@ Plurkie, en even terug komen op je vraag: Nee ik zou hem niet in maillot naar school laten gaan, om hem te beschermen. Er zitten namelijk (zoals Mik ook al zei) ook oudere kindjes op school die hem wel zullen gaan pesten. En ook ouders van kindjes die dit zeer waarschijnlijk belachelijk vinden. Dat wil ik mijn zoon niet aan doen. Dus ik zou hem dan thuis de hele dag in zijn maillot en tutu laten lopen. Maar ik denk zelf tegen de tijd dat ze naar school gaan dat ze dat allang niet meer willen omdat alles wat van meisjes is 'stom" is.
Je post zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie Je doelt vast op die prinsessenjurk naar school? Daar heb ik antwoord op gegeven: Die hebben we niet in huis, dus dat zal lastig gaan. Hij heeft hem een keer op het KDV aangehad, net als die diadeem. Zijn teennagels heb ik vorige zomer 1x gelakt, met parelmoer en met O&N mocht hij 1 handje paars met glitters...van de vriendin waar we waren. De nagellak is dus wel in huis en ja...hij is hiermee ook naar het KDV gegaan. Of dat naar school ook zou mogen..ik weet wel zeker dat hij over een jaar uitgekeken is op de nagellak..dat is hij namelijk nu al.
nee dan moet je goed lezen..... ze bedoelt dat kinderen van mensen"zoals ik: die zeggen hoe het hoort... ( dus rose voor meiden blauw voor jongens simpel gezegd) niet perse pesters hoeven zijn. en ik geef daarop als antwoord dat er ook kinderen zijn die netjes opgevoed zijn zonder hoe het hoort ook pesters kunnen zijn. pesten ligt vaak aan iets heel anders en heeft vaak helemala niets met opvoeding te maken. maar goed das een heel ander verhaal. en verder stop ik met deze discussie. ik heb mijn mening gegeven en sta verder open voor ieder ander zijn mening wat ik al meerder keren heb gezegd. maar mensen blijven nu eenmaal op 1 punt insteken. ik heb respect voor ieder die zijn kind nagellak toestaat, jammer dat andere dan geen begrip hebben voor als je dat niet graag ziet. iedereen een fijne zondag! * ga nu douchen en mijn nagels lakken*
nee elmo das niet waar ik helemaal op doelde. ging erover als je zoon naar school een gewone jurk of rok aanwilde. was een punt over wat jongens en meidenkleding was maar goed zie verder mijn bovenstaande post
Plurk, ik heb een beetje het gevoel dat je je licht aangevallen voelt. Dit lijkt me echt niet nodig hoor. Maargoed, hier geen rokjes en jurkjes in huis. Ik heb het ook niet bij de hand gehad dus weet niet wat ik zou doen. Dat van die nagels heb ik me ook niet vooraf bedacht. Toen hij aanschoof met zijn voetjes, heb ik ze gewoon gelakt.
nee voel me helemaal niet aangevallen. maar gewoon jammer dat ik wel de mening respecteer van degene die wel nagellak toestaat. ondanks dat ik het niet nodig vind. maar mijn mening is verkeerd/niet goed. maar goed dat blijf je houden op een forum. maar daarom steek ik er geen tijd meer in. thats all. en nu echt weg. zoef
ga hier verder niet op in plurkie. want je voelt je inderdaad aangevallen. iedereen recht op zijn mening. en mijn mening is dat je kids lekker kids moet laten zijn. en als dat is dat een jochie op drie jarige leeftijd een prinsessenjurk aanwilt. lekker doen! zo ben weer weg want ben high tea aan het voorbereiden hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
ik wist dat dit ging komen. er zijn altijd mensen die je toch nog even een trap na moeten geven. voor de 100 ste keer ik respecteer jullie. zouden jullie mijn mening dan ook kunnen accepteren? en jaaa tuurlijk ik voel me vreselijk aangevallen is het nu naar ieder zijn zin hier
plurkie, volgens mij geef ik antwoord op je vraag, namelijk ik zou mijn zoon willen beschermen tegen pesten over die meisjeskleding. ik zou niet zeggen dat het niet mag maar wel uitleggen welke reacties andere kinderen kunnen hebben. volgens mij geeft juist niemand antwoord op mijn vraag. wat als je zoon 16 is en nagellak opwil? of een jurk aan? en netjes opvoeden vind ik wel een heel ruim begrip. bij pesten komt idd veel meer kijken. bijv onzekerheid en overschreeuwen. ik denk alleen dat de ruimdenkendheid die je van huis uit mee krijgt wel een factor is die meespeelt. zeker als je 4 bent. om kinderen die anders zijn te kunnen pesten, moet je je beseffen dat er 'sociaal aangepast normen' zijn en dat een ander kind daar niet in past. en ik heb het dus niet specifiek tegen jou, maar reageer op je omdat jij de discussie aangaat.
