De vraag staat in de titel, en misschien hebben jullie nog tips Het viel me wel op dat ze niet goed hapte, maar ik dacht dat het normaal was, maar mijn moeder zegt dat de meeste baby's na een paar keer wel kunnen happen. Rosalie wil nu namelijk met ruim 7 maand nog niet happen, terwijl ze vanaf 5 maand bijvoeding kreeg. Ze doet haar kaken niet goed van elkaar, en dit kan ze wel als ze wel als ze wil gillen, dus daar ligt het niet aan. En als ze haar mond dan wel een keer open doet, dan spuugt ze het weer uit.. Ze vindt het overigens wel lekker, zolang ze het opslurpt/zuigt. Verder krijgt ze nog borstvoeding. Gr. Carlien
Je zou kunnen oefenen door haar iets in haar handje te geven om af te happen, zoals een broodkorst of een banaan. Ze zal eerst sabbelen, maar het is niet echt te slurpen/zuigen, dus wellicht snapt ze dan dat ze moet happen?
Bedankt voor je antwoord. Dat met de banaan ga ik nog wel proberen. (Komkommer zonder schil plakt ze alleen maar overal op en ziet ze niet echt als eten, dus ben benieuwd) En ik heb een site gevonden, schijnbaar bestaat er "pré logopodie", nog nooit van gehoord.. En die zegt dat kindjes gemiddeld vanaf 9 weken na de start van een lepeltje eten en er staan ook daar nog een aantal tips. (De site voor mensen die het ook willen lezen, http://www.elkerliek.nl/Elkerliek/Patientenfolders/Prelogopedie-lepel.pdf) Gr. Carlien