dan moet je beter lezen want ik heb nooit gezegd dat ik het zo zou zeggen: nee je mag geen nagellak want dat is voor meisjes. ik heb gezegd dat ik het niet zou stimuleren. en het gewoon niet nodig vind bij een jongetje dat ik nou toevallig mijn eerste post heb geqoute van missym..... later heb ik gezegd dat ik het niet zou stimuleren.... maar tis makkelijk om 1 persoon op zijn eigen mening te pakken natuurlijk
ik werk in de kinderopvang en de jongens kleden zich regelmatig als prinses en de meisjes als piraat. met ongeveer 7 jaar verdwijnt dat vanzelf. dus ik zie het probleem niet, stel dat jullie zoons zich op de bso als prinses verkleden, moeten de leidsters dat dan ook niet toestaan? terwijl de andere kinderen gewoon wel lekker meedoen? het hoort erbij op jonge leeftijd en gaat vanzelf over.