Nagellak

Discussie in 'Gezondheid' gestart door trixie, 25 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trixie

trixie Lid

7 jul 2006
    25
    0
    0
    Heinenoord
    Hoi hoi
    Las eens ergens dat je tijdens de zwangerschap niet je nagels kan/mag lakken. Is dat schadelijk dan?

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Oei nog nooit van gehoord.
    De hele zwangerschap heb ik mijn teennagels gelakt... (of ja, mijn moeder de laatste weken :) )

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik heb me dat ok wel eens af zitten vragen, omdat verflucht ook niet goed voor je is. Ik ben benieuwd en wacht dus met je mee op het antwoord.

4. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Bepaalde cosmetica gevaarlijk voor foetus.

In bepaalde soorten nagellak, zonnebrandcrème en shampoo komt de stof DBP (dibuthylpthalaat) voor. Deze stof zou de ontwikkeling van de voortplantingsorganen bij de foetus beïnvloeden. Het Amerikaanse Regeringscentrum voor Ziektecontrole en preventie raadt zwangere vrouwen dan ook aan om geen middelen meer te gebruiken, die DBP bevatten.
    In Europa is de stof reeds verboden in speelgoed, maar komt dus wel nog voor in bepaalde schoonheidsproducten.

dit is wat ik heb kunnen vinden over nagellak en zwanger zijn :)

succes

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Oh ik lak mijn nagels ook altijd. Mijn man zat al zo van zou je dat nou wel doen, ik had zoiets van: dat zal toch geen kwaad kunnen? Dus wel. Nou ik stop maar met lakken geloof ik.

6. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik ben pas weer sinds kort mijn nagels van mijn tenen aan het lakken en omdat ik op het einde loop zal het denk ik geen kwaad meer kunnen. Volgens mij moet je dan ook wel erg vaak je nagels lakken om die stoffen bij je baby te krijgen.

7. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik lak ook gewoon me nagels, wist niet eens dat het schadelijk kan zijn. Zou die stof ook in nagellak zitten dan?

8. Nadje

Nadje Actief lid

7 okt 2005
    335
    0
    0
    Dat is hetzelfde als wat ze over haarverven zeggen, zolang je de lak niet op eet, kun je nooit genoeg van die stof binnenkrijgen om schade aan te richten...

9. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Nog nooit van gehoord.....Ik ga elke 3 weken naar de nagelstudio om mijn nageltjes te laten doen met een gellaag en daarna worden er de meest gezellige tafereeltjes op m'n nagels geschilderd. (de ene keer een tijger printje de andere keer weer bloemetjes e.d.) En m'n teennagels lak ik ook gewoon. Heb ik bij m'n eerste ook gewoon gedaan. M'n nagelstyliste heb ik er ook nog nooit over gehoord.
    Ik denk dat het pas schadelijk is als je met je neus boven een potje nagellak gaat hangen een aantal keren per dag, maar van af en toe een snifje, loopt je kindje niks op hoor denk ik. Denk dat de uitlaatgassen in de stad schadelijker zijn... :(

Groetjes Suus

10. Nadje

Nadje Actief lid

7 okt 2005
    335
    0
    0
    Dat denk ik ook ja!

Deel Deze Pagina