Tips tegen brandend maagzuur...?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door muis1978, 20 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis1978

muis1978 Lid

5 jun 2008
    24
    0
    0
    Hallo!

Helaas heb ik (zoals waarschijnlijk vele) nogal last van brandend maagzuur... Wie heeft er nuttige tips om dit zoveel mogelijk te beperken?

Alvast bedankt!

Groetjes

2. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Opletten met wat je eet. Niet teveel prikkelende dingen eten, zoals suikers, witbrood, sinaasappelen, koffie en frisdranken, etc. Toch kun je het niet echt goed voorkomen, hoor, het hoort gewoon bij zwanger zijn en het veranderende lichaam, schijnt.

Zelf heb ik er ook regelmatig last van gehad, maar ik neem gewoon een Rennie. Schijnt dat je daar weer winderig van wordt, maar daar heb ik toch al de hele zwangerschap last van gehad. :)
    Mijn apotheek had ook een ander middel tegen brandend maagzuur, dat was iets vloeibaars, net zoiets als Gaviscon, maar dan een ander merk. Vond het zelf niet prettig, ik hou het dus op een rennie zo nu en dan.

groetjes :)

3. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    Hallo, ook ik ben de trotse bezitter :D :( van maagzuur, erg vervelend, maar mij helpen heel erg de kauwtabletten Regla PH (ik haalde ze gewoon bij de drogist) het helpt bij mij vrijwel meteen. Het is geen permanente oplossing, maar op dat moment helpt het goed!
    Groetjes en succes

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    wat melk drinken,mentos, pepermunt

5. Mickey18

Mickey18 Actief lid

4 mrt 2008
    149
    0
    0
    vanillevla schijnt ook erg goed te helpen!

6. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Echt waar? Al die suikers? Als dat zo is, lekker alternatief! ;)

7. Mickey18

Mickey18 Actief lid

4 mrt 2008
    149
    0
    0
    ja, echt waar.
    "Lauwe melk of vanillevla staan bekend om hun zuurbrandremmende werking. Ook kamillethee of appelazijn – opgelost in water – kan het ongemak verlichten."

8. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Wat ook goed kan helpen is niet vet eten en kleine porties. Ik heb ook de vanillevla geprobeerd maar dat hielp bij mij nauwelijks. Ik zweer bij Rennies!

9. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ikke ook rennies!

10. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ja, gewoon een Rennie nemen. Zelf wil ik er niet teveel van nemen, dus ik neem ze alleen als ik echt niet kan slapen door brandend maagzuur.
    Bij mij helpt meloen ook.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

rennie ik zweer erbij ik heb al 1 jaar last van maagzuur ik kreeg altijd ranitadine maar nu ik zwanger ben mag ik ze niet meer dus nu zweer ik bij rennie

12. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Nog 1 goede tip : Géén bruin broodje met sanwichspread tomaten-lenteui eten. Aaah, net gedaan, doet pijn! :cry:

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Bij mij werkt antagel heel goed :D te koop bij de apotheek!

14. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Dat vond ik zo onhandig in gebruik en schrok van de bijwerkingen. Ik hou het bij Rennies, haha.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hapje vanillevla :)

16. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Hmmm, de bijwerkingen ben ik vergeten denk ik hahaha. Maar als je overal de bijwerkingen van leest wordt je er acuut al ziek van :)

Het is inderdaad onhandig in gebruik, maar het helpt en dat is het belangrijkste :D. Ach... nog heel eventjes en zijn wij er van af als het goed is 8)

17. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Antagel hept heel goed, kon op het laatst geen antagel meer ruiken.

18. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0

Ja, die bijwerkingen waren w=voor mij ook niet de reden om het niet te gebruiken, hoor. Wat je zegt, de bijwerkingen lijken soms nog erger dan de aandoening. :)
    De apotheekster gaf mij antagel, omdat zij zei dat je winderig zou worden door Rennies. Tja, ik had hier sowieso al last van, maar vind het niet zo'n probleem. :D
    Het nadeel vond ik dat je zo moet opletten wanneer je het moet innemen. Ik ben zo snel afgeleid, dat ik dat soort dingen al gauw weer vergeet. Zo'n rennie pak ik en het is over. (eerst opeten natuurlijk ;) )

Maar inderdaad, antagel is wel doeltreffend.

19. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Rennies vind ik zelf niet goed die kun je blijven eten.
    Ik heb Maalox en dan vooral Maalox plus die doen het bij mij goed

20. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ik heb echt nooit last van maagzuur, en nu opeens heel heftig. Ik ben aan het ontpillen, hoort dit ook erbij?

ik heb niks geks gegeten of gedronken waar ik last van zou kunnen krijgen.

heb geen rennies in huis, zit al sinds 3 uur met dat brandend pijn..

Deel Deze Pagina