(Even Chieffie hier ) Wat ga jij straks doen als je zoon naar je toe komt dat hij homo is? Dat 'hoort' natuurlijk ook niet: De man is getrouwd met de vrouw, en de man is piloot, brandweerman of agent en de vrouw doet het huishouden en zorgt voor de kinderen. Dat gaat niet met 2 mannen... En als je al tegen zoiets onschuldigs als nagellak op je 3e bent...
Tjee, het zijn inmiddels wel een paar discussies tegelijk geworden. Ik probeer nog te antwoorden op een van de vragen die plurkie stelde. Als mijn zoon op zijn 4e graag in rokje en maillot naar school wil, mag hij dat op zich wel van mij; ik zie daar geen probleem in. Het enige waardoor ik hem toch zou proberen te overtuigen dat hij het beter niet kan doen, is de reden die hier ook al door veel dames is aangegeven: andere kindjes zouden het niet zo gewoon kunnen vinden en er misschien vervelende opmerkingen over maken. Als hij dan tóch door zou zetten (en ik weet niet waar ik dan zo gauw een rokje en maillot in zijn maat vandaan ga halen, want ik koop geen rokjes en maillotjes voor hem) en het écht wil, dan zou ik een broek en sokken meegeven en het even aan z'n juf uitleggen. Als het dan gebeurt dat hij halverwege de dag bedenkt dat hij niet meer in rokje wil, dan kan hij zich verkleden. Het gekke is dat het op iedere leeftijd voor een meisje makkelijker / meer geaccepteerd is om zich 'als een jongen' te gedragen dan andersom. Wat ik zou doen als mijn zoon op zijn 16e een jurk aan wil, of makeup op, of met een vriendje thuis zou komen? Ik zou me realiseren dat je een puber de ruimte moet geven om zichzelf te zijn, en hem toewensen dat hij gelukkig is met wie hij is en met de keuzes die hij maakt. Ten slotte: plurkie, volgens mij is het niet nodig om je aangevallen te voelen. Ik respecteer je mening en voel geen enkele behoefte om jou (of wie dan ook) een 'trap na' te geven. Ik stel het wel op prijs dat je je best doet om uit te leggen hoe je erover denkt, al begrijp ik het gewoon niet. Maar dat kan net zo goed aan mij liggen als aan jou.
Als mijn zoon 16 is.... Het topic ging over nagellak bij een 3 jarig jochie Wel of niet (Plurk) maakt me niet uit wat een ander daarvan vindt, echt niet. Kan me in beide vinden.
dan antwoord ik nog even op de nagelak.....please...laat een kind een kind zijn en zichzelf of haarzelf kunnen ontwikkelen natuurlijk voed je op en stuur je bij maar als je over deze dingen al moeilijk doen kom op zeg als je ergens heen gaat haal je het er gewoon weer af niks aan de hand. kindje heeft plezier gehad en klaar,laat ze het zelf ontdekken daar is het kind voor
Had allang niet meer gekeken hier, maar wil toch nog even reageren. Ik heb er zelf geen problemen mee dat hij nagellak op wil of wat dan ook, mijn vriend was er alleen wat minder gecharmeerd van, daarom vroeg ik me af of meer mensen zo zouden denken. In de openingspost heb ik dan ook geschreven dat ik het slecht vind om het bijvoorbeeld te verbieden, omdat je kinderen dan 'in hokjes leert denken.'
mensen lezen dus echt wat ze willen lezen he? heb al eerder gezegd dat ik er niets tegen heb als mn dochter lesbies is. maar ja blijf mij lekker op dat ene ding pakken
Dit soort dingen vind ik toch aanvallend, jouw grens is het tekenen op de bank, mijn grens is de nagellak, dat zegt totaal niks over het ontwikkelen Hier dus ook een bekrompen ouder, waarvan haar zoontjes later andere gaan pesten
Dit slaat natuurlijk ook nergens op. Mijn zoontjes hoeven geen brandweer of piloot of (en graag zelfs GEEN) agent te worden. De een heeft gewoon andere grenzen dan een ander, ik vind nagellak en al helemaal een tutu gewoon écht te ver gaan en totaal niet nodig om mijn kind gelukkiger te maken. Maar goed, ik denk dat dit ook wel een klein beetje te maken heeft met het cultuur verschil dat ik ervaar, want ik zou er niet eens overnadenken om 1 van mijn zoons wél nagellak op te doen, net zoals jullie er niet over nadenken om je zoon op de bank te laten tekenen oid.
t is maar wat je aanvallend vind dit is MIJN mening en hoe kom jij er nou bij met je op de bank tekenen?????????????zeg ik daar iets over???nee je DENKT voor mij das heel wat anders tjonge jonge jij hebt je mening al gegeven en die was maar wat duidelijk dit is de mijne ik antwoord ook 1 keertje op dit topic zeg ga lekker al die andere vrouwen ook aanvallen die ook zeggen dat nagelak prima is?