Hoi! Bij mezelf duw ik vaak mijn nagelriemen terug naar onderen, bijvoorbeeld na het douchen ofzo. Bij mijn dochtertje van 2 zie ik dat ze best een stukje naar boven komen. Ik heb dat een keertje wat naar beneden proberen te duwen zoals ik dat ook bij mezelf doe, maar dat vond ze niet grappig Hoe doen jullie dat? Laat je dat gewoon z'n beloop? Of wordt het dan steeds lastiger om dat netjes te krijgen? Bedankt voor je reactie!
Waarom zou je dat doen? Is nergens voor nodig lijkt me. Geloof niet dat mijn ouders mijn nagelriempjes vroeger omlaag duwden. Gewoon lekker op z'n beloop laten dus!
Ik weet ook niet waarom je dat zou willen doen? Ik knip de nagels van mijn zoontje gewoon met een knippertje en meer niet. Vind hij al meer dan genoeg
Het is niet dat ik dat persé wil doen... ik vroeg me gewoon af omdat ik het bij mezelf wel doe. Ik vind het heel gewoon om te doen?? Maar blijkbaar doet niet iedereen dat? In ieder geval is het me duidelijk dat ik het niet bij mijn dochters hoef te doen
Ik doe het ook bij mezelf... en ik herinner dat mijn moeder het ook bij mij deed. Toen ik een jaar of 6 was denk ik. Heb er eigenlijk nooit verder over nagedacht, vond het "normaal"
ik ben het ook gewend, mijn moeder deed het ook altijd bij mij...ik doe het ook bij mn zoontje...na het douchen, als ik zn nageltjes knip...ik doe het niet heel erg zegmaar, maar gewoon een btj...
Nou is niet alleen cosmetisch... Bij sommige mensen "scheurt" het riempje.. Dan krijg je van die losse velletjes, soms bloedt t... Maar t kan ook licht ontsteken (klinkt vrij dramatisch zo) en dan kan je er knap last van hebben...
klopt...onze dochter heeft dat ook, iedere week wel een ontstoken vinger..haar nagelriemen groeien nu ook al tot halverwege haar nageltjes... Dus ik heb een afspraak gemaakt bij een manicure...onder het mom van we gaan prinsessen nagels maken met nagellak....hopelijk krijgt die het wel voor elkaar want mij lukt het namelijk niet zonder dat ze moord en brand gilt.... maar ze heeft er dus echt last van.
btj babyolie op de riempjes laten intrekken doet ook al wonderen en dan zachtjes duwen, niet in 1 x ...mss volgende dag weer een btj...
Nog nooit gedaan... zowel bij mezelf niet en laat staan bij mijn dochter! Knip hier alleen de nageltjes iedere week...